طبع زردآلو گرم است یا سرد؟

طبع زردآلو چیست

فرقی نمی‌کند که این میوه را تازه و سالم میل کنید یا اینکه با آن لواشک‌های شیرین یا کمپوت بسازید. زردآلو آنقدر خاصیت و ماده مغذی را در خود جا داده که حتی اگر به معده‌تان وارد نشود و روی پوستتان قرار بگیرد هم شما را از فوایدش بی‌نصیب نمی‌گذارد. اگر می‌خواهید با یک تیر ده‌ها نشان بزنید و با خوردن یک میوه نه تنها احتمال ابتلا به سرطان را پایین بیاورید، بلکه روده و قلب و پوستتان را هم سالم نگه‌دارید، مصرف زردآلو را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در ادامه این مطلب، خواص بی‌نظیر این میوه را با شما درمیان می‌گذاریم و به این سوال همیشگی که طبع زردآلو گرم است یا سرد پاسخ می‌دهیم.

طبع زردآلو با طبع شما سازگار است؟

زردآلو یک میوه آبرسان است و عطش را کم می‌کند. گذشته از این طبع سرد و تر این میوه هم به کم شدن عطش بعد از مصرف آن کمک می‌کند. با این وجود متخصصان طب سنتی معتقدند اگر طبع بدنتان گرم و خشک باشد این میوه با بدنتان سازگارتر خواهد بود و درصورتی که طبعتان سرد و تر است، بهتر است زردآلو را همراه با گرمی‌جات مصرف کنید.

چرا ماسک زردآلو پوست را شفاف می‌کند؟

چه زردآلو را به عنوان یک میوه خوش‌طعم و عطر میل کنید و چه با عصاره آن برای پوستتان ماسک بسازید، با کمک این میوه می‌توانید به زیبایی و سلامت پوستتان کمک کنید. زردآلو تنها میوه‌ای نیست که به حفظ سلامت پوست کمک می‌کند اما بد نیست بدانید که این میوه سرشار از ویتامین A است و مصرف آن نه تنها به تقویت بینایی‌تان کمک می‌کند بلکه از پوست شما هم در برابر پیری و آسیب‌دیدگی محافظت می‌کند.

طبع زردآلو

زرد آلو چاق کننده است؟

نگران نباشید! برخلاف میوه‌های پرکالری که پیش از این به شما معرفی کرده بودیم، با خوردن زردآلو قرار نیست چاق شوید. گرچه هر ۱۰۰ گرم از این میوه ۴۸ کالری دارد، اما به دلیل خاصیت ملین و سم‌زدایش، مصرف زردآلو باعث چاق شدن شما نمی‌شود. این میوه تابستانی ۱.۴۰ گرم پروتئین را در هر ۱۰۰ گرم از خود جا داده و میزان چربی آن هم بسیار ناچیز است. در همین میزان زردآلو بیش از ۱۱ گرم کربوهیدرات، ۱ گرم فیبر و ۹.۲ گرم قند وجود دارد. پس اگر دیابت دارید، بخاطر قند و کربوهیدرات فراوانش، این میوه را با احتیاط بیشتری به رژیم غذایی‌تان وارد کنید.

چطور این میوه به درمان یبوست کمک می‌کند؟

این میوه آب‌دار با فیبر فراوانی که دارد، به پاکسازی روده‌ها کمک کرده و شما را از یبوست نجات می‌دهد. برای بهره‌بردن از این خاصیت زردآلو، می‌توانید خود میوه را میل کنید یا اینکه برگه‌های زردآلو را چند ساعت در آب بخیسانید و بعد از نرم شدن میل کنید. یادتان نرود آبی که برگه‌ها در آن خیس خورده‌اند را هم باید بنوشید.

با مصرف زرد آلو می‌توان قلبی سالم داشت؟

سازگار بودن طبع زردآلو با طبع شما تنها دلیل مصرف این میوه نخواهد بود. برای کاهش کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب خونتان هم می‌توانید روی زردآلو حساب کنید. پتاسیم موجود در این میوه،به سلامت عضلات قلب کمک می‌کند و برخی از متخصصان، مصرف یک مشت برگه زردآلو در روز را راهی برای حفظ سلامت قلب می‌دانند.

این میوه کم‌خونی را هم درمان می‌کند؟

ویتامین C فراوان موجود در زردآلو به جذب بهتر آهن در بدنتان کمک می‌کند. اگر کم‌خونی شما ناشی از فقر آهن باشد، می‌توانید با مصرف زردآلو به بهبود حالتان کمک کنید. اصلا شاید بهتر باشد که قرص آهنتان را با یک لیوان اسموتی زردآلو میل کنید تا بدنتان آن را بهتر جذب کند.

می‌توان با این میوه بدن را پاکسازی کرد؟

با مصرف این میوه سرشار از آنتی‌اکسیدان، می‌توانید سموم را از بدنتان خارج کرده و با رادیکال‌های آزادی که سلامت شما را نشانه گرفته‌اند هم مبارزه کنید. زردآلو گذشته از آنتی‌اکسیدان‌های فراوانش، همانطور که پیش‌‎تر گفته شد فعالیت روده‌ها را هم تنظیم می‌کند و به دفع مواد زاید از طریق روده کمک می‌کند. حالا که از خاصیت سم‌زدای زردآلو باخبر شده‌اید، بد نیست گاهی با این میوه نوشیدنی دیتاکس بسازید و با کمکش گرمای تابستان را برای خودتان قابل تحمل‌تر کنید.

دیدگاه ها