طرز تهیه ماهی انگشتی خوشمزه و سالم با چاشنی سبزیجات

ماهی انگشتی
آسان
4 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

پیشنهاد امروز ما به شما طرز تهیه ماهی انگشتی خوشمزه یک وعده سالم و کم کالری است. افرادی که به صورت حرفه‌ای ورزش را دنبال می‌کنند اغلب در تهیه وعده‌های غذایی مناسب خود به چالش بر می‌خورند و همیشه به دنبال محاسبه کالری غذاهایی هستند که در طول روز میل می‌کنند. با این که دقت به تغذیه در افراد ورزشکار حتی از میزان فعالیت ورزشی که در طول هفته انجام می‌دهند هم مهم‌تر است ولی ممکن است فرد با خوردن غذاهای هر چند سالم ولی تکراری خسته بشود و در ادامه دادن مسیر ورزشی خود دچار لغزش شود. پس آشنایی با لیستی از غذاهای خوشرنگ و خوشمزه یکی از اصول ادامه دادن یک رژیم است.

امروز دستور تهیه یک غذای سالم و خوش ظاهر به نام ماهی انگشتی خوشمزه با چاشنی سبزیجات را برایتان آماده کرده‌ایم که به زودی تبدیل به وعده غذایی سالم مورد علاقه شما خواهد شد که همیشه برای خوردن آن مشتاق خواهید بود. یک بشقاب از ماهی انگشتی خوشمزه به عنوان وعده پس از تمرین بسیار مناسب است چرا که میزان مناسبی از پروتئین و کربوهیدرات را برای بدن فراهم می‌کند و همین امر موجب جلوگیری از ازدست دادن عضلات می‌شود و بدن ورزشکار را ریکاوری می‌کند. طرز تهیه این ماهی انگشتی خوشمزه بسیار آسان بوده و این غذای خوشمزه با سبزیجات را می‌توانید به عنوان یک وعده جذاب و فینگرفود هم در میهمانی‌ها سرو کنید.

طرز تهیه ماهی انگشتی خوشمزه با چاشنی سبزیجات

  • فیله ماهی بدون پوست500 گرم
  • نان تست سفید50 گرم
  • لیمو ترشیک عدد
  • شوید تازه (خرد شده) دو قاشق غذاخوری
  • پیازچه تازه دو قاشق غذاخوری
  • جعفری تازه (خرد شده)دو قاشق غذاخوری
  • آرددو قاشق غذاخوری
  • تخم مرغ (زده شده)یک عدد
  • روغن سرخ کردنیبه مقدار لازم
  • نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه ماهی انگشتی خوشمزه با چاشنی سبزیجات

مرحله اول

طرز تهیه ماهی انگشتی  بسیار آسان بوده و غذایی خوشمزه و مناسب برای کودکان شما محسوب می‌شود. برای تهیه این ماهی انگشتی خوشمزه ابتدا باید نان تست سفید را داخل غذاساز بریزید و چند پالس بزنید تا کاملا خرد شود. بهتر است از نانی استفاده کنید که کمی خشک شده باشد. بنابراین می‌توانید نان را چند ساعت نان را داخل یک ظرف در دمای محیط قرار دهید تا کمی خشک شود.

مرحله دوم

لیموترش، شوید، پیازچه و جعفری را شسته و داخل یک آبکش بریزید تا کاملا خشک شوند. پوست لیمو را رنده کنید و همراه پیازچه، آرد، جعفری و شوید داخل غذاساز به نان خرد شده اضافه کنید تا آرد سوخاری به رنگ سبز روشن شود. به مقدار لازم نمک و فلفل نیز اضافه کنید.

مرحله سوم

مواد داخل غذاساز را داخل یک کاسه بریزید. فیله ماهی را به صورت تکه‌های 5 سانتی‌متری برش دهید. تخم مرغ را داخل یک ظرف بشکانید. تکه‌های ماهی را بعد از این که داخل تخم مرغ زدید، داخل پودر سوخاری بغلتانید و کنار قرار دهید. در این مرحله می‌توانید بلافاصله ماهی‌ها را سرخ کنید یا این که آن‌ها را چند ساعت داخل یخچال قرار دهید و سپس سرخشان کنید.

مرحله چهارم

برای سرخ کردن ماهی‌ها حدود یک سانتی‌متر روغن داخل تابه ریخته و روی حرارت قرار دهید تا روغن حسابی داغ شود. تکه‌های ماهی انگشتی را داخل روغن سرخ کنید. هر طرف ماهی را حدود یک تا دو دقیقه سرخ کرده و آن را برگردانید تا طرف دیگر هم سرخ شود. سپس آن‌ها را روی یک دستمال تمیز بچینید تا روغن اضافی‌شان گرفته شود. وقتی تمام تکه‌های ماهی سرخ شدند، آن‌ها را همراه سس برنیز یا سس هالوپینو سرو کنید.

فوت و فن‌های طرز تهیه ماهی انگشتی

  • نگهداری ماهی‌ها در یخچال باعث می‌شود بیشتر مزه‌دار شوند. بنابراین می‌توانید حدود دو ساعت زودتر آن‌ها را آماده کرده و داخل یخچال قرار دهید سپس سرخ کنید.
  • می‌توانید به جای نان تست سفید از آرد سوخاری بدون مزه و رنگ استفاده کنید.
  • اگر به گلوتن حساسیت دارید می‌توانید از آرد و نان بدون گلوتن برای این دستورالعمل استفاده کنید.

دیدگاه ها