طرز تهیه پنکیک شکلاتی حرفه‌ای و پفدار برای صبحانه

طرز تهیه پنکیک شکلاتی
آسان
3 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

گاهی وقت‌ها که هوس یک صبحانه متفاوت به سرمان می‌زند، پنکیک گزینه فوق‌العاده خوشمزه و مناسبی است. چون آنقدر طرز تهیه راحتی دارد که همان قبل وعده صبحانه می‌توانید آماده کنید و داغ داغ میل کنید. شاید پنکیک یک صبحانه ساده و فوری باشد، اما مطمئن باشید که شکلاتی کردنش هم وقت زیادی را از شما نمی‌گیرد و اگر هوس خوردن یک پنکیک متفاوت را کرده باشید، می‌توانید در همان زمان کوتاه یک بشقاب پنکیک شکلاتی را روی میز صبحانه‌تان بگذارید. پس وقت را هدر ندهید و با طرز تهیه پنکیک شکلاتی با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه پنکیک شکلاتی

  • آرد سفید یک پیمانه
  • شیر نصف پیمانه
  • تخم مرغ یک عدد
  • شکر چهار قاشق غذاخوری
  • کاکائو سه قاشق غذاخوری
  • بیکینگ پودر یک قاشق مرباخوری
  • وانیل یک‌سوم قاشق چای‌خوری
  • کره ۲۵ گرم

طرز تهیه پنکیک شکلاتی

مرحله اول

مرحله دوم

کره را ذوب کنید و همراه شیر به کاسه اضافه کنید. نیازی به زیاد هم زدن نیست. فقط در حدی هم بزنید تا مواد مخلوط شوند. در ادامه پودر کاکائو را اضافه کرده و دوباره با همزن دستی مواد را مخلوط کنید.

مرحله سوم

بیکینگ پودر و آرد را الک کرده و به مایه پنکیک اضافه کنید و آنقدر هم بزنید تا مایه پنکیک صاف و یکدست شود. غلظت مایه پنکیک نباید به قدری زیاد شود که باز نشود و نه اینقدر رقیق باشد که هنگام پخت کاملا پخش شود. بنابراین حواستان به مقدار آردی که اضافه می‌کنید، باشد.

مرحله چهارم

یک تابه نچسب برداشته و روی حرارت متوسط قرار دهید تا کاملا داغ شود. بدون این که حتی کمی روغن داخل تابه بریزید، یک ملاقه از مایه پنکیک برداشته و داخل تابه بریزید.
وقتی پنکیک شروع به حباب زدن کرد و کمی خودش را گرفت، به وسیله یک کفگیر پلاستیکی آن را برگردانید تا طرف دیگر آن هم بپزد. سپس داخل یک ظرف قرار دهید. با باقی مایه به همین صورت پنکیک درست کنید.

دیدگاه ها

  1. باسلام. من چند بار درست کردم ولی طعم آرد و لاستیکی بودنشو دوست ندارم..میشه کاری کرد؟؟؟

    1. با سلام؛
      دوست عزیز اگر دقیقا طبق دستورالعمل بالا پنکیک‌های شکلاتیتان را تهیه کرده باشید طعم آرد آن با طعم وانیل و شکلات خنثی می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم قبل از سرو بین هر لایه پنکیک یک لایه خامه یا شکلات به همراه میوه‌های خرد شده مثل موز یا توت‌فرنگی قرار دهید تا ترکیب طعم این مواد با هم یک صبحانه کامل و خوشمزه برایتان بسازد. بافت پنکیک نرم و لطیف است و نباید لاستیکی باشد اگر پنکیک‌هایی که درست کردید بافت نرمی نداشتند حتما آرد را قبل از استفاده چند بار الک کنید و تاریخ انقضای بیکینگ پودری که استفاده می‌کنید را چک کنید. طرز تهیه پنکیک ساده را نیز همراه با عکس مرحله به مرحله برایتان در کتاب کاله قرار داده‌ایم؛ بد نیست این دستورالعمل را نیز چک کنید.