طرز تهیه موهیتو نوشیدنی محبوب فصل گرم

طرز تهیه موهیتو
آسان
۲ نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

با گرم شدن هوا نوشیدنی‌هایی خوش‌عطر و طعم مثل موهیتو که عطش را هم به خوبی برطرف می‌کنند جزو پرطرفدارهای منوهای کافه و رستوران‌ها می‌شوند. این نوشیدنی با مخلوط کردن آب گازدار، برگ نعناع، شکر و آبلیمو درست می‌شود و زادگاه آن هاوانا در کوبا است. می گویند وجود مزارع وسیع نیشکر و فراوانی نعناع در کوبا سبب به وجود آمدن این کوکتل شده است. موهیتو یکی از بهترین گزینه‌ها برای جایگزینی نوشابه و سایر نوشیدنی‌های تجاری در کنار غذاهایی مثل پیتزا غیره است؛ اما لازم نیست هروقت دلتان موهیتو خواست در رستوران آن را سفارش دهید بلکه ما طرز تهیه موهیتو را به شما آموزش می‌دهیم که این نوشیدنی شیک و همه‌پسند را  با لیمو و نعناع خوش‌عطر به راحتی در منزل تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه موهیتو

  • نعنا تازه۱۰ برگ
  • لیمو ترش تازهیک عدد
  • شکردو قاشق غذاخوری
  • یخ قالبییک فنجان
  • سودا (آب گازدار)نصف فنجان

طرز تهیه موهیتو

مرحله اول

برگ‌های نعناع و یک برش از لیمو را داخل یک لیوان محکم بریزید و با استفاده از گوشت‌کوب برقی خرد کنید تا آب لیمو و روغن نعناع بیرون بیاید.

 

مرحله دوم

دو برش دیگر لیمو را به همراه شکر اضافه کنید و دوباره با گوشتکوب برقی خرد کنید تا دوباره آب لیمو بیرون بیاید. حالا یخ‌های مکعبی را داخل لیوان بریزید و لیوان را با آب گازدار (سودا) پر کنید.

مرحله سوم

هم بزنید، طعم آن را بچشید و اگر لازم بود باز هم شکر اضافه کنید. حالا نوبت آن است که با الهام گرفتن از تصاویر گارنیش کردن موهیتو و یا طبق سلیقه و ذوق خودتان لیوان را با کمک شکر و نعناع و لیمو تزئین کنید.

 

مرحله چهارم

موهیتو را می‌توان با استفاده از سیروپ‌های تجاری موهیتو نیز تهیه کرد یا حتی از موهیتوهای آماده استفاده کرد اما به شما قول می‌دهیم هیچ‌کدام عطر و طعم موهیتو یی که خودتان درست کرده باشید را ندارند.

دیدگاه ها