طرز تهیه شلغم سرخ شده با سس میسو

آسان
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

شاید طعم پخته شده شلغم باب میل‌تان نباشد. اما فراموش نکنید که طعم سیب زمینی سرخ کرده با پخته، زمین تا آسمان فرق می‌کند. بنابراین شلغم سرخ شده با سس میسو را هم امتحان کنید.

میسو یا خمیر سویا یک نوع مادهٔ غذایی است که از تخمیر غلات به دست می‌آید. در ژاپن یکی از مواد طعم‌دهنده اصلی غذا به شمار می‌رود و در سراسر جهان به عنوان مزه ژاپنی شناخته شده‌ است. امروزه با وجود مواد غذایی غنی‌ای که همراه با غذای اصلی صرف می‌شوند، میسو به عنوان یک چاشنی غذایی به شمار می‌آید اما در گذشته و در سنت غذایی ژاپن میسو منبع اصلی پروتئین بوده ‌است.

مواد لازم برای تهیه شلغم سرخ شده با سس میسو

  • شلغمیک کیلوگرم
  • خمیر سویادو قاشق سوپ‌خوری
  • کرهدو قاشق غذا خوری
  • شکریک قاشق چای‌خوری
  • نمک دریایی به مقدار لازم
  • آبلیمو تازهدو قاشق غذاخوری

طرز تهیه شلغم سرخ شده با سس میسو

مرحله اول

ابتدا شلغم‌ها را خوب بشویید و پوست بکنید. سپس به قطعات کوچک مانند شکل خرد کنید. داخل یک قابلمه متوسط، شلغم، کره، خمیر سویا و شکر را ترکیب کنید. سپس مقداری آب داخل آن بریزید. (قدری که روی شلغم‌ها را بپوشاند). نمک دریایی و فلفل هم به مقدار لازم به مواد اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله دوم

شعله را روشن کنید و اجازه دهید تا شلغم‌ها به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه با حرارت متوسط بپزند. وقتی که آب داخل قابلمه کاملا بخار شد. مقداری کره اضافه کنید و به پختن شلغم را ادامه دهید تا کم کم سرخ شده و طلایی‌رنگ شوند. حدود ۵ دقیقه برای سرخ شدن و کاراملی شدن شلغم‌ها کافی است.

مرحله سوم

بعد از سرخ شدن، آن‌ها را داخل ظرف مناسب بریزید. از مقداری آبلیمو و فلفل به عنوان چاشنی استفاده کنید. سپس نوش جان کنید.

دیدگاه ها