ساده‌ترین روش تهیه کته قالبی در فر

کته قالبی در فر
آسان
۴ نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
30 تا 60 دقیقه

طرز تهیه برنج کته از برنج آبکش ساده‌تر است و در مدت زمان کوتاه‌تری آماده می‌شود، تنها لازم است به چند نکته کوچک دقت کنید. نگران نباشید ما همه این نکات را به شما خواهیم گفت؛ اگر می‌خواهید کته شما علاوه بر خوشمزگی و پخت خوب ظاهری دلپذیر داشته باشد کته قالبی در فر را امتحان کنید. اگر قالب‌های کوچک را انتخاب کنید می‌توانید برای هر نفر به صورت جداگانه مثل رستوران‌ها سرو کنید یا یک قالب بزرگ برای همه در نظر بگیرید، این تصمیم را به عهده خود شما می‌گذاریم. با ما همراه باشید!

مواد لازم

  • برنج خیس خوردهسه پیمانه
  • نمکیک قاشق غذاخوری
  • روغن جامد یا کرهیک چهارم غذاخوری
  • زعفران دم شدهسه قاشق غذاخوری
  • ماست کم چرب سونیک سوم پیمانه

طرز تهیه کته قالبی در فر

مرحله اول

شاید تهیه کته در فر به نظرتان عجیب برسد اما اگر بایدها و نباید ها درباره طرز تهیه برنج و کته را بدانید، می‌بینید که آماده کردن این برنج پرخاصیت در فر اصلا دور از ذهن نیست. برای شروع برنج را بعد از خیس خوردن روی حرارت بالا بجوشانید و نیمی از روغن را به آن اضافه کنید.

مرحله دوم

بعد از جمع شدن آب برنج، آن را از روی حرارت بردارید و زعفران را به برنج اضافه کنید. در همین زمان یک قالب نچسب مافین را در فر با دمای ۲۵۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید.البته می‌توانید به جای ریختن برنج در قالب مافین، همه آن را در یک قالب بزرگ بریزید. یادتان نرود که برنج کته همه خواص دانه برنج را در خود دارد و می‌توانید از این شیوه برای تهیه یک برنج مجلسی اما پرخاصیت استفاده کنید.

مرحله سوم

وقتی آب برنج جمع شد، قالب مافین را از فر بیرون بیاورید و چرب کنید. سپس برنج زعفرانی را با مقدار کمی ماست (طبق دستور) مخلوط کنید، با کفگیر در قلب برنج بریزید و رویش را صاف کنید و کمی فشار دهید. این فشار به از هم نپاشیدن برنج قالبی شما کمک می‌کند.

مرحله چهارم

باقی روغن را با قاشق (به مقدار کم) روی هر قطعه از قالب بریزید و روی آن را با فویلی که چند جایش سوراخ شده بپوشانید. این سوراخ‌ها مانع شفته شدن برنج می‌شوند و باعث می‌شوند که ته‌دیگ بهتری در قالب شما ایجاد شود.

مرحله پنجم

برنج‌ها را در فر بگذارید و بعد از ۱۵ دقیقه، حرارت را به درجه ۲۰۰ برسانید.
بعد از نیم ساعت فویل را از روی قالب بردارید و از این زمان به بعد، هر وقت که احساس کردید دور مافین‌های برنجی کمی طلایی شده، قالب را از فر بیرون بیاورید. یادتان نرود که نباید فویل را زودتر بردارید چون در این صورت روی برنج خشک می‌شود.

برای سالم بیرون آوردن مافین‌ها، در یک سینی لبه‌دار بزرگ آب سرد بریزید و قالب را چند دقیقه در آن قرار دهید.

دیدگاه ها

  1. مهمترین نکته در پخت کته ، میزان آب است ، که در مواد لازم قید نشده است.

    1. سلام دوست عزیز، با مراجعه به لینک‌های موجود در این مطلب قادر خواهید بود اطلاعات جامع‌تری کسب کنید.