میان‌برهایی برای مرتب کردن اتاق کودک

مرتب کردن اتاق کودک

بهتر است کار نظم‌دهی خانه را از اتاق بچه‌ها شروع کنید. جایی که همیشه یک عالمه وسیله کوچک و بزرگ در آن روی هم سوار شده‌اند. آشفتگی اتاق بچه‌ها، نه تنها خانه شما را به‌هم‌ریخته و نامرتب جلوه می‌دهد، بلکه نظافت آن بخش از خانه را دشوار و دسترسی به وسایل مورد نیاز را هم مشکل می‌کند. پس با کمک توصیه‌هایی که در ادامه آورده‌ایم، برای مرتب کردن اتاق کودک خود تلاش کنید.

مواد لازم برای مرتب کردن اتاق کودک

برای داشتن اتاقی مرتب، بیشتر از آنکه به وسایل مدرن و گران‌قیمت نیاز داشته باشید، به جعبه‌ها، سطل‌ها و طبقه‌های کوچک و بزرگی نیاز دارید که با کمکشان هر وسیله در جای خود قرار می‌گیرد.

با استفاده درست از این ابزارها، می‌توانید گوشه‌های نادیدنی اتاق کودکتان را هم به بخش‌هایی کاربردی برای قرار دادن وسایل تبدیل کنید. پس تنها به رنگ آمیزی زیبای اتاق او فکر نکنید و برای طبقه بندی وسایلش هم فکری بکنید.

جعبه‌های نظم

مرتب کردن اتاق کودک

از لگوها و ساختنی‌ها شروع کنید. جعبه‌های پلاستیکی ابزار، گزینه‌های مناسبی برای نظم دادن به لگوها هستند. آنها را بسته به کاربرد، رنگ یا شیوه ساختشان در قسمت‌های مختلف این جعبه‌ها قرار دهید. باریک بودن این جعبه‌ها، باعث می‌شود که جای زیادی را هم در اتاق اشغال نکنند.

نظم دادن کم لباس، یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید برای همیشه مرتب بودن اتاق کودکتان انجام دهید. از سبدهای کوچک برای طبقه بندی کردن گل‌سرها و زیورآلات کوچک کمک بگیرید و لباس‌زیرها را در سبدهای متوسط قرار دهید. 

جا کتابی دیواری

جا کتابی دیواری

قرار دادن کتاب‌های باریک و کوچک داستان روی شلف‌های بزرگ، شاید ایده خوبی نباشد. این کتاب‌ها همیشه آماده افتادن و سر خوردن هستند. برای سامان دادن به آنها می‌توانید از سبدهای دیواری کمک بگیرید.

این سبدها هم بری طبقه‌بندی اسباب‌بازی‌های کوچک به درد می‌خورند و هم کتاب. جای زیادی را هم در اتاق اشغال نمی‌کنند. حتی می‌توانید سبدهای دیواری را در یکی از قسمت‌های داخلی کمد دیواری نصب کنید.

پشت دری برای عروسک‌ها

جا عروسکی پشت دری

دختر کوچولوها عاشق باربی‌ها و عروسک‌های کوچک هستند و نظم‌دهنده‌های پشت دری، یکی از بهترین گزینه‌ها برای سامان دادن به این عروسک‌ها به نظر می‌رسند.

اگر دست به قیچی هستید، خودتان هم می‌‎توانید با پارچه دلخواهتان و چند تیکه پلاستیک برای دوختن جیب وسایل عروسک‌ها، چنین نظم‌دهنده‌ای را بسازید. از جاجورابی‌های پشت دری بلند هم می‌توانید برای جا دادن عروسک‌های کوچک استفاده کنید.

سطل اسباب‌بازی وسیله‌ای مناسب برای مرتب کردن اتاق کودک

سطل اسباب بازی

سطل‌های رنگارنگی که در یک قفسه چوبی می‌توان قرارشان داد، به مرتب شدن اتاق کودکتان کمک می‌کنند. در هر سطح، یک نوع اسباب بازی خاص را بریزید و به کودکتان هم آموزش دهید که بعد از بازی، هر وسیله‌ای را به سطل خودش برگرداند.

دیوار کوب برای کلاه‌ها

مرتب کردن اتاق کودک

برای مرتب کردن اتاق کودک باید فکری به حال کلاه‌ها، چتر و کیف‌های کودکتان بکنید. برای نظم دادن به این وسایل، یک صفحه سوراخ‌دار از ابزارفروشی تهیه کنید و در فاصله دلخواهتان، وسایل را آویزان کنید.

اگر نمی‌خواهید اتاق کودکتان با وسایل متعددی که به دیوار آویزان شده شلوغ شود، این صفحه را پشت در یا به دیواره داخلی کمددیواری نصب کنید.

صفحه مداد رنگی‌ها

مرتب کردن اتاق کودک

استفاده از دیوار پشت میز تحریر به مرتب کردن اتاق کودک کمک بزرگی می‌کند. کیسه‌های پارچه‌ای، طبقه‌های چوبی و میله‌هایی که از ابزارفروشی‌ها برای آویزان کردن سطل‌های کوچک می‌توانید تهیه کنید، کار فرزندتان برای پیدا کردن لوازم تحریرش را آسان کرده و از شلوغ شدن میزش هم جلوگیری می‌کند.

پشت دری برای وسایل اضافه روشی برای مرتب کردن اتاق کودک

وسایل اضافه

از جالباسی‌های پشت‌دری برای آویزان کردن لوازم ورزشی، کیف و حتی اسباب‌بازی‌ها استفاده کنید. وسایل باریکی که با آویزان شدن جای کمد را چندان اشغال نمی‌کنند، می‌توانند پشت در کمد آویزان و پنهان شوند.

شیشه مربا یا جا مدادی؟

جامدادی

شیشه‌های مربا، جا قلمی‌های خوبی هستند. می‌توانید شیشه‌های دلخواه‌تان را در اندازه‌های مختلف تهیه کنید و لوازم تحریر کودکتان را جدا جدا در آنها طبقه‌بندی کنید.

دیدگاه ها