طرز تهیه سوپ شیر آسان و مقوی

آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

سوپ در هوای سرد، یکی از جذاب‌ترین انتخاب‌های غذایی ماست که می‌تواند سرمای هوا را برایمان قابل تحمل کند. همیشه می‌توانیم سراغ سوپ‌های شیر رستورانی و سرو آنها بیرون از خانه برویم، اما بعضی اوقات تهیه سوپ شیر در خانه حس و حال دیگری دارد. اگر شما هم از طرفداران شیر، انواع سوپ و البته سوپ شیر هستید، در ادامه این مطلب می‌توانید با طرز تهیه سوپ شیر به صورت مرحله به مرحله آشنا شوید و خیلی سریع، شروع به طبخ این سوپ خوشمزه کنید.

مواد لازم برای طرز تهیه سوپ شیر

  • کره حیوانی ۵۰ گرم
  • سبزیجات دلخواه (خرد شده) یک لیوان
  • شکر به مقدار لازم
  • نمک به مقدار لازم
  • فلفل سبز تند (خرد شده) یک عدد
  • شیر نصف لیوان
  • آرد ذرت/ نشاسته ذرت ۲ قاشق چای‌خوری
  • آب به مقدار لازم

طرز تهیه سوپ شیر

۱. آب کردن کره

آب کردن کره برای طرز تهیه سوپ شیر

اولین قدم برای تهیه سوپ شیر، گرم کردن یک قابلمه یا تابه برای آب کردن کره است.

چند نکته کاربردی

  • استفاده از کره حیوانی یا روغن زیتون به طعم‌دار شدن سوپ شیر شما و البته مقوی‌تر بودن آن کمک می‌کند.
  • از طرف دیگر کره یا روغن استفاده شده در سوپ شیر، برای پخت بهتر سبزیجات هم مناسب هستند.

۲. تفت دادن و پخت سبزیجات

تفت سبزیجات برای طرز تهیه سوپ شیر

حالا نوبت آماده کردن سبزیجات خرد شده یا رنده شده است. بنابراین در این مرحله سبزیجات خرد شده و فلفل سبزهای تند را درون روغن یا کره آب شده بریزید و برای ۵ دقیقه، تا زمانی که بوی خامی سبزیجات گرفته شود، تفت دهید.

حال که سبزیجات شما آماده است، وقت آن است که در یک قابلمه مناسب، مقداری آب بریزید و بگذارید به جوش آید و بعد از آن که آب جوش آمد، سبزیجات را به همراه نمک و شکر به آن اضافه کنید و اجازه دهید مواد حدود ۵ الی ۸ دقیقه بجوشند تا کاملا بپزند.

چند نکته:

  • شاید اضافه کردن شکر در اینجا کمی برای شما عجیب باشد، اما خوب است بدانید شکر به طعم بهتر و دلنشین‌تر سوپ شما کمک می‌کند. اجازه دهید
  • اگر نمی‌خواهید فلفل سبز باعث تندی بیش از اندازه سوپ شیر شود، با جدا کردن دانه‌های داخل آن، مقدار تندی آن را کاهش دهید.

۳. اضافه کردن شیر و آرد ذرت

شیر در طرز تهیه سوپ شیر

بعد از پخت کامل سبزیجات، در طرز تهیه سوپ شیر، وقت آن است که شیر را به سوپ اضافه کنید. پس از ریختن شیر داخل قابلمه حاوی آب و سبزیجات پخته شده، لازم است مخلوط را به خوبی هم بزنید. این کار باعث می‌شود طعم سبزیجات به شیر نفوذ کند و سوپ شما، خوش‌طعم‌تر شود.

حال برای آنکه سوپ غلیظ‌تری داشته باشید، می‌توانید یک یا دو قاشق غذاخوری آرد ذرت به سوپتان اضافه کنید. آرد ذرت از رقیق بودن سوپ شما کم خواهد کرد و طعم خوبی هم به آن خواهد افزود. آرد ذرت سوپ شما را شبیه به سوپی حاوی خامه خواهد کرد.

پس از تمامی این مراحل، بین ۲ الی ۳ دقیقه اجازه دهید مواد به جوشیدن ادامه دهند. حال طرز تهیه سوپ شیر به پایان خود رسیده و وقت سرو سوپ داغ و خوشمزه شماست.

۴. اضافه کردن گوشت یا مرغ و سرو سوپ شیر

طرز تهیه سوپ شیر

اگر می‌خواهید سوپ شما مقوی‌تر باشد و طعم مرغ یا گوشت داشته باشد، در این مرحله می‌توانید مرغ و گوشتی که از قبل پخته شده یا عصاره مورد نظرتان را به سوپ اضافه کنید. پس از اضافه کردن آنها، اجازه دهید همه مواد کمی با یکدیگر بجوشند تا طعم‌های مواد به خرد هم بروند. بعد از گذشت ۲ الی ۳ دقیقه سوپ شیر شما آماده است. آن را در ظرف مدنظرتان بریزید و با مقداری جعفری تزیین کنید. نوش جان!

نکته مهم:

اضافه کردن گوشت یا مرغ به سوپ شیر کاملا اختیاری است و اگر به‌دنبال تهیه یک سوپ وگان هستید، می‌توانید این مرحله را نادیده بگیرید.

چند نکته جالب درباره سوپ شیر

انجام مراحل بالا، یک روند کامل برای طرز تهیه سوپ شیر است. با این وجود سلیقه افراد همیشه شبیه به یکدیگر نیست و کم و زیاد کردن برخی مواد اولیه، می‌تواند تغییراتی در طعم و کیفیت غذای شما داشته باشد. در ادامه برخی نکات که می‌توانند در طرز تهیه سوپ شیر شما، با سوپی که در منزل دیگران سرو می‌شود را بررسی می‌کنیم.

طعمی فوق‌العاده به کمک پنیر پیتزا

شما می‌توانید ۵ دقیقه مانده به آماده شدن سوپ، به آن کمی پنیر پیتزای موزارلا به آن اضافه کنید. شاید برایتان وجود پنیر پیتزا در غذایی مانند سوپ باورنکردنی باشد. اما باید بدانید پنیرها در سوپ حل شده و جز طعم فوق‌العاده آن، اثری از پنیر در سوپ شما نخواهد بود.

استفاده از خامه به عنوان جایگزین آرد ذرت

خامه نیز از جمله مواردی است که امکان اضافه کردن آن به سوپ وجود دارد. البته دقت داشته باشید که استفاده همزمان از خامه و آرد ذرت ممکن است سوپ شما را بیش از میزان دلخواهتان غلیظ کند. بهتر است در طرز تهیه سوپ شیر خود، تنها از یکی از این دو ماده غذایی استفاده کنید.

بالا بردن متابولیسم بدن با سوپ شیر

سبزیجات مورد استفاده در طرز تهیه سوپ شیر، می‌توانند از انواع مختلفی انتخاب شوند و لزومی به اضافه کردن سبزیجات تعیین شده نخواهید داشت. اگر می‌خواهید سوپ شیر شما به بالا رفتن متابولیسم بدنتان هم کمک کند، از سبزیجاتی مانند کرفس و کدو غافل نشوید. توصیه می‌کنیم طرز تهیه سوپ شیر و قارچ را هم به عنوان ترکیبی جالب از از شیر و قارچ در سوپ امتحان کنید.

دیدگاه ها