پرومیلک یا شیر پروتئین چیست؟

پرومیلک

فرقی نمی‌کند ورزشکار باشید یا نه! در هر حال بدن شما برای داشتن بهترین عملکرد در طول روز، به مواد مغذی نیاز دارد؛ صبح، ظهر، بعد از ظهر و شب! پروتئین یکی از همین مواد مغذی است که از راه‌های مختلفی خودش را به بدن‌تان می‌رساند. برای این‌که هر روز ذخیره پروتئین بدنتان را تامین کنید، حتما نباید به گروه ورزشکارها وارد شوید. اگر می‌خواهید عضلاتتان زودتر از انتظار شما پیر نشوند، اگر رژیم لاغری دارید و می‌خواهید بدون دریافت کالری زیاد سیر شوید یا اینکه نیاز دارید ساعت‌ها انرژی‌تان را حفظ کنید، باید با وسواس بیشتری مواد غذایی حاوی پروتئین را به سفره‌تان وارد کنید. البته گوشت قرمز یا سفید، تنها گزینه پیش روی شما نیست! گاهی می‌توانید میان‌بر بزنید و با مصرف یک پاکت پرومیلک یا همان شیر پروتئین، بخش قابل توجهی از نیازهای بدنتان به مواد پروتئینی را تامین کنید.

پرومیلک یا شیر پروتئین چیست؟

اگر ورزشکار باشید یا در طول روز فعالیت بدنی زیادی داشته باشید، شیر پروتئین می‌تواند توان بدنتان را بالاتر برده و انرژی‌تان را بیشتر می‌کند. شیر پروتئین یا پرومیلک حاوی میزان بالایی پروتئین (۴۰ گرم در هر پاکت) ترکیبی از پروتئین وی و کازئین بوده و به علت داشتن هر دو منبع پروتئین زود جذب و دیر جذب، یک غذای کامل برای رشد و هم‌چنین ریکاوری (بازیابی) عضلات است.

شیر پروتئین دارای هر دو منبع پروتئین وی و کازئین بوده و بر اساس نوع پروتئین غالب آن،‌ رنگ بسته بندی آن متفاوت است.

پرومیلک با درصد پروتئین کازئین بیشتر با بسته‌بندی آبی و پرومیلک با درصد پروتئین وی بیشتر با بسته‌بندی مشکی است.

پرومیلک با پروتئین وی بدون چربی و قند افزوده است و کالری بسار پایینی دارد. هم‌چنین بدون لاکتوز است و به همین دلیل برای کسانی که به لاکتوز حساسیت دارند هم گزینه مناسبی است و هضم آن هم راحت‌تر است.

پرومیلک با پروتئین وی، تنها شیر پروتئینه با ۱۲ درصد پروتئین است که از این میزان پروتئین ۹۰‌ درصد آن پروتئین وی است.

پروملیک شکلاتی
منابع پروتئین

در هر روز به چه میزان پروتئین نیاز داریم؟

وقتی تعادل نیتروژن در بدن انسان پایدار باشد؛ به این معنی است که تولید و تخریب نیتروژن در توازن قرار می‌گیرد. وقتی تعادل منفی شود، پروتئین‌ها با سرعت بیشتری نسبت به تولید، تخریب می‌شوند. بنابراین تعادل مثبت نیتروژن است که باعث ساخت عضله در بدن می‌شود.

بر اساس تحقیقاتی که روی تعادل نیتروژن انجام شده است، میزان پروتئین توصیه شده برای افراد عادی، حدود ۱ گرم و برای ورزشکارانی که فعالیت بالایی دارند حدود ۱/۵ تا ۲ گرم به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن است. این مقدار تا حدود ۲/۵ گرم می‌تواند افزایش پیدا کند. اگر روزانه این مقدار پروتئین وارد بدن شما شود، مطمئن باشید تعادل منفی نیتروژن در بدن شما صورت نمی‌گیرد.

چرا همه به مصرف پروتئین نیاز دارند؟

مصرف پروتئین موجب کهش اشتها و سطح گرسنگی و باعث افزایش توده‌ی عضلانی و قدرت بدنی می‌شود. پروتئین برای سلامت استخوان‌ها مفید است و هوس و میل شدید به غذاهای متنوع را کم می‌کند؛ به همین جهت مواد غذایی سرشار از پروتئین گزینه مناسبی برای میان‌وعده‌های دیرهنگام هستند. این مواد غذایی سوخت و ساز بدن را بالا برده و چربی‌سوزی را افزایش می‌دهند؛ اما از سوی دیگر موجب کاهش فشار خون شده و به کاهش وزن کمک می‌کنند.

