طرز تهیه وافل بیسکویتی با بستنی: دسر بستنی بیسکویتی خوشمزه

طرز تهیه دسر بستنی بیسکوییت
آسان
12 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

یکی از انواع دسرهای بیسکویتی دسر بستنی بیسکویتی است. برای تهیه بیسکوییت دسر می‌توانید از انواع بیسکوییت که با ذائقه شما مطابقت دارید استفاده کنید. البته در این دستورالعمل، از وافل برای قسمت بیسکوییتی دسر استفاده شده است. وافل بیسکویتی با بستنی یک دسر خوشمزه ساده است که به راحتی و در کمتر از ۱۵ دقیقه آماده می‌شود. برای تهیه این دسر می‌توانید از انواع طعم‌های بستنی که با سلیقه خودتان جور است استفاده کنید. سس کارامل جزو جدایی‌ناپذیر روی تمام وافل‌ها است. برا یتهیه این دسر بیسکوییتی به جای سس کارامل از مربای شیر که بافتی شبیه کارامل دارد استفاده شده است. با این انتخاب، یک ترکیب سالم‌تر با شیرینی کم‌تر جایگزین کارامل می‌شود. در ادامه، با طرز تهیه دسر بستنی بیسکویتی همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه دسر بستنی بیسکوییتی

  • وافل بیسکویتی سوربن 24 عدد
  • کره پاستوریزه دویچه مارکن کالهدو قاشق غذاخوری
  • گردوی خرد شدهیک‌ونیم فنجان
  • شکر قهوه‌ای دو قاشق غذاخوری
  • پودر چیلی نصف قاشق چای‌خوری
  • عصاره وانیل نصف قاشق چای‌خوری
  • مربای شیر کاله (کاتلا)یک‌چهارم فنجان
  • بستنی وانیلی کالهسه‌ لیتر

طرز تهیه دسر بستنی بیسکویتی

مرحله اول

برای تهیه دسر بستنی بیسکویتی اگر از وافل‌های فریز شده استفاده می‌کنید، ابتدا آن‌ها را یخ‌زدایی کنید. برای همین آن‌ها را زودتر از فریزر درآورید و اجازه دهید در دمای اتاق یخشان ذوب شود.

مرحله دوم

داخل یک تابه بزرگ کره را روی حرارت ملایم ذوب کنید. گردو، شکر قهوه‌ای، پودر چیلی و وانیل را داخل تابه ریخته و با حرارت شعله تفت دهید. این کار را حدود چهار تا شش دقیقه انجام دهید تا موادتان برشته شوند. سپس، آن‌ها را به یک کاسه کم عمق منتقل کنید تا کاملا خنک شوند و به دمای اتاق برسند.

مرحله سوم

در این مرحله ابتدا مربای شیر را با حرارت شعله یا در مایکروفر کمی گرم کنید تا نرم شود. سپس، یک قاشق چای‌خوری از کاتلا را روی یک مینی وافل پخش کنید. بعد از آن نوبت به بستنی می‌رسد.

مرحله چهارم

روی وافل را با دو قاشق غذاخوری بستنی بپوشانید. بعد از آن، وافل دوم را روی بستنی قرار دهید و فشار دهید تا بستنی پخش شود. دسر را داخل مواد خنک شده از مرحله قبل، از سمت دیواره‌های کاسه، بچرخانید تا به بستنی بچسبند. وافل بستنی را حدود چند دقیقه داخل فریزر قرار دهید تا خنک شده و خودش را بگیرد.

دیدگاه ها