طرز تهیه سس کارامل

آسان
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

در این مقاله می‌خواهیم طرز تهیه یک نوع سس کارامل که بسیار راحت و پرکاربرد است را به شما آموزش دهیم. این سس را هم در طرز تهیه انواع دسر و هم به عنوان یک شکلات خوشمزه می‌توانید سرو کنید. با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه سس کارامل

  • شکر۲۰۰ گرم
  • خامه صبحانه تتراپک کاله یک عدد
  • کره پاستوریزه کالهدو قاشق غذاخوری
  • وانیلیک قاشق چای‌خوری
  • نمکبه مقدار لازم

طرز تهیه سس کارامل

مرحله اول

ابتدا شکر را داخل یک قابلمه روی حرارت متوسط قرار دهید. بعد از یک تا دو دقیقه مشاهده خواهید کرد که شکر‌ها عرق می‌کنند و کم‌کم ذوب می‌شوند. بعد از این که شکر کمی تغییر رنگ داد، آن را خوب هم بزنید تا شکر‌تان نسوزد.

مرحله دوم

آنقدر هم زدن را ادامه بدهید تا شکر کاملا ذوب شود و تغییر رنگ بدهد سپس آن را از روی حرارت بردارید.

مرحله سوم

در ادامه خامه صبحانه را اضافه کرده و تندتند هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند. دقت کنید که در این مرحله با اضافه کردن خامه به قابلمه شروع به جوشیدن می‌کند. نگران نباشید و به هم زدن ادامه دهید.

مرحله چهارم

بعد از این که خامه و شکر کاملا یکدست شدند، قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا ۱ دقیقه بجوشد.

بعد از یک دقیقه، قابلمه را دوباره از روی حرارت بردارید. سپس کره و وانیل و مقدار بسیار کمی نمک اضافه کنید. مواد را هم بزنید تا کره خوب حل شود. سس کارامل بعد از خنک شدن کمی سفت تر می‌شود.

مرحله پنجم

بنابراین بهتر است قبل از سفت شدن برای روی کیک یا دسر مدنظرتون استفاده کنید. سس کارامل را تا چند هفته در یخچال می‌توانید نگه‌داری کنید.

مرحله ششم

سس کارامل را هم به روش خشک و هم به روش تر می‌توانید، درست کنید که ما این جا طرز تهیه آن به صورت خشک را به شما آموزش دادیم که آسان‌تر از روش دیگر است و تفاوتی در کیفیت آن وجود ندارد.

دیدگاه ها