طرز تهیه لقمه مرغ سه سوته؛ رپ مرغ با پنیر پنج ستاره آمل کلاسیک

طرز تهیه لقمه مرغ با پنیر پنج ستاره آمل کلاسیک
آسان
4 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

رپ مرغ یا لقمه مرغ یک غذای حاضری و ساده است که به خصوص برای مهمانی‌ها و دورهمی‌های دوستانه می‌تواند گزینه بسیار خوبی باشد. لقمه مرغ را معمولاً همه دوست دارند. پس اگر نگران هستید که ممکن است یکی از افراد در جمع شما بدغذا باشد، به احتمال زیاد از طعم رپ مرغ با پنیر پنج ستاره آمل که مزه بهتری به غذایتان می‌دهد خوشش بیاید.

طرز تهیه لقمه مرغ با پنیر پنج ستاره آمل کلاسیک آنقدر راحت است و سریع آماده می‌شود که نام این رپ مرغ و پنیر را لقمه مرغ سه سوته گذاشتیم. لقمه مرغ می‌تواند هم به صورت سرد و هم به صورت گرم سرو شود که گزینه‌های بیشتری را برای سرو غذا و البته راضی نگه داشتن سلیقه‌های مختلف در اختیارتان قرار می‌دهد. در ادامه همراه ما باشید تا طرز تهیه یک غذای ساده را یاد بگیرید.

مواد لازم برای تهیه لقمه مرغ و پنیر پنج ستاره آمل کلاسیک

  • فیله مرغ300 گرم
  • بیکن سولیکو (خرد شده)یک‌سوم پیمانه
  • نان ترتیلا یا لواش چهار عدد
  • پیاز یک عدد کوچک
  • پنیر پنج ستاره آمل کلاسیک کاله دو تا سه قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
  • روغن زیتوندو قاشق غذاخوری
  • جعفری (خرد شده)یک‌سوم پیمانه
  • فلفل دلمه‌ای یا ساقه کرفس (اختیاری) در اندازه کوچک یک عدد کوچک
  • کره پاستوریزه کالهیک قاشق غذاخوری

طرز تهیه لقمه مرغ با پنیر پنج ستاره آمل کلاسیک

مرحله اول

دستور پخت این غذا کمی شبیه به طرز تهیه فینگر فود کرپ ژامبون مرغ دودی است. از طرفی این لقمه‌ها هم سریع آماده می‌شوند و هم بسیار مقوی و خوشمزه هستند. برای شروع، مرغ را در یک قابلمه روی اجاق گاز قرار دهید. زردچوبه، فلفل و نمک را به مرغ اضافه کنید. سپس، مقداری آب روی مرغ بریزید و با اضافه کردن یک قاشق غذاخوری روغن زیتون، شعله را روشن کنید. اجازه دهید مرغ روی حرارت شعله پخته شود. برای گرفتن بوی بد مرغ می‌توانید یک‌ پیاز کوچک را درشت خورد کنید و در آب مرغ بیاندازید تا همراه با مرغ پخته شوند.

پس از آن که مرغ پخته شد، آن را از قابلمه خارج کنید. با استفاده از دو عدد چنگال آن را ریش ریش کنید. اگر می‌خواهید مرغ‌ها بسیار ریز شوند از غذاساز هم می‌‌توانید استفاده کنید. گاهی در طرز تهیه لقمه مرغ و پنیر، مرغ‌ها را به صورت مکعبی هم خورد می‌کنند.

مرحله دوم

حالا نوبت به خرد کردن بیکن سولیکو است. پس از آن که بیکن‌ها را خرد کردید، در یک تابه کوچک کمی روغن زیتون بریزید. بیکن‌ها را روی شعله کمی تفت دهید. پس از آن که تفت دادن تمام شد، مرغ‌های خرد شده و بیکن‌ها را درون یک کاسه بریزید. آن‌ها را خوب هم بزنید تا با هم مخلوط شوند.

مرحله سوم

پنیر پنج ستاره آمل کلاسیک را به مواد داخل کاسه اضافه کنید و شروع به هم زدن کنید. این پنیر ترکیبی از از پنیر فتا، کره و پودر پنیر گودا است که تمامی این طعم‌ها را به لقمه‌ مرغ شما اضافه خواهد کرد. در طرز تهیه لقمه مرغ با پنیر با اضافه کردن پنیر پنج ستاره میزان پروتئین موجود در غذا را افزایش می‌دهید. ضمن این که نیازی به استفاده از انواع دیگر پنیر و حتی ادویه برای طعم دادن به غذا ندارید.

