طرز تهیه پاپکورن در مایکروفر در کمتر از پنج دقیقه

تهیه پاپکورن در مایکروفر
آسان
۴ نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

پاپکورن ذرتی است که در اثر گرما پف می‌کند. قدمت درست کردن پاپکورن به بیش از ۵۰۰۰ سال قبل بر می‌گردد. این ماده غذایی با گذشت سال‌ها محبوب‌تر و متنوع‌تر شد. وقتی صحبت از هله‌هوله‌ها به میان می‌آید، فهرستی از تنقلات ممنوعه را در ذهنمان مرور می‌کنیم، ولی واقعیت این است که پاپکورن یکی از تنقلاتی است که مواد مغذی فراوانی را در خود جا داده است و برای سلامت فواید زیادی دارد. طرز تهیه پاپکورن در مایکروفر را در ادامه این مطلب بخوانید.

پاپکورن؛ یک هله‌هوله مفید و خوشمزه

پاپکورن‌ها شامل ویتامین B1 (تیامین)، ویتامین B3 (نیاسین)، ویتامین B6 (پیریدوکسین)، ویتامین A، ویتامین K، ویتامین E، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، روی، مس و منگنز است. در عین حال در ۱۰۰ گرم پاپکورن ۳۸۷ کالری انرژی، ۱۳ گرم پروتئین، ۷۸ گرم کربوهیدرات، پنج گرم چربی و ۱۵ گرم فیبر وجود دارد. پاپکورن حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان پلی فنول است که از ترکیبات گیاهی مناسب سلامتی است.

با وجود تمام خصوصیات پاپکورن، طرز تهیه آن می‌تواند تا حد زیادی بر کیفیت غذایی آن تاثیر بگذارد. گاهی اوقات پاپکورن‌ها اگر با مقادیر زیادی چربی، شکر و روغن تهیه شود، از میزان سلامتی آن کاسته خواهد شد به همین دلیل روش تهیه پاپکورن اهمیت خاصی دارد. اغراق نیست اگر بگوییم درست کردن پاپکورن در مایکروفر سالم‌ترین روش است. چون کمترین میزان روغن برای تهیه آن استفاده می‌شود.

مواد لازم برای تهیه پاپکورن در مایکروفر

  • ذرت مناسب پاپکورننصف فنجان
  • روغن نباتییک قاشق چای‌خوری
  • نمکنصف قاشق چای‌خوری

طرز تهیه پاپکورن در مایکروفر

مرحله اول

قبل از آنکه دست بکار شوید، اشتباهات رایج در تهیه پاپکورن را مرور کنید تا نتیجه کار آنطور که انتظار دارید شود.

در یک کاسه ذرت و روغن را مخلوط کنید. نیمی از ذرت روغنی شده را داخل کیسه نایلونی زیپ کیپ بریزید و نمک و در صورت تمایل آویشن ساییده یا حتی پودر فلفل را به آن اضافه کنید.

مرحله دوم

برای درست کردن پاپکورن در مایکروفر باید مایکروفرتان را بشناسید. بعضی از آنها درجه تنظیم پاپکورن دارند ولی با این حال بسته به مایکروفر ممکن است زمان کمتر یا بیشتری برای درست کردن پاپکورن لازم باشد. گذشته از این وقتی برای بار اول این کار را انجام می‌دهید، بهتر است در تمام مدت درست شدن پاپکورن، کنار مایکروفر بمانید تا در صورت زودتر آماده شدن پاپکورن‌ها بتوانید مایکروفر را خاموش کنید.

گذشته از این، مراقب باشید کیسه‌ای که انتخاب کرده‌اید با میزان ذرتی که در آن میریزید تناسب داشته باشد. یادتان نرود که ذرت‌ها حسابی پر می‌کنند و اگر جایشان تنگ باشد ممکن است کیسه را پاره کرده و برایتان دردسر درست کنند.

مرحله سوم

سر کیسه را محکم ببندید و آن را تکان دهید تا ذرت‌ها و نمک کاملا قاطی شوند. سپس کیسه را برای حدود دو و نیم تا سه دقیقه داخل مایکروفر قرار دهید تا پاپکورن‌ها آماده شوند. می‌توانید به راحتی صدای پف کردن ذرت‌ها را بشنوید.

مرحله چهارم

اگر حس کردید همه ذرت‌ها تبدیل به پاپکورن نشده است، برای حدود سه ثانیه دیگر کیسه را داخل مایکروفر بگذارید. ولی حواس‌تان باشد تا نسوزند. مکن است بعد از درست شدن پاپکورن‌ها از روی کنجکاوی بخواهید سریع در کیسه را باز کنید، ولی حواستان باشد که بخار داخل کیسه بسیار داغ است و ممکن است دست یا صورت‌تان بسوزد؛ پس این کار را با احتیاط انجام دهید.

دیدگاه ها