طرز تهیه شنیسل مرغ رژیمی و سالم در فر همراه با سالاد کلم

طرز تهیه شنیسل مرغ رژیمی
آسان
2 نفر
آماده سازی
30 تا 60 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

شنیسل مرغ یکی از آن غذاهای کلاسیک آلمانی است که اتفاقا در ایران نیز محبوبیت زیادی دارد. اما از آن جایی که در بسیاری از موارد روش تهیه این غذا سالم نبوده و مصرف آن ممکن است برای بسیاری از افراد مناسب نباشد، تصمیم گرفتیم تا تنها با چند تغییر کوچک در طرز تهیه شنیسل مرغ، آن را به یک وعده غذایی خوشمزه و کاملاٌ سالم برای همه افراد تبدیل کنیم.

نگران مزه‌اش نباشید؛ این خوراک رژیمی مزه بسیار خوبی دارد. شنیسل مرغ رژیمی حاضر در کنار چند مدل سالاد که در ادامه پیشنهاد شده است ترکیبی جذاب می‌سازد، به طوری که باورتان نخواهد شد در حال خوردن غذایی رژیمی هستید. طرز تهیه شنیسل مرغ بسیار ساده است و شما می‌توانید با تهیه آن یک وعده خوشمزه، سالم و رژیمی را تجربه کنید.

مواد لازم برای تهیه شنیسل مرغ رژیمی

  • سینه مرغدو عدد بزرگ (حدود 700 گرم)
  • آرددو قاشق غذاخوری سر پر
  • فلفل سیاه آسیاب شده به مقدار لازم
  • پاپریکایک قاشق غذاخوری
  • تخم مرغ متوسطدو عدد
  • لیمویک قاشق غذاخوری
  • پودر آویشندو قاشق چای‌خوری
  • پودر سوخاری تازه دو فنجان (150 گرم)
  • روغن زیتون (برای سرخ کردن) به مقدار لازم
  • سیب زمینی کوچک500 گرم
  • کدو سبز (خرد شده) دو عدد بزرگ
  • جعفری تازه خرد شدهیک چهارم فنجان
  • لیمو ترش (برای سرو) یک عدد

طرز تهیه شنیسل مرغ رژیمی و سالم در فر

مرحله اول

برای تهیه یک شنسیل مرغ حرفه‌ای و خوشمزه در فر ابتدا باید سینه مرغ را با استفاده از چاقو به صورت افقی به دو نیم تقسیم کنید. هر تکه از سینه مرغ را داخل بسته‌بندی پلاستیکی جدا قرار دهید. با استفاده از گوشکوب، بیفتک یا وردنه روی سینه مرغ بکوبید تا نازک شود و به یک چهارم ضخامت اولیه‌اش برسد.

مرحله دوم

یک کاسه بزرگ بردارید و دو قاشق غذاخوریِ سر پر آرد داخل آن بریزید. فلفل سیاه آسیاب شده به مقدار لازم و یک قاشق غذاخوری پاپریکا به آرد اضافه کنید. مخلوط را به آرامی هم بزنید تا مواد کاملا با هم ترکیب شوند. سپس یک کاسه دیگر بردارید و دو عدد تخم مرغ داخل آن بشکنید. تخم مرغ‌ها را به آرامی با یک هم‌زن دستی به هم بزنید تا زرده‌ها و سفیده‌ها خوب با هم ترکیب شوند و فرم یکدستی به خود بگیرند. اکنون، یک کاسه دیگر بردارید و دو فنجان پودر سوخاری را درون آن بریزید.

پوست یک عدد لیمو را با اندازه ریز رنده و به اندازه یک قاشق غذاخوری از آن را به پودر سوخاری اضافه کنید. دو قاشق چای‌خوری پودر آویشن را به پودر سوخاری اضافه کنید و هم بزنید. به این ترتیب، سه کاسه مجزا دارید که حاوی مخلوط آرد، تخم مرغ و مخلوط پودر سوخاری هستند.

