طرز تهیه املت خرما یا خرما و تخم مرغ | یک صبحانه انرژی‌بخش

طرز تهیه املت خرما
آسان
2 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

با طرز تهیه املت خرما برای شروع یک روز پرانژری موافقید؟ آماده کردن یک صبحانه مقوی و خوشمزه علاوه بر این که انرژِی کل روزتان را فراهم می‌کند، باعث می‌شود خیلی سرحال‌تر و شاداب‌تر روزتان را سپری کنید. بارها و بارها از اهمیت این وعده غذایی برایتان گفتیم و سعی داشتیم با دستورالعمل‌های مختلف شما را تشویق به خوردن صبحانه کنیم و تنوع بیشتری برای این وعده برایتان ایجاد کنیم. این بار هم با یک دستورالعمل تهیه املت در کنارتان هستیم.املت خرما یا تخم مرغ و خرما یک غذای بسیار مقوی و پرانرژی است که در وعده صبحانه و همچنین عصرانه و حتی به عنوان ناهار یا شام برای روزهایی که کم‎‌تر می‌توانیم برای آشپزی زمان بگذاریم، می‌تواند سرو شود.

در ادامه طرز تهیه املت خرما را با تمام خلاقیت‌هایی که بر حسب ذائقه‌تان می‌توانید برای آن به کار ببرید، در اختیارتان قرار دادیم. این املت را هم به شکل ساده و هم با اضافه کردن مغزها و چاشنی‌های مختلف می‌توانید تهیه کنید و از خواص بی‌نظیر خرما در کنار یک وعده پروتئینی بهره ببرید.

مواد لازم برای تهیه املت خرما یا خرما تخم مرغ

  • خرما11 عدد
  • تخم مرغچهار عدد
  • زعفران دم کردهدو قاشق غذاخوری
  • دارچینیک‌چهارم قاشق چای‌خوری
  • جوز هندییک‌هشتم قاشق چای‌خوری
  • پودر پسته (به دلخواه)به مقدار لازم
  • کره پاستوریزه کاله30 گرم

طرز تهیه املت خرما یا خرما و تخم مرغ خوشمزه و انرژی بخش

مرحله اول

املت غذایی محبوب و خوشمزه است که تخم‌مرغ یکی از مواد اولیه و همیشگی آن بوده و معمولا به عنوان صبحانه یا میان‌وعده انژی بخش سرو می‌شود. تا به اینجا ما املت‌ها متفاوت و جذابی مانند املت اسپانیایی و املت اسفناج و پنیر را به شما آموزش داده‌ایم. امروز هم قصد داریم یک املت مقوی و اصیل ایرانی را به شما آموزش دهیم که گزینه‌ای عالی برای شروع روز شما است. برای شروع پوست خرماها را بگیرید و هسته‌شان را جدا کنید. سپس آن‌ها را به کمک دست به تکه‌های کوچک‌تر تقسیم کنید.

مرحله دوم

یک کاسه بردارید و تخم مرغ‌ها را داخل آن بشکانید. به کمک چنگال کمی آن‌ها را بزنید تا زرده و سفیده‌شان یکی شود. سپس جوز هندی، دارچین، زعفران و خرماهای تکه شده را به تخم مرغ اضافه کرده و مواد را با هم مخلوط کنید.

مرحله سوم

یک تابه نچسب بردارید. کره پاستوریزه را داخل آن روی حرارت قرار دهید تا ذوب و کمی داغ شود. مواد داخل کاسه را داخل تابه ریخته و صبر کنید تا یک طرف املت پخته و سرخ شود. سپس آن را داخل یک بشقاب سرو کرده و با پودر پسته تزئین کنید. املت خرمای شما آماده است و می‌توانید با نان سنگک داغ و یک استکان چای لبسوز آن را نوش جان کنید.

فوت و فن‌های طرز تهیه املت خرما یا خرما تخم مرغ

  • برای تهیه این املت می‌توان خلاقیت‌های دیگری هم به خرج داد یا این که آن را به شکل ساده‌تر هم تهیه کرد. برای مثال املت خرما را می‌توانید همراه کنجد خام (بدون نمک) و مغز گردو هم درست کنید. کافیست هنگام مخلوط کردن مواد یک قاشق غذاخوری کنجد خام یا دو قاشق غذاخوری مغز گردوی خرد شده اضافه کنید. برای درست کردن این املت به ساده‌ترین شکل ممکن فقط از تخم مرغ و خرما استفاده کنید.
  • دقت کنید که خرما به خاطر داشتن قند زیاد خیلی سریع می‌سوزد پس حرارت را خیلی زیاد نکنید و مواد را مدام هم بزنید چون اگر تخم مرغ خرما بسوزد رگ تلخی می‌گیرد.
  • تعداد و اندازه خرماها بستگی به ذائقه خودتان هم دارد. بنابراین می‌توانید از تعداد بیشتر یا کم‌تری خرما استفاده کرده و هم‌چنین آن‌ها را اصلا ریز نکنید.
  • روی املت را می‌توانید با مقداری دارچین، پودر پسته و مغزهای دیگر تزئین کنید.
  • اگر مایل بودید می‌توانید مواد را به صورت جداگانه اضافه کنید؛ یعنی اول تخم مرغ‌های زده شده را داخل تابه بریزید. بعد از این که کمی تخم مرغ خودش را گرفت مواد را روی یک سمت تخم مرغ بریزید و طرف دیگر را برگردانید.
  • صبحانه می‌تواند رژیمی باشد. اگر دنبال یک صبحانه رژیمی هستید می‌توانید اوتمیل دارچین را هم امتحان کنید.

دیدگاه ها