فنگ شویی؛ راهی برای گردش بهتر انرژی در خانه

شادی، موفقیت، سلامت یا هماهنگی در خانه، از نظر چینی‌ها حاصل تصادف نیست. فنگ شویی چینی‌ها، راهی برای به جریان انداختن انرژی‌های مثبت در فضاست؛ فلسفه‌ای است که بر جلوگیری از بی‌نظمی و انباشتگی در محیط تاکید می‌کند و حتی انتخاب رنگ‌ها و نحوه قرار دادن هر یک از وسایل را در به جریان انداختن انرژی‌های مثبت موثر می‌داند.

فنگ شویی چه می‌کند؟

کیفیت انرژی در خانه شما، می‌تواند زندگی‌تان را زیر و رو کند. موضوع فقط جور بودن وسایل خانه با سلیقه‌تان نیست. اگر انرژی‌های مثبت در خانه شما به درستی جریان پیدا کنند، نه تنها عمرتان طولانی می‌شود، بلکه روز را به شب رساندن در خانه‌تان به شما آرامش می‌دهد.

به باور چینی‌ها، اگر خانه‌تان را بر اساس اصول فنگ‌شویی طراحی کنید، نه تنها اختلافات و بحث‌های بی‌ثمر از زندگی‌تان بیرون می‌روند، بلکه سلامت می‌مانید و پول هم به خانه شما سرازیر می‌شود.

به در ورودی نگاه کنید

در فنگ‌شویی، باور بر این است که همه انرژی‌ها از در اصلی ورودی به خانه شما راه پیدا می‌کنند. به‌هم‌ریختگی ورودی ساختمان، روند جاری شدن انرژی در خانه شما را با مشکلاتی روبرو می‌کند.

تا آنجا که می‌توانید از به‌هم‌ریختگی ورودی خانه جلوگیری کنید و هیچ وقت کفش‌هایتان را در مقابل در ورودی خانه قطار نکنید. اجازه ندهید اولین تصویری که بعد از بازکردن در خانه می‌بینید، تصویر کفش‌های کثیف رها شده در مقابل در ورودی باشد. کفش‌هایی که با آنها از آلوده‌ترین نقاط شهر گذشته‌اید و عرق پایتان در تمام روز، به پارچه‌ها و چرم‎‎هایشان ماسیده است.

فنگ شویی
فنگ شویی را در منزلتان به گردش درآورید.

جاکفشی بخرید

یک جاکفشی مناسب برای طبقه‌بندی کفش‌ها تهیه کنید و در هر نقطه‌ای از خانه، به جز مقابل در ورودی آن را قرار دهید. شاید به خودتان بگویید که جای کفش، پشت در است، اما واقعیت این است که انباشت آلودگی و آشفتگی در ورودی خانه، مانع ورود انرژی به فضای داخلی خانه می‌شود.

پادری را حذف کنید

فکر انداختن پادری پشت در ورودی را هم از سرتان بیرون کنید. این پادری‌های کوچک که هفته‌ها یا حتی ماه‌ها بدون شسته شدن پشت در ورودی خاک می‌خورند هم از آفت‌های دیگری هستند که راه را برای ورود انرژی به خانه می‌بندند. 

تمیز کردن در ورودی ساختمان، برق‌انداختن در ورودی خانه، لولا‌ها و چهارچوب‌ها، راه انرژی را به سمت خانه شما باز می‌کند. تمیز کردن هفتگی ورودی خانه، کاری است که نباید از آن غافل شوید.

آشغال‌ها را پشت در نگذارید تا فنگ شویی را به درستی انجام دهید

مراقب باشید که گلدان‌های خشک شده در ورودی خانه‌تان رها نشوند و قاب‌های شکسته روی دیوار راهرو ورودی جا خوش نکنند. پشت در ورودی خانه شما، باید از هر آلودگی و وسیله بی‌مصرف یا آسیب‌دیده‌ای خالی باشد.

از رنگ قرمز کمک بگیرید

حتما استفاده زیاد از رنگ قرمز در خانه چینی‌ها و محبوبیت این رنگ در وسایل تزئینی که در خانه‌هایشان استفاده می‌شود، توجه شما را هم جلب کرده است. چینی‌ها برای جریان پیدا کردن انرژی‌های مثبت در خانه، از رنگ قرمز کمک می‌گیرند و آن را نه تنها در فضای داخلی، بلکه پشت در ورودی هم به کار می‌برند.

طرفداران فنگ شویی پیشنهاد می‌کنند که یک وسیله تزیینی یا گلدان قرمز را در ورودی خانه قرار دهید. به باور آنها رنگ قرمز انرژی، شانس و خوشبختی را جذب می‌کند.

پنجره‌ها را مسدود نکنید

نزدیک بودن به طبیعت، به شما آرامش خواهد داد و خشم و اضطرابتان را کم خواهد کرد. به همین دلیل طرفداران مکتب فنگ‌شویی توصیه می‌کنند که با کنار زدن پرده‌ها و باز کردن پنجره‌ها، نور طبیعی را به خانه راه دهید و هوای تازه را در خانه به جریان بیندازید.

در این مطلب، از توصیه‌های مکتب فنگ شویی برای ورودی‌های خانه گفتیم. در مطالب بعدی، روش‌های هماهنگ کردن دکوراسیون خانه با اصول فنگ شویی را با شما در میان خواهیم گذاشت و از نکات ریز اما مهمی صحبت خواهیم کرد که با رعایت کردنشان می‌توانید انرژی‌های مهار شده در خانه‌تان را آزاد کنید.

اگر موارد بالا را رعایت کردید و می‌خواهید خانه تمیزتری داشته باشید می‌توانید مطلب تمیز کردن آشپزخانه در ۵ دقیقه را هم مطالعه کنید.

دیدگاه ها