مرحله سوم

یک سینی فر بزرگ بردارید و کف آن را با کاغذ مخصوص پخت بپوشانید. روی کاغذ کمی روغن زیتون اسپری کنید. اکنون یک تکه سینه مرغ نازک شده را بردارید. آن را ابتدا داخل مخلوط آرد قرار دهید. مرغ را به خوبی در آرد زیر و رو کنید تا تمامی قسمت‌ها به آرد آغشته شود. سپس مرغ آغشته‌ به آرد را مستقیماٌ وارد مخلوط تخم مرغ کنید. با استفاده از یک قاشق تمامی قسمت‌های مرغ را به تخم مرغ آغشته کنید تا چسبناک شود. در نهایت، آن را داخل مخلوط پودر سوخاری قرار دهید و زیر و رو کنید تا مخلوط به مرغ بچسبد.

برای بهتر چسبیدن مخلوط پودر سوخاری روی سطح مرغ می‌توانید پودرها را با فشار دست روی مرغ اضافه کنید. شنیسل مرغ را داخل سینی فر قرار دهید. مراحل قبل را با همان ترتیب برای سایر تکه‌ها هم تکرار کنید. هنگامی که همه تکه‌های مرغ‌ آماده شدند، سینی فر را به مدت 10 دقیقه داخل یخچال قرار دهید.

مرحله چهارم

در همین حین فر را روشن کنید و درجه حرارت آن را روی 220 درجه سانتیگراد قرار دهید تا گرم شود. پس از این که سینی را از یخچال خارج کردید، مقداری روغن زیتون روی شنیسل‌ها اسپری کنید. سپس آن‌ها را داخل فر گرم شده قرار دهید. اجازه دهید تا شنیسل‌ها به مدت 25-20 دقیقه داخل فر بپزند. پس از گذشت حدود 10 دقیقه از قرار دادن سینی، در فر را باز کنید و شنیسل‌ها را زیر و رو کنید تا تمامی قسمت‌ها به صورت یکنواخت پخته شوند. در صورت نیاز می‌توانید باز هم مقداری روغن زیتون روی شنیسل‌ها اسپری کنید.

مرحله پنجم

در همین حین، سیب زمینی و کدو سبز را خوب بشویید. سیب زمینی‌ها را از وسط نصف کرده و کدو سبز را هم به اندازه دلخواه خرد کنید. سپس هر کدام را به صورت جداگانه آب‌پز یا بخارپز کنید. از شنیسل‌ها غافل نشوید و مدام آن‌ها را کنترل کنید. هنگامی که شنیسل‌ها پخته و روی آن‌ها طلایی شد، سینی را با احتیاط از فر خارج کنید و کنار بگذارید. سیب زمینی و کدو بخارپز شده را با کمی نمک و فلفل سیاه آسیاب شده مزه‌دار کنید. جعفری تازه را خرد کرده، به سبزیجات بخارپز شده اضافه کنید و سپس مواد را خوب هم بزنید تا با هم ترکیب شوند.

شنیسل‌های مرغ آماده شده را داخل بشقاب بکشید و همراه با مقداری از سبزیجات و لیمو ترش برش خورده سرو و نوش جان کنید. در صورتی که مایل باشید می‌توانید این خوراک رژیمی خوشمزه را همراه با سالاد سرو کنید. در این صورت، پیشنهاد می‌کنیم سالاد کلم بنفش تفت داده شده را به عنوان دورچین امتحان کنید. این سالاد علاوه بر طعم خوب، یک خوراک رژیمی هم محسوب می‌شود و به سیر نگه داشتن‌تان کمک می‌کند.

نکات طرز تهیه شنیسل مرغ رژیمی و سالم در فر

  • برای این که مخلوط زرده و سفیده تخم مرغ از حالت لختی خارج شود، می‌توانید مقدار کمی شیر به آن اضافه کنید.
  • همینطور می‌توانید پودر نان را جایگزین پودر سوخاری کنید.
  • برای تهیه پودر نان می‌توانید پنج برش نان تست سفید را با دست تکه تکه کنید.
  • تکه‌های نان را به مدت 10 دقیقه در فر تحت دمای 300 درجه سانتی‌گراد حرارت قرار دهید تا کاملاٌ سوخاری شوند.
  • سینی را بعد از این مدت از فر درآورید تا خنک شود. پودر نان شما اکنون آماده استفاده است.
  • البته اگر زمان کافی برای تهیه شنیسل مرغ خانگی ندارید و می‌خواهید طعم ترد و لذیذ شنیسل را در خانه داشته باشید پیشنهاد می‌کنیم از شنیسل‌های مرغ آماده پمینا استفاده کنید.

دیدگاه ها