طرز تهیه رولت انار برای شب یلدا

طرز تهیه رولت انار
سخت
۸ نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
30 تا 60 دقیقه

امروز با دستور تهیه رولت انار دسر خوشمزه یلدایی در کنار شما هستیم تا سفره یلدای شما را رنگین‌تر و خوشمزه‌تر کنیم. نزدیک شب یلدا که می‌شود، اعضای خانواده مخصوصا خانم‌های خانه ذهنشان از یک هفته قبل درگیر می‌شود. شاید بهتر باشد طرز تهیه همه خوراکی‌هایی که برای شب یلدا می‌خواهید آماده کنید را یک‌جا در اختیار داشته باشید تا بهتر بتوانید به تصمیمی جامع برسید.

از آنجایی که فیلینگ این رولت خامه‌ای از مخلوط خامه و پنیر فرم گرفته و البته دانه‌های انار درست شده است، بهتر است این کیک همان روز سرو شود. در ادامه، با طرز تهیه رولت انار با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه کرم ماسکارپونه رولت انار

  • انار دانه شدهیک عدد
  • اسانس وانیلسه‌چهارم قاشق چای‌خوری
  • پودر ژلاتینیک قاشق غذاخوری
  • شکر (ترجیحا پودر قند)یک‌دوم پیمانه
  • پنیر ماسکارپونه کاله200 گرم
  • خامه قنادی شیرین منجمدیک پیمانه

مواد لازم برای تهیه کیک اسفنجی وانیلی رولت

  • آرد سفیدسه‌چهارم پیمانه
  • تخم مرغچهار عدد
  • شکر ۱۰۰ گرم
  • کره پاستوریزه دویچه مارکن کاله (ذوب شده)۴۰ گرم
  • وانیل یک و یک‌دوم قاشق چای‌خوری
  • نمک یک‌چهارم قاشق چای‌خوری
  • بیکینگ پودریک قاشق چای‌خوری

طرز تهیه کیک وانیلی رولت انار

مرحله اول

قدم اول برای تهیه این رولت انار خوشمزه یلدایی روشن کردن فر است. پس ابتدا، فر را روشن و روی دمای 190 درجه سانتی‌گراد (معادل 375 فارنهایت) تنظیم کنید. روی کف ظرف مخصوص فر یک کاغذ روغن قرار دهید و تنها کمی روی کاغذ را روغن پاشی کنید.

مرحله دوم

در یک کاسه متوسط تخم مرغ‌ها را بشکنید و حدود پنج دقیقه آن‌ها را با همزن برقی هم بزنید تا به خوبی غلیظ و لیمویی رنگ شوند. در حالی که همزن روشن است، پودر قند را به تدریج به تخم مرغ‌ها اضافه کنید. مواد را با همزن خوب هم بزنید تا مخلوط یکدستی حاصل شود.

مرحله سوم

در ادامه، دور همزن را کم کنید و اسانس وانیل را به کاسه اضافه کنید. آرد، بکینگ پودر و نمک را کم کم اضافه کنید. آن‌قدر مواد را هم بزنید تا فرم خمیری شکل یکدستی به خودش بگیرد.

مرحله چهارم

خمیر رولت به دست آمده را داخل ظرف مخصوص فر بریزید. با استفاده از کاردک یا لیسک خمیر را روی کاغذ روغنی پخش کنید. مطمئن شوید که مایه کیک اسفنجی را به شکل لایه‌ای نه چندان نازک اما مستطیلی شکل روی کاغذ به خوبی پخش کرده‌اید. کیک را به مدت 11 تا 14 دقیقه، یا تا زمانی که یک خلال دندان در مرکز کیک رولت قرار دهید و بدون چسبندگی به مایه کیک بیرون بیاید، در فر قرار دهید.

مرحله پنجم

در حالی که کیک در فر در حال پخت است، روی پیشخوان مسطحی که در اختیار دارید یا روی یک کاغذ روغنی تمیز کمی آرد یا حتی پودر قند بپاشید.  با این کار از چسبیدن کیک به سطح جلوگیری می‌کنید.

مرحله ششم

کیک را از فر خارج کنید. یک چاقو بین کیک و لبه‌های ظرف بکشید تا در صورت چسبیدن به ظرف از آن جدا شود. با احتیاط کیک وانیلی رولت را برعکس روی کاغذ یا سطح مسطح برگردانید. قسمت‌های سوخته یا سفت شده را با دقت با چاقو صاف برش دهید به نحوی که فرم مستطیلی کیک اسفنجی حفظ شود. اجازه دهید کیک شما کاملا خنک شود. برای خشک شدن روی کیک را یک حوله تمیز قرار دهید. برای جلوگیری از چسبندگی حوله به کیک بهتر است روی کیک را کمی پودر قند یا آرد بپاشید.

مرحله هفتم

پس از سرد شدن، حوله را با دقت بردارید. پنیر ماسکارپونه و خامه قنادی را در یک کاسه بریزید. آن‌ها را با همزن برقی خوب هم بزنید به طوری که حالتی پوک به خودش بگیرد. یک لایه ضخیم از مخلوط پنیر و خامه فرم گرفته را به طور یکنواخت روی کیک بمالید. سپس، روی این لایه را با دانه‌های انار بپوشانید. کیک را با دقت رول کنید. در صورت تمایل می‌توانید کمی پودر نارگیل را به همراه پودر قند وسط کیک و قبل از رول کردن بپاشید.

مرحله هشتم

روی رولت را با پودر نارگیل، کمی از باقی‌مانده خامه و پنیر و همینطور دانه‌های انار به مقدار کم بپوشانید. رول‌ها را در اندازه نه چندان بزرگ و پهن برش بزنید. رولت انار شما برای سرو در شب یلدا آماده است. بهتر است رولت را تا تازه است سرو کنید. در صورت نگهداری در یخچال ان را حتما در ظرف در بسته نگهدرای کنید. نوش جان!

دیدگاه ها