نیوشابه لاکیدو یا نوشابه لبنی گازدار

لاکیدو

همه ما از مضرات مصرف نوشابه آگاه هستیم. اما خب این واقعیت را هم باید بپذیریم که نوشابه خوشمزه و دوست‌داشتنی است. پس چطور یک نوشیدنی خوشمزه مثل نوشابه داشته باشیم و هم از مضرات آن دوری کنیم؟ اینجاست که می توانیم نوشابه‌های مضر را با نوشابه لبنی گازدار لاکیدو جایگزین کنیم. در ادامه به دلایل تمایز نیوشابه لاکیدو می‌پردازیم.

۱۰ دقیقه بعد از مصرف نوشابه ۱۰ قاشق مرباخوری شکر وارد بدن شما می‌شود که به دلیل وجود اسید فسفریک در آن طعم شیرینی این نوشیدنی حس نمی‌شود. تنها ۲۰ دقیقه بعد قند زیادی که وارد بدن شما است باعث افزایش انسولین می‌شود. ۴۰ دقیقه بعد جذب کافئین توسط بدن به پایان می‌رسد، فشار خون بالا می‌رود و کبد قند بیشتری وارد جریان خون می‌کند. این داستان ادامه دارد تا جایی که بعد از یک ساعت فرد دچار افت قند می‌شود، تمام آب موجود در نوشابه را دفع می‌کند و مواد مغذی نیز از بدن خارج می‌شوند. این تازه نقطه آغاز آسیب‌ها به بدن است و ضررهای بعدی از چاقی گرفته تا پوکی استخوان و پوسیدگی دندان‌ها در ادامه ظاهر می‌شوند. قصد نداریم بیشتر از این به بدی‌های نوشابه بپردازیم، بلکه می‌خواهیم شما را با نوشابه‌لبنی لاکیدو و خواص آن که کاملا در تقابل با اثرات منفی نوشابه‌های گازدار قرار می‌گیرند آشنا کنیم.

لاکیدو ؛ نوشابه لبنی گازدار

لاکیدو نوشابه لبنی جدیدی است که از شیر ساخته می‌شود. به همین سادگی! یعنی ماده اصلی تشکیل دهنده نیوشابه لاکیدو از فیلتراسیون شیر خالص و حذف پروتئین و چربی آن به دست می‌آید. با حذف پروتئین و چربی، رنگ، بو و مزه شیر از بین می‌رود و آن چه باقی می‌ماند مایع شفاف شبیه به آب است که سایر املاح مفید مانند کلسیم، ویتامین‌های شیر و اسید لاکتیک حاصل از فراوری شیر را شامل می‌شود. به این مایع شفاف سرم شیر (پلاسمای شیر) می‌گوییم.

فرآیند تولید نیوشابه لاکیدو

فرآیند تولید این شیر به این شکل است که شیر تازه وارد دستگاه پالایش شیر می‌شود، پروتئین و چربی آن جدا شده و مایع باقی مانده یا همان پرمیت که حاوی کلسیم و ویتامین‌های موجود در شیر است طی فرآیند ترکیب با طعم دهنده‌های طبیعی، اسید حاصل از تخمیر شیر (اسید لاکتیک) و آب فراوری شده و در آخر به آن گاز اضافه می‌شود.

اولین نوشابه گازدار در ایران

نیوشابه لاکیدو اولین نوشابه گازدار بر پایه شیر در ایران است که توسط شرکت کاله تولید می شود. هر لیوان لاکیدو معادل نصف لیوان شیر کلسیم دارد. در فرآیند تولید نوشابه‌های رایج در بازار از اسیدهای غیر طبیعی استفاده می‌شود اما اسید مورد استفاده در لاکیدو، اسید لاکتیک یا همان اسید موجود در محصولات لبنی است. این نیوشابه گازدار طعمی مشابه نوشابه‌های گازدار مرسوم در دنیا دارد اما سالم‌تر از آن‌ها است، در نتیجه به عنوان جایگزین مناسبی برای مصرف نوشابه‌ در میان خانواده‌ها توصیه می‌شود.

دیدگاه ها

  1. باسلام به مسئولان بادرایت لبنی کاله
    کاشکی یک طوری نوشابه راتهیه می‌کردید که آن رادرسوپرمارکتها کنار نوشابه های رایج نمی گذاشتند
    ودران ازاسید مالیک ویااسید سیتریک لیمو استفاده می‌کردید تا تند آن ماندگار شود درعین حال حرکت تاریخی
    خوبی بود
    ارادتمند طالبی مقدم ازقاین خراسان جنوبی