طرز تهیه کلم بروکلی کبابی با پنیر؛ یک پیش غذای لذیذ و متفاوت

کلم بروکلی کبابی با پنیر
آسان
2 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

کلم بروکلی کبابی با پنیر یکی از آن پیش‌غذاهای ساده اما سالم و خوشمزه‌ای است که نباید از دستش بدهید. کلم بروکلی از سبزی‌های خوشمزه‌ای محسوب می‌شود که می‌توان آن را به صورت خام یا کبابی مصرف کرد و خواص بسیار زیادی برای سلامتی دارد. این سبزی سرشار از مواد مغذی نظیر ویتامین C، ویتامین K، فیبر، فولات، پتاسیم، منگنز و فسفر بوده و در پیشگیری از انواع سرطان‌، کاهش کلسترول خون، افزایش جذب انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی، سم زدایی بدن و تقویت بینایی مفید است.

اگر به کلم بروکلی کبابی ترد پنیر اضافه کنید، خوشمزگی‌اش چندین برابر می‌شود. برای خوش طعم کردن این پیش غذا می‌توانید از انواع مختلف پنیر استفاده کنید. ما در اینجا طرز تهیه کلم بروکلی کبابی با پنیر پارمسان و پنیر رومانو را به شما آموزش می‌دهیم. پنیر پارمسان از شیر گاو، و پنیر سیامزگی از شیر بز تهیه می‌شود که بسیار مقوی و برای سلامتی مفید هستند. اگر شما هم می‌خواهید این پیش غذای لذید و مهیج را امتحان کنید، در ادامه همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کلم بروکلی کبابی با پنیر

  • کلم بروکلی چهار فنجان
  • کره پاستوریزه کالهدو قاشق غذاخوری
  • سیردو حبه
  • آرد گندم دو قاشق غذاخوری
  • شیر پرچرب کالهسه چهارم فنجان
  • پنیر پارمسان کاله نصف فنجان
  • پنیر سیامزگی کالهنصف فنجان
  • نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه کلم بروکلی کبابی با پنیر

مرحله اول

برای تهیه میان‌وعده‌ای سبک و سالم مثل بروکلی کبابی یا گل کلم کبابی ابتدا باید فر را روی ۱۶۵ درجه سانتی‌گراد قرار دهید تا گرم شود. در یک قابلمه کلمه بروکلی را قرار دهید و روی آن آب بریزید. آب باید روی کلم را بپوشاند. سپس قابلمه را روی گاز قرار داده و اجازه دهید به مدت دو تا شش دقیقه بپزد. پس از گذشت این زمان با کمک یک آبکش، آب قابلمه را دور ریخته و کلم بروکلی‌های پخته شده را در یک ظرف بریزید.

مرحله دوم

یک ماهیتابه کوچک را روی حرارت متوسط قرار داده و داخل آن کره پاستوریزه بریزید و اجازه دهید با حرارت متوسط آب شود. سپس به آن آرد گندم را اضافه کرده و اجازه دهید تا زمانی که حباب‌دار شود روی اجاق بماند. آرام آرام شیر پرچرب را به آن اضافه کرده و به خوبی هم بزنید. اجازه دهید مواد داخل قابلمه به مدت یک دقیقه بجوشد. سپس آن را از روی گاز بردارید. مواد به دست آمده را با کلم بروکلی بخارپز شده در یک کاسه ریخته و مخلوط کنید.

مرحله سوم

داخل ظرف فر فویل آلومینیومی گذاشته و کلم بروکلی و مواد ترکیب‌شده با آن را به ظرف منتقل کنید. سپس به آن نمک و فلفل اضافه کنید. مقدار نمک و فلفل به سلیقه شما بستگی دارد. اگر طعم شور یا تند دوست دارید، ‌می‌توانید مقدار آن‌ها را کم یا زیاد کنید. پنیر پارمسان و پنیر سیامزگی را رنده کرده و همراه با سیر به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید. سپس ظرف را داخل فر گذاشته و اجازه دهید به مدت ۳۰ دقیقه و تا زمانی که رنگ آن طلایی شود در فر بماند. حالا کلم بروکلی کبابی با پنیر شما آماده است؛ نوش جان!

نکات

  • برای اطمینان از پخته شدن کلم بروکلی‌، یک چنگال در ساقه آن فرو کنید، اگر نرم بود یعنی پخته است.
  • به طور دلخواه می‌توانید قبل از گذاشتن کلم بروکلی در فر، روی آن کمی روغن زیتون بریزید.
  • این غذا می‌تواند یک دورچین خوشمزه برای استیک و سایر غذاهای گوشتی باشد.
  • مقدار پنیر را می‌توانید به دلخواه کم یا زیاد کنید.

دیدگاه ها