طرز تهیه سوفله بلوچیز و آویشن؛ پیش غذایی مجلسی و خوشمزه

طرز تهیه سوفله بلوچیز
آسان
4 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

طرز تهیه سوفله بلوچیز و آویشن را با کتاب کاله امتحان کنید و یک پیش غذای بی‌نظیر برای مهمانی خود آماده کنید. اکثر ما با بوی معطر آویشن آشنا هستیم و طعم لذیذ آن را در غذاها و دمنوش‌ها امتحان کرده‌ایم. احتمالا پیتزا و پاستا اولین غذاهایی هستند که با طعم آویشن به ذهنمان می‌رسد. آویشن نه تنها ادویه‌ای معطر و خوشمزه است، بلکه خواص درمانی زیادی هم دارد. در غذاهای متنوع دیگری مثل سوفله هم می‌توانیم از آن استفاده کنیم.

به جای اینکه مدام غذاهایی تکراری بخوریم بهتر است یک غذای پاییزی خوشمزه مثل سوفله بلوچیز و آویشن را امتحان کنیم. این غذا بسیار ساده و سبک است و می‌توانید آن را تا چند روز هم در یخچال نگه دارید. این سوفله غذایی کاملا گیاهی است و گزینه‌ی خوبی برای گیاهخواران به شمار می‌رود. بنابراین اگر به دنبال یک غذای لذیذ و البته راحت و بدون دردسر هستید، سوفله بلوچیز و آویشن را امتحان کنید. در ادامه همراه باشید تا طرز تهیه سوفله بلوچیز و آویشن را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه سوفله بلوچیز و آویشن

  • کره پاستوریزه کاله ۵۰ گرم
  • آرد سوخاری ۳۰ گرم
  • آرد چند منظوره ۳۰ گرم
  • پودر خردل به مقدار دلخواه
  • پودر فلفل ‌قرمز تندبه مقدار دلخواه
  • شیر کم‌چرب کاله ۳۰۰ میلی‌لیتر
  • پنیر بلوچیز کاله ۹۰ گرم
  • برگ آویشن تازه یا پودر آویشنبه مقدار دلخواه
  • تخم‌مرغ متوسط چهار عدد
  • نمک به مقدار لازم

طرز تهیه سوفله بلوچیز و آویشن خوشمزه

مرحله اول

سوفله انواع مختلفی دارد که شما می‌توانید تهیه و نوش جان کنید. برای مثال سوفله بستنی و توت فرنگی را می‌توانید به عنوان یک دسر خوشمزه سرو کنید و سوفله گودا یا سوفله اسفناج را می‌توانید به عنوان یک پیش‌غذای دلنشین برای مهمانانتان اماده کنید. سوفله بلوچیز و آویشن هم یکی از آن پیش‌غذاهای متفاوت و خوشمزه‌ای است که در این سبک می‌توانید تهیه‌اش کنید. برای شروع فر را روشن و روی ۲۳۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. ۲۰ گرم کره پاستوریزه را در دمای محیط گذاشته تا ذوب شود و در چهار عدد ظرف رمکین (سوفله‌خوری) که از قبل آماده کرده‌اید بریزید. با فرچه آشپزی داخل ظرف‌ها را به کره آغشته کنید و آرد سوخاری را روی کره‌ها بپاشید تا کل ظرف را بپوشاند.

مرحله دوم

۳۰ گرم کره باقی‌مانده را در قابلمه روی حرارت متوسط قرار دهید تا ذوب شود. سپس آرد چند منظوره، پودر خردل و پودر فلفل ‌قرمز تند را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یکدست شود. حدود یک تا دو دقیقه اجازه دهید تا مواد بپزد. سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و به تدریج شیر کم چرب را به آن اضافه کنید. توجه کنید که بعد از هر بار ریختن شیر، مواد را خوب هم بزنید تا سس صاف و یکدست شود. قابلمه را روی حرارت بگذارید و تا زمانی که سس غلیظ شود آن را هم بزنید. مقدار پودر خردل و پودر فلفل قرمز تند به ذائقه شما بستگی دارد و می‌توانید آن را کم یا زیاد کنید.

مرحله سوم

در این مرحله قابلمه را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید به مدت پنج دقیقه خنک شود. در ظرف دیگری زرده‌های تخم‌مرغ، نمک، برگ‌های آویشن و پنیر بلوچیز را با همزن دستی مخلوط کنید. سپس آن را به سس اضافه کنید و مواد را به خوبی با هم ترکیب کنید. مقدار نمک و برگ‌های آویشن به ذائقه شما بستگی دارد و می‌توانید آن را کم یا زیاد کنید.

مرحله چهارم

تخم‌مرغ را شکسته و سفیده‌ها را جدا از زرده‌ها در یک کاسه بریزید. سفیده‌های تخم‌مرغ را با همزن برقی بزنید تا سفت شود. سپس آن را به مخلوط سس و پنیر که از قبل آمده کرده‌اید، اضافه کنید و به آرامی مواد را هم بزنید.

مرحله پنجم

مخلوط سوفله را در ظرف‌های رمکین که از قبل در آن‌ها پودر سوخاری ریخته‌اید، بریزید و به مدت ۲۰ دقیقه در فر قرار دهید. حالا سوفله بلوچیز و آویشن شما آماده است آن را از فر خارج و نوش جان کنید. این پیش‌غذای خوشمزه را می‌توانید با سالاد سرو  و نوش جان کنید.

نکات طرز تهیه سوفله بلوچیز و آویشن

دیدگاه ها