طرز تهیه وافل با اسنک ساز – دستور آسان، سریع و خوشمزه

طرز تهیه وافل با اسنک ساز
متوسط
2 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

اگر مطالب قبلی «کتاب کاله» را خوب مطالعه کرده باشید، به‌خوبی می‌دانید که وافل چیست و چطور می‌توان آن را تهیه کرد. حتی طرز تهیه وافل بدون دستگاه و دستور پخت آن روی گاز را هم آموزش داده‌ایم. بنابراین، لزوما قرار نیست که حتما وافل‌ساز داشته باشید تا بتوانید وافل خوبی تهیه کنید. حتی با دستگاه‌های اسنک‌ساز هم می‌توانید وافل خوشمزه‌ای تهیه کنید. به همین دلیل، در این مطلب قصد داریم طرز تهیه وافل با اسنک ساز را آموزش دهیم و نکات مهم آن را بررسی کنیم. البته اگر معده حساسی دارید، می‌توانید طرز تهیه وافل غلات را هم یاد بگیرید تا برای صبحانه، از آن استفاده کنید.

مواد لازم در طرز تهیه وافل با اسنک ساز

  • تخم مرغ یک عدد
  • شکر یک‌چهارم پیمانه
  • شیر دو قاشق غذاخوری
  • روغن گیاهی یک‌چهارم پیمانه
  • آرد همه‌منظوره نصف پیمانه
  • جوش شیرین نصف قاشق چایخوری
  • اسانس وانیل یک قاشق چایخوری

طرز تهیه وافل با اسنک ساز

۱. تهیه خمیر وافل

تخم‌مرغ و شکر را هم بزنید تا رنگ آن‌ها به‌آرامی تغییر کند. سپس روغن، شیر و و وانیل را به آن اضافه کنید. بعد اضافه کردن این مواد، آن‌ها را هم مجدد کمی هم بزنید و سپس جوش شیرین و آرد را به خمیر وافل اضافه کنید. بعد از اضافه کردن همه مواد، باز هم آن‌ها را هم بزنید. هم زدن را تا زمانی ادامه دهید که خمیری یکدست به‌دست بیاید.

طرز تهیه وافل با اسنک ساز

 

۲. پخت وافل با اسنک ساز

در این مرحله از طرز تهیه وافل با اسنک ساز باید دستگاه را گرم کنید. بعد از گرم شدن دستگاه، به‌کمک یک قلم‌موی سیلیکونی، داخل دستگاه را چرب کنید.

در این مرحله، خمیر را درون ساندویچ‌ساز بریزید و آن را با توزیع مناسبی داخل ظرف پخش کنید. سپس، در دستگاه را ببندید و حدود ۴ تا ۵ دقیقه صبر کنید. بعد از گذشت ۴ یا ۵ دقیقه، وافل شما آماده است و می‌توانید به اندازه دلخواه آن را برش بزنید. همچنین، بهتر است روی وافل‌ها کمی عسل بریزید یا طرز تهیه سس توت فرنگی را یاد بگیرید و از آن برای طعم بهتر وافل خود استفاده کنید.

طرز تهیه وافل با اسنک ساز

دمای مناسب برای تهیه وافل با اسنک ساز

حالا که تا اینجا، طرز تهیه وافل با اسنک ساز را یاد گرفته‌اید، ممکن است این سوال برایتان پیش آمده باشد که دمای مناسب برای پخت وافل با اسنک ساز چقدر است. میانگین دمایی که برای پخت وافل نیاز دارید، ۱۹۰ درجه سانتی‌گراد (۳۷۵ درجه فارنهایت) است. به عبارت دیگر، اگر می‌خواهید با اسنک ساز خود وافل درست کنید، باید همان دمایی را استفاده کنید که در دستگاه وافل‌ساز استفاده می‌شود.

البته برخی از افراد برای این‌که زمان پخت را کاهش دهند، دمای دستگاه را افزایش می‌دهند. ممکن است با این کار، وافل‌ها سریع‌تر آماده شوند اما وافل‌هایی خواهید داشت که بیرون آن‌ها سوخته‌اند و دیگر حالت ترد (در بیرون) و نرم و پف‌کرده (در داخل) را نخواهد داشت.

تهیه وافل با اسنک ساز چه مشکلاتی دارد؟

اگر وافل را با اسنک ساز تهیه کنید ممکن است رنگ بیرونی و بافت داخلی آن با وافل اصلی کمی تفاوت داشته باشد که به طور مستقیم با دمای دستگاه و زمان پخت متناسب است.

اسنک‌ساز برای این ساخته شده است تا با استفاده از برش‌های نان، غذایی خوشمزه را تهیه کند اما اگر از آن برای تهیه وافل استفاده کنید، ممکن است با مشکلاتی روبه‌رو شوید. به همین دلیل، بهتر است این مشکلات را بشناسید و در طرز تهیه وافل با اسنک ساز هم آن‌ها را در نظر بگیرید.

دستگاه اسنک‌ساز می‌تواند حرارت مناسبی برای برش‌های نان فراهم کند اما ممکن است چنین حرارتی را برای خمیر نتواند تامین کند. اگر برای تهیه وافل، آرد زیادی را استفاده کرده باشید، به احتمال زیاد، وافل شما از بیرون بسیار خشک و از داخل، خمیر خواهد بود.

در زمان پخت وافل، در دستگاه را باز نکنید. وافل شما زمانی آماده می‌شود که دستگاه دیگر بخار نکند. بنابراین، تا آن زمان صبر کنید. اگر بعد از گذشت این زمان، وافلی با پخت نامناسب داشتید، باید دمای دستگاه را تغییر دهید.

دمای پایین، زمان مناسبی را برای پخت داخل وافل فراهم می‌کند اما ممکن است بیرون وافل، ترد نشود. در مقابل، گرمای زیاد باعث ترد شدن سریع‌تر و صرفه‌جویی در زمان می‌شود اما ممکن است داخل وافل، خوب پخته نشود.

اسنک و وافل هرکدام برای ترد شدن به دماهای و شرایط مختلفی نیاز دارند و بنابراین، ممکن است وافل‌هایی که با اسنک ساز تهیه می‌کند، مانند وافل‌ساز، ترد نشوند.

اگر بعد از انجام مراحل طرز تهیه وافل با اسنک ساز از رنگ نهایی وافل خود راضی نبودید، می‌توانید برای چند ثانیه آن‌ها را داخل تابه قرار دهید تا هم رنگ مناسبی پیدا کنند و هم ترد شوند. توجه کنید که این کار را فقط برای زمان کوتاهی انجام دهید چراکه در غیر این صورت، وافل‌ها از حالت اصلی خود خارج می‌شوند.

دیدگاه ها