مرحله چهارم

اکنون نوبت اضافه کردن جعفری تازه و خرد شده به مواد داخل کاسه است. با اضافه کردن جعفری هم لقمه مرغ شما خوش‌رنگ‌تر شده و هم ارزش غذایی آن بیشتر می‌شود. اگر با طعم فلفل دلمه‌ای یا ساقه کرفس مشکلی ندارید، می‌توانید یکی از آن‌ها را خرد کنید و در این مرحله از طرز تهیه لقمه مرغ به موادتان اضافه کنید.

حتی می‌توانید از ذرت پخته و زیتون هم برای افزودن به مواد ساندویچ‌تان استفاده کنید. ذرت پخته می‌تواند مکمل خوبی برای خوشمزگی این ساندویچ باشد. برای این کار، یک‌دوم پیمانه ذرت پخته را به مواد ساندویچ‌تان اضافه کنید. برای اضافه کردن زیتون‌ها به مواد ساندویچ مرغ و پنیر ، باید آن‌ها را خوب ریز کنید.

مرحله پنجم

نان‌ها را به مربع‌های 15 تا 20 سانت (اندازه دلخواه) برش دهید. بعد از آن، مواد داخل کاسه را روی سطح نان پخش کنید. سپس، به آرامی نان را بپیچید تا مواد از داخل نان‌ به بیرون نریزید. در این مرحله از طرز تهیه لقمه مرغ ، می‌توانید رول‌های تهیه شده را به مدت 20 دقیقه در یخچال قرار دهید. پس از خنک شدن، رول‌ها را به قطعات کوچک‌تر تقسیم کنید. اما اگر بخواهید لقمه‌ها حالت ترد داشته باشند، بهتر است ابتدا ادامه مراحل را هم انجام دهید و سپس رپ مرغ را تقسیم کنید.

مرحله ششم

روی یک تابه کمی کره پاستوریزه بریزید و روی حرارت ملایم قراردهید. به مدت یک تا دو دقیقه رول‌های مرغ را تفت دهید. اگر می‌خواهید روغن و چربی اضافه آن گرفته شود، پس از تفت دادن، لقمه مرغ را روی یک دستمال حوله‌ای قرار دهید تا روغن آن گرفته شود.

در طرز تهیه لقمه مرغ ، به جای تفت دادن روی گاز، می‌توانید از فر یا آون تستر استفاده کنید. برای این کار دمای فر یا آون را بر روی 180 درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. کمی تحمل کنید تادمای فر به 180 درجه سانتی‌گراد برسد. سپس، به مدت 10 دقیقه سینی فر حاوی رول‌ها را درون آن قرار دهید.

مرحله هفتم

اجازه دهید کمی رپ مرغ شما خنک شود. برای داشتن لقمه مرغ با پنیر، رول‌ها یا همان رپ‌ مرغ را با چاقوی تیز به قطعات کوچک‌تر تقسیم کنید. در آخر هم با سس گوجه‌فرنگی یا سس مایونز بدون چربی آن‌ها را نوش جان کنید.

نکاتی برای بهتر شدن طرز تهیه لقمه مرغ و پنیر

  • اگر در طرز تهیه لقمه مرغ از نان لواش استفاده می‌کنید، بهتر است آن‌ها را تفت ندهید.
  • می‌توانید به جای تفت دادن بیکن‌ها از ژامبون مرغ دودی استفاده کنید. شاید هنوز تفاوت ژامبون و بیکن را نمی‌دانید. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم در مورد تفاوت بیکن و ژامبون کالباس بیشتر مطالعه کنید. شاید در استفاده از بیکن برای غذاهای بعدی به شما ایده بیشتری بدهد.
  • اگر می‌خواهید رپ مرغ و پنیر شما کم کالری شود، پنیر پنج ستاره آمل کلاسیک کم‌چرب را جایگزین کنید.
  • اگر لقمه مرغ و پنیر اسپایسی بخواهید، بهتر است قبل از پخش کردن مواد بر روی نان‌ها کمی روی نان را آغشته به سس چیلی تای کنید.

دیدگاه ها