طرز تهیه فرنی طعم‌دار (شکلاتی، موزی، زعفرانی، پسته‌ای)

فرنی طعم دار
آسان
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

فرنی را بیشتر با طعم ساده و سنتی آن مصرف می‌کنیم. اما جالب است بدانید که می‌توانیم با اضافه کردن میوه یا طعم دهنده‌های خاص دیگری مثل شکلات، قهوه، پسته و غیره فرنی طعم‌دار درست کنیم. طرز تهیه این فرنی طعم‌دار خوشمزه و متفاوت را در ادامه مطلب ما بخوانید و در مجالس، آن را به مهمان‌ها معرفی کنید.

مواد لازم برای تهیه فرنی طعم‌دار

  • شیر پرچرب کالهدو لیوان
  • شیر موز کاله (در صورت تمایل به تهیه فرنی با طعم موز)دو لیوان
  • شیر توت فرنگی کاله (در صورت تمایل به تهیه فرنی با طعم توت فرنگی)دو لیوان
  • نشاستهدو قاشق سوپ خوری
  • شکردو قاشق سوپ خوری
  • گلاب و وانیلبه مقدار دلخواه
  • موز، شکلات یا طعم دهنده دیگر به دلخواهبه مقدار دلخواه

طرز تهیه فرنی طعم‌دار

مرحله اول

برای تهیه فرنی با طعم‌های میوه‌ای مثل فرنی توت فرنگی و فرنی موزی باید فرنی را با شیر موز یا شیر توت فرنگی درست کنید و باقی مراحل را مثل قبل رعایت کنید. برای درست کردن فرنی شکلاتی و زعفرانی هم مثل فرنی ساده عمل می‌کنید، فقط در آخرین مرحله داخل آن پودر شکلات حل می‌کنید یا به اندازه یک قاشق غذاخوری بر حسب مقدار شیری که اضافه کردید، زعفران دم کرده اضافه می‌کنید.

مرحله دوم

ابتدا باید شیر پرچرب کاله یا شیر توت فرنگی یا شیر موز را داخل یک قابلمه متوسط بریزید. آرد برنج و نشاسته را به شیر سرد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کاملا در شیر سرد حل شوند. سپس شکر را هم اضافه کنید و شروع به حل کردن آن کنید. حالا قابلمه را روی حرارت گذاشته و آب را به آن اضافه کنید و مرتب هم بزنید. حواستان باشد که هم زدن را متوقف نکنید چون این کار باعث می‌شود آرد برنج در شیر یکدست حل نشود. پس مرتب آن را هم بزنید تا کمی غلیظ شود. سپس گلاب را اضافه کنید.

مرحله سوم

اگر مایل بودید می‌توانید کمی وانیل، شکلات یا زعفران به این دستور اضافه کنید و همچنان هم بزنید. اضافه کردن کمی وانیل عطر بسیار خوبی به فرنی شما می‌دهد. فرنی را آنقدر هم بزنید تا به غلظت مورد نظرتان برسد. فرنی طعم‌دار شما آماده است خیلی سریع تا وقتی سفت نشده آن را داخل ظرف مناسب بریزید و رومی آن را با دارچین یا خلال پسته تزئین و سپس نوش جان کنید.

دیدگاه ها