طرز تهیه خامه شکلاتی خانگی اما حرفه‌ای برای روکش کیک

طرز تهیه خامه شکلاتی برای روکش کیک بدون دردسر
آسان
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

اکثر افرادی که طرفدار شیرینی و شکلات و دسرهای خامه‌ای هستند، خامه شکلاتی را دوست دارند. خامه شکلاتی را می‌توان به عنوان صبحانه یا عصرانه به همراه نان و بیسکوییت استفاده کرد و همچنین می‌توان از این خوشمزه در دسرهای مختلفی مثل پنکیک و وافل هم استفاده کرد یا حتی برای تزیین کیک‌ها و کاپ کیک‌هایی که تهیه می‌کنید هم به کار ببرید.

اگر برای صبحانه یا آماده کردن دسرهای خوشمزه مثل انواع کیک شکلاتی به خامه شکلاتی نیاز دارید، ادامه این مطلب را بخوانید. ما طرز تهیه خامه شکلاتی برای روکش کیک را به شما آموزش می‌دهیم.

مواد لازم برای تهیه خامه شکلاتی خانگی برای روکش کیک

  • خامه ۲۰۰ گرم
  • شکلات تخته‌ای ۷۵ گرم
  • پودر کاکائو ۲۰ گرم
  • شکر ۴۰ تا ۶۰ گرم
  • وانیل به مقدار لازم

طرز تهیه خامه شکلاتی برای روکش کیک

۱- آب کردن شکلات به روش بن ماری برای تهیه خامه شکلاتی فیلینگ کیک

بن ماری شکلات برای تهیه خامه شکلاتی برای روکش کیک و صبحانه

ابتدا شکلات تخته‌ای را کاملا خرد کنید و در کاسه یا ظرف شیشه‌ای بریزید. حالا شکلات‌ها را به روش بن ماری ذوب کنید. در روش بن ماری شما باید قابلمه‌ای را پر از آب کرده و روی حرارت بگذارید تا آب آن جوش بیاید. بعد از به جوش آمدن آب، ظرف شکلات را داخل آب جوش قرار دهید و شکلات‌ها را آب کنید.

البته باید به این نکته توجه کرد که اگر شکلات‌ها زیادی آب شوند، طعم خود را از دست می‌دهند. بنابراین وقتی شکلات‌ها حالت نرم به خود گرفتند و دانه‌های شکلات از بین رفت، ظرف را از آب جوش بیرون آورید.

۲- اضافه کردن باقی مواد به شکلات آب شده برای تهیه خامه کاکائویی با پودر کاکائو

حین آب شدن شکلات‌ها، می‌توانید به آن وانیل هم اضافه کنید. بعد به شکلات‌ها، خامه و شکر را اضافه کرده و با هم‌زن برقی به‌خوبی آن‌ها را هم بزنید. سپس پودر کاکائو را با استفاده از الک به خامه اضافه کرده و دوباره هم بزنید تا خامه شکلاتی برای روکش کیک با پودر کاکائو شما آماده شود.

بعد قابلمه‌ای را پر از آب و یخ کنید و ظرف مخلوط را داخل آن قرار دهید و با هم‌زن برقی دوباره شروع به هم زدن خامه شکلاتی کنید. در این مرحله حین هم زدن بهتر است خامه را بچشید. اگر مخلوط، شیرینیِ لازم را نداشت می‌توانید به آن شکر اضافه کنید. آن‌قدر هم بزنید که خامه کاملا فرم بگیرد؛ تا این حد که وقتی ظرف شیشه‌ای را برمی‌گردانید خامه از آن بیرون نریزد.

خامه کاکائویی برای کیک و استفاده در صبحانه حاضر است. می‌توانید از این خامه برای تهیه کیک تولد شکلاتی و حتی در صبحانه استفاده کنید.

نکته مهم: بعد از انجام کلیه مراحل طرز تهیه خامه شکلاتی برای روکش کیک می‌توانید به جای آن‌که آن را در یخ بگذارید، مخلوط را در یخچال بگذارید و اجازه دهید خنک شود.

طرز تهیه خامه شکلاتی برای روکش کیک با پودر کاکائو

نکات بیشتر برای طرز تهیه خامه شکلاتی

برای فیلینگ یا روکش کیک از کرم‌های زیادی استفاده می‌شود که یکی از آنها همین خامه شکلاتی است. اما دیگر فیلینگ‌های شکلاتی کیک چیست؟

خامه شکلاتی با شکلات و پودر کاکائو

این نوع خامه شکلاتی هم مناسب استفاده به عنوان روکش یا فیلینگ انواع کیک شکلاتی است هم می‌توان از آن در صبحانه استفاده کرد یا برای استفاده روی پنکیک استفاده کنید.

گاناش یا خامه شکلاتی با خامه

این روکش شکلاتی نوعی کرم مناسب شکلاتی است که ترکیب خامه و شکلات تلخ تهیه می‌شود و معمولا در آن خبری از پودر کاکائو نیست و از آن برای خامه کشی داخل و روکش کیک استفاده می‌کنند.

مواد لازم برای تهیه خامه شکلاتی یا گاناش چیست؟

مواد اصلی طرز تهیه خامه شکلاتی برای روکش انواع کیک شامل خامه، شکلات تکه‌ای و شکر است.

آیا می‌توان در تهیه خامه شکلاتی از خامه قنادی به جای خامه صبحانه استفاده کرد؟

بله می‌توان استفاده کرد. تنها تفاوت خامه شکلاتی با خامه قنادی در میزان شکر و وانیلششان است.

دیدگاه ها

  1. نمیشه به جاش خامه ی شکلاتی معمولی آماده بریزیم؟
    لطفا زود جواب بدین
    ممنون-_-

    1. سلام دوست عزیز، طرز تهیه خامه شکلاتی خانگی نوشته شده است، شما به جای کدام ماده می‌خواهید خامه شکلاتی بریزید؟