پرومیلک یکی از مواد غذایی سرشار از پروتئین و دارای این مزیت‌هاست:

  • کاهش اشتها و سطح گرسنگی
  • افزایش توده‌ی عضلانی و قدرت بدنی
  • تقویت استخوان‌ها
  • کمک به افزایش سوخت‌وساز بدن و چربی‌سوزی و در نتیجه کاهش وزن
پروشیر
ورزش و پروتئین

زمان و موارد مصرف شیر پروتئین

افراد با فعالیت بالا: افرادی که فعالیت روزانه بالایی دارند، کسانی که رژیم سلامت دارند و به تناسب اندام خود اهمیت می‌دهند، باید به مقدار و زمان و چگونگی مصرف پروتئین خود در طول روز دقت داشته باشند. این افراد در وعده صبحانه، به عنوان میان‌وعده و حتی یک وعده کامل برحسب مقدار نیاز خود باید پروتئین مصرف کنند.

پرومیلک با بسته‌بندی آبی دارای پروتئین کازئین بیشتری است و به همین دلیل در صبحانه و میان وعده مصرف می‌شود تا به دلیل جذب آهسته،‌ بدن در طول روز پروتئین مورد نیاز خود را داشته باشد و به خاطر هضم آهسته و ایجاد احساس سیری، از پرخوری جلوگیری می‌کند.

هم‌چنین پرومیلک با بسته‌بندی آبی را برای ریکاوری بدن در زمان خواب و استراحت، پیش از خواب هم مصرف می‌کنند.

ورزشکاران: ورزشکاران هم برای رشد و بازیابی عضلات نیاز ضروری به مصرف پروتئین چه در طول روز و چه در وعده قبل و بعد از تمرین و حتی قبل از خواب دارند. مصرف پروتئین قبل از تمرین، پتانسیل بالایی برای بهبود عملکرد ورزشی دارد. با فراهم کردن جریان ثابتی از آمینواسید‌ها در زمان شروع تمرین، رسیدن آن‌ها به عضله‌های فعال را به حداکثر رسانده و در نتیجه تحلیل و تخریب بافت عضلانی در طول تمرین را کاهش می‌دهید.

پرومیلک با بسته‌بندی مشکی دارای پروتئین وی بیشتری است و به همین دلیل بیشتر بعد از تمرینات ورزشی و فعالیت بدنی مصرف می‌شود که بدن نیاز به جذب سریع پروتئین برای ساخت عضله دارد.

مزایای خوردن پروتئین قبل از ورزش

بعد از تمرین تخریب بافت عضلانی افزایش پیدا می‌کند. اگر میزان پروتئین مصرفی بعد از تمرین به اندازه کافی نباشد، بافت عضلانی تخریب شده جایگزین نمی‌شود. بنابراین بعد از انجام تمرین نیاز بدن به پروتئین به منظور ریکاوری و بازسازی عضلات از زمان‌های دیگر بیشتر است. از مزایای مصرف پروتئین قبل از ورزش می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • آنابولیک بهتر یا رشد عضلانی
  • بهبود بازیابی عضلات
  • افزایش قدرت و توده بدون چربی بدن
  • افزایش کارایی عضلات

شیر پروتئین دارای هر دو منبع پروتئین وی و کازئین بوده اما به خاطر درصد بیشتر کازئین یک گزینه فوق‌العاده برای صبحانه، وعده بعد از تمرین و قبل از خواب است.

پروشیر شکلاتی

دیدگاه ها

  1. سلام خسته نباشید. میخواستم بدونم پروشیر تا چند روز بعد از باز شدن در یخچال میشه نگهداری کرد؟

  2. ایا مقدار پودر پروتئین در این شیر برای نوجوانان در سن رشد مضر است ؟

  3. با سلام.
    پودر پروتیین استفاده شده در این محصول از پودرو وی ایزوله هست یا پودر وی معمولی(کنساتره)؟

  4. سلام و درود.
    از طرفی روی این شیر نوشته این شیر فرادما و استریلیزه و هموژنیزه هست و از طرف دیگر گفته در یخچال نگهداری شود. میشه توضیح بدید اگر فرادما هست چه نیازی هست در یخچال نگهداری بشه؟

