طرز تهیه دیپ ماست نعنایی بدون چربی با ماست ایسلندی

طرز تهیه دیپ ماست
آسان
۴ نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

نیازی نیست همه روز را در آشپزخانه بگذرانید و با آماده کردن چندین نوع پیش‌غذا و فینگرفود برای مهمانی، خودتان را خسته کنید. اگر چاشنی‌های متنوعی را روی میز بگذارید، حتی مواد غذایی ساده‌ای مثل سبزیجات خام هم دوست‌داشتنی و پرطرفدار جلوه می‌کنند. ما اینبار روش تهیه یکی از ساده‌ترین دیپ‌ها را برایتان آماده کرده‌ایم. در این مطلب طرز تهیه دیپ ماست که با نعنا تازه و سیر طعم‌دار شده را خواهید خواند. بد نیست بدانید که این دیپ چربی ندارد و گزینه ایده‌آلی برای ورزشکارها یا کسانی که نگران تناسب‌اندامشان هستند به نظر می‌رسد.

مواد لازم برای تهیه دیپ ماست نعنایی

  • نعنا تازه۴ پر
  • لیمو تازهیک عدد
  • سیریک حبه
  • ماست ایسلندی کاله۲۰۰ گرم
  • نمک دریابه مقدار لازم
  • فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه دیپ ماست نعنایی

مرحله اول

با ترتیلای خانگی همراه با دیپ ماست، می‌توان بساط یک عصرانه سالم و دوست‌داشتنی را به پا کرد. این دیپ را می‌توانید با ماست سون هم آماده کنید اما اگر نگران چربی و کالری سایر انواع ماست هستید، پیشنهاد می‌کنیم سراغ ماست ایسلندی بدون چربی بروید که هم بافت سفت‌تری دارد و هم کالری پایینی.

برای شروع برگ‌های نعنا را ریز خرد کنید و در یک کاسه بریزید. سپس آب لیمو را بگیرید و آن را به نعنا اضافه کنید. در ادامه، سیر را خیلی ریز خرد کرده یا رنده کنید و به این دو ماده اضافه کنید.

مرحله دوم

حالا وقت ریختن ماست در کاسه است. آن را با کمی نمک دریا و فلفل طعم‌دار کنید و دیپ ساده ماست را در ظرف دلخواهتان سرو کنید. می‌توانید سبزیجات مختلف مثل هویج و کرفس را به شکل خلالی خرد کنید و همراه با بروکلی و گل‌کلم تکه شده در یک ظرف بریزید تا با دیپ ماست میل کنید. از این دیپ حتی برای طعم‌دار کردن سالادهایی مثل سالاد هاوایی یا سرو کردن فینگرفودهایی مثل اسپاناکوپیتا هم می‌توانید کمک بگیرید.

دیدگاه ها