طرز تهیه کیک بستنی با کوکی شکلاتی

آسان
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
بیش 90دقیقه

طرز تهیه کیک بستنی به عقیده بعضی ممکن است پیچیده باشد اما با خواندن این دستور، به راحتی می‌توانید در منزل آن‌را با طعم‌ها و شکل‌های مختلف درست کنید.

کیک بستنی دسر خوشمزه‌ای است که از ترکیب دو خوراکی محبوب، کیک و بستنی درست می‌شود.

مواد لازم برای تهیه کیک بستنی با کوکی شکلاتی

  • بستنی وانیلی لیتری کالهبه مقدار لازم
  • بستنی شکلاتی لیتری کالهبه مقدار لازم
  • کوکی شکلاتییک بسته
  • کره آب شدهیک چهارم فنجان
  • خامه شکلاتی کالهیک فنجان

طرز تهیه کیک بستنی با کوکی شکلاتی

مرحله اول

تعدادی از کوکی‌ها (حدود ۲۰ عدد) را داخل کیسه‌ ریخته و در کیسه را محکم ببندید. با یک وردنه یا گوشت‌کوب به خوبی کوکی‌ها را خرد کنید.

مرحله دوم

کوکی‌های خرد شده را داخل کاسه بریزید و بعد کره آب شده را روی آن بریزید. قالب کیک کمربندی را با استفاده از کاغذ روغنی بپوشانید، مواد را به قالب کیک کمربندی منتقل کنید و به‌صورت یک لایه صاف کف قالب پهن کنید.

مرحله سوم

بقیه کوکی‌ها را به صورت ایستاده دور تا دور قالب قرار‌دهید، بین آن‌ها کمی فاصله بگذارید تا در آخر کار موقع برش زدنِ کیک راحت‌ باشید.

مرحله چهارم

یک فنجان خامه شکلاتی را روی لایه کوکی‌ها بریزید و به مدت ۱۵ دقیقه داخل فریزر قرار‌دهید. همزمان بستنی‌‌ها را در دمای محیط قرار‌دهید تا کمی نرم شوند.

مرحله پنجم

بعد از این که قالب را از فریزر خارج کردیم یک لایه بستنی وانیلی را روی لایه کوکی‌ها میریزیم و با قاشق آن‌را پهن می‌کنیم تا کاملا لایه قبلی را بپوشاند.

مرحله ششم

بستنی شکلاتی را به صورت اسکوپ درآورید و روی لایه بستنی وانیلی قرار دهید تا تمام سطح آن‌ را بپوشاند. روی ظرف را بپوشانید و آن را به مدت ۴ ساعت یا شب تا صبح داخل فریزر بگذارید تا کاملا سفت شود.

مرحله هفتم

قبل از سرو کردن، سطح کیک بستنی‌ را بسته به سلیقه خود  با خامه قنادی کاله، خامه شکلاتی، گیلاس، توت‌فرنگی و غیره تزئین کنید و از طعم آن لذت ببرید.

در صورتی‌که مایلید کوکی‌هایی که در این دسر قابل استفاده هستند را خودتان درست کنید، به لینک‌های زیر مراجعه کنید.

دیدگاه ها