    1. پرومیلک به دلیل پروتئین بالایی که داره باید در دمای بین ۴ تا ۷ درجه نگهداری بشه. پاکت ۶ لایه در برابر آلودگی محصول رو محافظت میکنه اما نسبت به دما نمیتونه کاری کنه پروتئین به دما حساس هست و اگر در دمای ۴ تا ۷ نگهداری نشه مشکل براش پیش میاد

  5. اینها همش تبلیغاته ۳عدد سفیده تخم مرغ بیشتر از اون پروتیین بدن رو تامین میکنه . پروتیینی بخوری که کامل جذب نشه چه فایده ای داره اونم بااین قیمت. تخم مرغ تنها پروتیینی که کامل جذب میشه که حتی گوشت قرمز هم این مزیت نداره

    1. هر سفیده تخم مرغ ۳ الی ۴ گرم پروتئین دارد و پروتئین موجود در پرومیلک (۴۰گرم) معادل حدود ۱۳ عدد سفیده تخم مرغ است.

  6. باسلام. پروتئین و کازئینی که جهت تغلیظ پرومیلک استفاده می شه از چه منابعی تهیه شده؟حیوانی یا گیاهی؟دقیقا از چه منبعی تامین می شه؟

    1. دوست عزیز سلام، پرومیلک با عمل فیلتراسیون شیر تهیه شده و پروتئین موجود در این محصول همان پروتئین شیر گاو است.

    1. تولید محصول پرومیلک با توجه به میزان پروتئین بیشتر آن نسبت به شیرهای معمولی، نیازمند فرایندهای فنی پیچیده‌ و پرریسک است که تولید این محصول را از سایر محصولات لبنی متفاوت، سخت تر و در نتیجه پرهزینه تر می‌کند. پرومیلک به عنوان اولین شیر ایرانی نسبت به محصولات مشابه خارجی موجود در بازار پروتئین بیش تری داشته و قیمت آن هم نسبت به این محصولات کم تر است. در کنار تمام این موارد پرومیلک فاقد شکر و چربی بوده و در این مجصول از شیرین کننده استویا استفاده شده است، در حالی که محصولات مشابه خارجی دارای قند و چربی هستند.

  7. سلام حاوی پروتئین سویا هست؟ چون من تیروئید دارم مصرف سویا ممنوعه

    1. سلام دوست عزیز خیر این محصول شیر سویا ندارد، با مطالعه برچسب ارزش غذایی پیش از مصرف اطمینان حاصل کنید که مواد غذایی برای شرایط خاص نامناسب نباشد.

    2. چرا ممنوعه؟؟منم تیرویید کم کار دارم ولی دکترم چیزی رو برام ممنوع نکرده
      چرا برای شما ممنوعه؟

    3. برای کاهش وزن،بدون اینکه توده ی عضلانی از دست بدم،میشه فقط از این شیر بخورم،مثلا صبحا به جای صبحانه
      یا کلا به جای وعده های غذایی،چون من اشتهام خیلی زیاده

      1. سلام، دوست عزیز شما پرومیلک را می‌توانید بسته به نیاز بدنتان به پروتئین برای صبحانه، میان‌وعده و قبل از خواب مصرف کنید اما به عنوان جایگزین وعده غذایی خیر. برای از دست ندادن عضلات بهتراست که فعالیت بدنی منظم و تغذیه مناسب داشته باشید.

  8. سلام این خاصیت همین شیر معمولیا ندارن منم از این مدل شیر ندیدم تو مغازه ها..و خیلیم نیاز دارم بعد تمرین ب شدت احساس ضعف و گرسنگی. میکنم راهنمایی لطفاً ممنونتون میشم

    1. سلام دوست عزیز شما می‌توانید با مراجعه به هایپرمارکت ها این محصول را تهیه کنید. با مراجعه به صفحه اینستاگرام کاله پرو در هایلایت‌ها می‌توانید آدرس محل‌های فروش را مشاهده کنید.

  9. سلام
    pro milk رو چجوری میشه تهیه کرد،بنده خیلی نیاز دارم و باید استفاده کنم اما سوپر مارکت ها و مغازه ها ندارند.
    لطفا راهنمایی کنید
    ۰۹۳۵۸۹۲۶۵۸۶

    1. سلام، دوست عزیز شما می‌توانید این محصول را از هایپرمارکت‌ها تهیه کنید، در صورت مراجعه به اینستاگرام کاله پرو در هایلایت‌ها می‌توانید آدرس‌ها را هم مشاهده کنید.