طرز تهیه کاپوچینو

کاپوچینوی ایتالیایی
آسان
2 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

کاپوچینو از دیگر نوشیدنی‌های گرم خانواده قهوه است که توسط ایتالیایی‌ها ابداع شده و جز محبوبترین انواع قهوه به شمار می‌رود. اما آیا فوت و فن‌های طرز تهیه کاپوچینو به شیوه کافی شاپ‌ها را می‌دانید؟ برای داشتن یک فنجان کاپوچینوی خوش عطر و طعم نیازی نیست که حتما سراغ معروف‌ترین کافی‌شاپ شهر بروید. در این آموزش با ما همراه باشید تا درست کردن کاپوچینو را در منزل با کمترین امکانات یاد بگیرید.

مواد لازم برای تهیه کاپوچینو

  • قهوه آسیاب شده یا پودر قهوه فوری ۴ قاشق مربا خوری
  • آب جوش ۶ قاشق غذاخوری
  • شیر ۱ لیوان
  • پودر دارچین، پودر قهوه یا وانیل (برای تزیین) به مقدار لازم

طرز تهیه کاپوچینو

مرحله اول

برای تهیه کاپوچینوی اصیل مهم این است که قهوه اسپرسویی که تهیه می‌کنید غلیظ باشد. یعنی میزان قهوه مورد استفاده به نسبت آب از حالت عادی بیشتر باشد. به این منظور برای هر نفر از دو قاشق مرباخوری قهوه استفاده کنید. سپس سه قاشق غذاخوری آب جوش را در هرل فنجان ریخته و هم بزنید تا قهوه درست شود.

مرحله دوم

حالا در فاصله دم کشیدن قهوه، شیر را روی حرارت ملایم بگذارید تا گرم شود و قبل از اینکه جوش بیاید آن را بردارید. چون در این دستور نیازمند شیر کف کرده هستیم با استفاده از همزن کوچک برقی شیر را دو دقیقه هم بزنید. اگر همزن نداشتید جای نگرانی نیست، شیر را داخل یک ظرف تمیز دربسته ریخته و چندین بار محکم تکان بدهید تا کف کند.

مرحله سوم

حالا فنجان خود را بردارید و نصف آن را قهوه دم شده بریزید.

مرحله چهارم

سپس شیری که داخل فنجان یا ظرف دربسته ریخته و هم زدید را آرام آرام به فنجان اضافه کنید. این کار را آهسته انجام بدهید و در انتها به آرامی کف شیر را خالی کنید.

برای تزیین کاپوچینو مقداری پودر دارچین، قهوه یا وانیل را بسته به سلیقه خودتان روی کف شیر بپاشید.

نکات لازم برای طرز تهیه کاپوچینو

برای سرو کردن کاپوچینو از فنجان‌های پهن استفاده می‌شود که زیبایی این نوشیدنی را بیشتر به رخ می‌کشد.

خوردن کاپوچینو مقداری دردسر دارد. با توجه به کف موجود روی این قهوه، بهترین روش این است که با استفاده از قاشق چایخوری کف آن را میل کنید تا راحت‌تر بتوانید قهوه را بنوشید.

ایتالیایی‌ها قهوه کاپوچینو را هنگام صبح دم کرده و می‌نوشند، اما شما می‌توانید هر زمان میل داشتید یک فنجان کاپوچینوی داغ برای خودتان تهیه کنید.

به جز طرز تهیه کاپوچینو به شکلی که توضیح دادیم کاپوچینوی تر و کاپوچینوی خشک و کاپوچینویی که با دبل اسپرسو درست می‌شود هم از دیگر انواع رایج کاپوچینو هستند.

برای درست کردن این قهوه معروف می‌توانید از قهوه عربیکا یا هر نوع قهوه‌ای که دوست دارید استفاده کنید.

کاپوچینو و لاته یا لته ایتالیایی بسیار به هم شبیه هستند، تنها در دومی مقدار شیر بیشتر است و شیرینی بیشتری دارد. اگر دوست دارید با دیگر انواع قهوه‌های بر پایه اسپرسو آشنا شوید سری به مطلب ۱۲ نوع نوشیدنی قهوه بر پایه اسپرسو بزنید.

بهتر است از شیر پرچرب در کاپوچینو استفاده کنید.

cafimafi

دیدگاه ها