طرز تهیه سالاد گرم بروکلی با تن ماهی

سالاد گرم بروکلی
آسان
3 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

گاهی اوقات یک سالاد گرم و خوشمزه می‌تواند جایگزین وعده شام شود. در این مقاله با کلم بروکلی و تن ماهی و چاشنی سیر و پیاز یک سالاد گرم آماده کردیم که علاوه بر طعم لذیذش و خواص بی‌نظیر بروکلی در این فصل به خاطر گرم بودنش حسابی به دلتان خواهد نشست. پیشنهاد می‌دهیم حتما این سالاد را تهیه کنید و لذت ببرید. با طرز تهیه سالاد گرم بروکلی و تن ماهی مثل همیشه همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه سالاد گرم بروکلی

  • کلم بروکلییک عدد
  • روغن زیتونپنج قاشق غذاخوری
  • نمکبه مقدار لازم
  • پیاز سرخیک عدد
  • سیرچهار حبه
  • تن ماهییک عدد
  • پودر پنیر پارمسانیک‌چهارم فنجان
  • لیمو ترشبرای سرو

طرز تهیه سالاد گرم بروکلی

مرحله اول

برای شروع فقط پایین‌ترین قسمت ساقه کلم بروکلی‌ها را اصلاح کنید. چون قرار است از ساقه‌های آن هم برای تهیه این سالاد استفاده کنیم. از ته ساقه تا گلچه، بروکلی را به صورت اریب برش دهید تا به گل برسید.

مرحله دوم

سه قاشق غذاخوری روغن داخل یک تابه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا روغن داغ شود. کلم بروکلی‌ها را به تابه اضافه کنید. مقداری نمک روی آن‌ها بریزید و صبر کنید تا با حرارت رنگ‌شان سبز روشن شود. حدود سه دقیقه زمان کافی است.

مرحله سوم

در این فاصله داخل یک قابلمه مقداری آب بریزید و روی حرارت قرار دهید تا آب به جوش آید. سپس قوطی تن ماهی را داخل آب جوش بیندازید. حدود بیست دقیقه زمان کافی است تا تن ماهی بجوشد.

مرحله چهارم

بروکلی‌ها را از تابه بیرون بیاورید. دو قاشق دیگر روغن اضافه کنید و حرارت را روشن کنید. پیاز را به صورت هلالی خرد کرده و سیر را با رنده ریز رنده کنید. پیاز و سیر را به تابه اضافه کنید و روی حرارت تفت دهید تا پیاز نرم و سیر طلایی‌رنگ شود. حدود سه دقیقه زمان کافی است. سپس تن ماهی را از قوطی خارج کنید و به مواد اضافه کنید. حدود دو دقیقه تمام مواد را با هم تفت دهید.

مرحله پنجم

کلم بروکلی‌ها را به تابه برگردانید. حدود 20 تا 25 دقیقه تا زمانی که کلم بروکلی‌ها قهوه‌ای رنگ شوند، همه مواد را با هم تفت دهید.

مرحله ششم

در آخر پودر پارمسان را روی مواد بپاشید تا با حرارت آب شوند. سالاد گرم بروکلی آماده است. روی آن را مقداری آب لیمو ترش بریزید و سرو کنید. نوش جان!

دیدگاه ها