طرز تهیه موهیتو انار با فرمول سرآشپز

طرز تهیه موهیتو انار
آسان
۶ نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

فصل‌های سرد سال فرصت مناسبی برای استفاده از میوه‌های زمستانی هستند. شاید تا به حال به سرو یک نوشیدنی هیجان‌انگیز به جای آب انار در شب یلدا فکر کرده باشید. در این دستور یک نوشیدنی برای شب یلدا می‌کنیم؛ این نوشیدنی نوعی موهیتو انار است که به راحتی و در مدت زمان کوتاهی تهیه می‌شود.

مواد اولیه این نوشیدنی شامل لیموناد خانگی، سیروپ نعنا و نوشیدنی موهیتو انار است که هرکدام از این موارد به سادگی در مراحل تهیه شرح داده شده است. مهم‌ترین نکته در تهیه این نوشیدنی استفاده از مواد اولیه تازه است که باعث می‌شود نوشیدنی شما عطر و طعم خاص و متفاوتی به خود بگیرد. بنابراین بهتر است هیجان نوشیدنی برای شب یلدا را از دست ندهید و برای تهیه نوشیدنی موهیتو و انار دست به کار شوید.

مواد لازم برای تهیه موهیتو انار

  • شکریک لیوان
  • آبچهار لیوان
  • سیروپ نعنایک یا دو قاشق غذاخوری
  • برگ نعنا تازهبه مقدار لازم
  • برگ نعنا تازه (خردشده)۱۰ برگ
  • لیموترشبه مقدار لازم
  • آب انار لاکی‌دویک لیوان
  • آب گازدار لاکی‌یو با طعم لیمو یک لیوان
  • دانه انار (برای تزیین)به مقدار لازم
  • آب لیموترش تازهنصف لیوان

طرز تهیه موهیتو انار برای شب یلدا

مرحله اول

برای تهیه موهیتو انار ابتدا باید سیروپ نعنا را تهیه کرد. برای شروع آب و شکر را در یک قابلمه کوچک ریخته و روی شعله متوسط قرار دهید، آن را مدام هم بزنید تا به نقطه جوش برسد و شکر به‌طور‌کامل در آب حل شود. سپس برگ نعنا را به آن اضافه کنید. سیروپ را به مدت 10 دقیقه روی شعله کم بگذارید تا بجوشد.

مرحله دوم

سیروپ نعنا را از روی گاز برداشته و کنار بگذارید تا خنک شود. بهتر است سیروپ را دو تا سه ساعت کنار بگذارید تا عطر و طعم دلخواه را بگیرد. سپس برگ‌های نعنا را از آن خارج کنید و دور بریزید. به این ترتیب سیروپ نعنا برای تهیه نوشیدنی برای شب یلدا آماده شده است.

مرحله سوم

قبل از تهیه نوشیدنی موهیتو انار باید لیموناد تازه خانگی را تهیه کنید. اگر حوصله درست کردن لیموناد را ندارید از آب گازدار با طعم لیمو که در بازار موجود است هم می‌توانید استفاده کنید. اگر لیموناد خانگی را ترجیح می‌دهید، برای تهیه آن ابتدا شکر و یک و نیم لیوان آب را در یک قابلمه کوچک ریخته روی گاز با شعله کم قرار دهید تا شکر کامل در آب حل شود. سپس سیروپ شکر را در یک لیوان یا ظرف دیگری بریزید تا خنک شود.

مرحله چهارم

آب لیموترش را با یک سوم پیمانه از محلول شکر و آب باقی‌مانده مخلوط کنید و هم بزنید. لیموناد خانگی حاضر است. می‌توانید لیموناد را تست کنید و در صورت دلخواه سیروپ شکر بیشتری به آن اضافه کنید.

مرحله پنجم

حال به سراغ تهیه موهیتو انار خواهیم رفت. لیموترش را خوب شسته و با پوست حلقه‌حلقه خرد کنید. برای تهیه این نوشیدنی دو حلقه لیمو کافی است.

مرحله ششم

یک لیوان بزرگ مناسب سرو نوشیدنی برای شب یلدا انتخاب کرده، لیموترش، سیروپ نعنا و نعنا خرد‌شده را در آن بریزید و مواد را کمی با هم مخلوط کنید تا هرکدام طعم خود را آزاد کنند و با هم ترکیب شوند.

مرحله هفتم

مقداری یخ در لیوان بریزید. لیموناد و آب انار را به آن اضافه کرده و نوشیدنی را خوب هم بزنید. سودا را روی نوشیدنی موهیتو انار ریخته و روی آن را با دانه‌های انار و برگ‌های کوچک نعنا تزیین کنید.

دیدگاه ها