طرز تهیه پات موز و ماست؛ دسری خوشمزه و محبوب کودکان

پات موز و ماست
آسان
4 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

پیشنهاد امروز ما برای میان وعده کودکان شما پات موز و ماست خوشمزه و مقوی است. تغذیه سالم و مغذی در دوران کودکی همیشه از دغدغه‌های والدین است. چون رعایت اصول تغذیه در کودک باعث می‌شود آن‌ها از بهره هوشی بیشتری برخوردار شده و هم‌چنین سلامتی آن‌ها در بزرگسالی را به همراه دارد. برای مثال یک تغذیه سالم باید شامل پنج گروه اصلی غذایی یعنی نان، غلات، میوه‌ها و سبزیجات، شیر و لبنیات و گروه گوشتی باشد. تعداد وعده‌های غذایی کودک باید شامل سه وعده اصلی و دو میان وعده باشد.

علاوه بر غذاهای اصلی، میان وعده غذای مختصری است که باید بین دو وعده به کودک داده شود. از آن جایی که معده کودکان کوچک است و نیازهای روزانه‌اش تامین نمی‌شود، والدین حتما باید میان وعده را برای کودکان در نظر بگیرند. برای همین در این دستورالعمل می‌خواهیم طرز تهیه یک میان وعده مفید و خوشمزه که به عنوان یک دسر محبوب هم برای کودکان می‌توانید در نظر بگیرید به شما آموزش دهیم. پات موز و ماست یک دسر بسیار ساده و در عین حال مقوی است که خیلی راحت می‌توانید به آن تنوع دهید و آن را به شکل‌های مختلف با انواع میوه برای کودکانتان تهیه کنید. همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه پات موز و ماست

  • ماست ایسلندی کالهچهار فنجان
  • موزسه تا چهار عدد
  • شکر قهوه‌ایچهار قاشق غذاخوری
  • گردو (خرد شده)25 گرم

طرز تهیه پات موز و ماست

مرحله اول

ماست ایسلندی یک ماست بدون چربی و غلیظ است که بافت نرم و دلپذیری داشته و بیشتر برای تهیه دسرهایی مانند پاناکوتا، اسموتی میوه‌‍ای و پارفه استفاده می‌شود. ما امروز قصد داریم با استفاده از اینه ماست خوشمزه و موز و گردو طرز تهیه یک پات خوشمزه و محبوب برای کودکان را به شما آموزش دهیم.

برای شروع چهار عدد لیوان یک اندازه آماده کنید. حدود دو قاشق غذاخوری ماست ایسلندی ته هر لیوان بریزید. موز‌ها را به صورت حلقه‌ای برش داده و داخل هر لیوان بچینید. بعد از لایه موز خرد شده مقداری ماست بریزید. لایه‌ها را تکرار کنید تا لیوان پر شود.

مرحله دوم

برای تزئین پات روی مواد شکر قهوه‌ای و آجیل بریزید و لیوان‌ها را به مدت بیست دقیقه داخل یخچال قرار دهید تا شکر حل شود. پات موز و ماست شما آماده است؛ نوش جان!

فوت و فن‌های طرز تهیه پات موز و ماست

  • می‌توانید از مقداری گرانولا هم برای تهیه این پات استفاده کنید.
  • اگر مایل باشید اضافه کردن مقداری جو پرک شده هم به پات موز و ماست ایسلندی می‌تواند خواص و ارزش غذایی آن را بیشتر کرده و تا چند ساعت شما را بیشتر سیر نگه دارد.
  • علاوه بر مغز گردو می‌توانید از انواع آجیل مثل بادام یا پسته هم استفاده کنید.
  • این پات را می‌توانید با میوه‌های دیگر و در کنار موز با میوه‌هایی مثل آناناس و توت فرنگی درست کنید.

دیدگاه ها