طرز تهیه کیک ماهی ساده و خوشمزه

طرز تهیه کیک ماهی
آسان
۴ نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

کیک ماهی یکی از غذاهای آسیایی است که به مرور وارد دستورهای آشپزی اروپایی‌ها شده. این کیک به روش‌های مختلفی آماده می‌شود؛ در دستورهای آسیایی آن، آرد و تخم مرغ با دیگر مواد ترکیب می‌شوند، اما اروپایی‌ها آن را سوخاری می‌کنند. می‌توان این غذا را روشی برای سرو ماهی و سیب زمینی‌های آماده‌ای که در یخچال ما‌نده‌اند دانست. به راحتی با این مواد اولیه، می‌توانید یک غذای خوش طعم و متفاوت را روی میز غذاخوری‌تان داشته باشید. با این دستور ساده و خوشمزه، کارتان آسان‌تر پیش می‌رود.

مواد لازم برای تهیه کیک ماهی

  • فیله ماهی400 گرم
  • پیازچه خرد شدهسه عدد
  • سیب زمینی 450 گرم (پوست کنده و دو نیم شده
  • ذرت۷۵ گرم
  • پنیر چدار رنده شدهیک مشت
  • تخم مرغ هم‌زدهیک عدد بزرگ
  • آردمقداری برای روی کیک‌ها
  • روغنبه مقدار لازم

طرز تهیه کیک ماهی

مرحله اول

سیب زمینی‌ها را در یک قابلمه آب بریزید و اجازه دهید تا کاملا پخته شوند، سپس آب‌جوش را خالی کنید. مدت کمی سیب زمینی‌ها را داخل قابلمه و روی حرارت بگذارید تا اگر آبی باقی‌ماند، بخار شود.

سیب زمینی را بکوبید و کاملا صاف کنید، سپس یک قطعه کوچک کره را به آن اضافه کنید و کمی تفت دهید، آن‌را کناری بگذارید تا سرد شود. در فاصله آماده شدن مقدمات تهیه این کیک می‌توانید سس لویی یا سس گوجه‌فرنگی را برای همراه شدن با کیک ماهی تهیه کنید.

مرحله دوم

تکه‌‌های پیازچه و فیله ماهی را با یکدیگر ترکیب و داخل یک کاسه بریزید، روی ظرف را با سلفون بپوشانید و برای یک تا دو دقیقه داخل مایکروویو قرار دهید؛ این‌کار برای پخت فیله است.

اگر به مایکروویو دسترسی ندارید، می‌توانید این ترکیب را در قابلمه بریزید، روی گاز بگذارید و کمی صبر کنید تا نرم شوند.

مرحله سوم

مخلوط ماهی و پیازچه را از یک صافی رد کنید تا مواد تقریبا یکدست شوند و آب اضافی آن گرفته شود.

حالا موادتان را به آرامی با سیب زمینی، ذرت، پنیر چدار و مقداری فلفل سیاه ترکیب کنید. در این مرحله خیلی مراقب باشید که فیله ماهی‌ها بیش از اندازه خرد نشوند. سپس آن به شش یا هشت دایره تقسیم کنید. دقت کنید که در این بخش از طرز تهیه کیک ماهی، هر قدر پوره سیب زمینی خنک‌تر باشد، کار با آن راحت‌تر و کیفیت نهایی بهتر است.

مرحله چهارم

تخم مرغ را در یک بشقاب بریزید و هم بزنید و آرد را در یک ظرف دیگر. هر کدام از کیک‌ها را ابتدا در تخم مرغ، سپس در آرد بغلتانید.

حالا آن‌ها را روی یک سینی که از قبل با کاغذ روغنی پوشانده‌اید، بچینید تا کمی استراحت کنند. اگر حس می‌کنید که هنوز به استحکام کافی نرسیده‌اند، آن‌ها را برای مدت کوتاهی به یخچال منتقل کنید.

مرحله پنجم

یک تابه بزرگ را روی حرارت گاز قرار دهید و روغن را درون تابه بریزید. هنگامی که روغن به خوبی داغ شد، کیک‌های ماهی را داخل روغن بیندازید به مدت پنج تا هفت دقیقه صبر کنید تا کاملا یک طرف آن پخته شود، بعد آن را برگردانید تا طرف دیگر نیز به همان صورت پخته شود.

هنگامی که ماهی‌ها کاملا مغزپخت شدند آن‌ها را در ظرف موردنظر خود چیده و نوش جان کنید.

چند نکته

  • شما می‌توانید برای تهیه کیک ماهی از تن ماهی استفاده کنید، ولی حتما روغن آن‌را را به‌طور کامل بگیرید.
  • می‌توانید موادتان را در فریزر نگه‌داری و هر زمان که خواستید استفاده کنید، آن‌را یخ‌زدایی کنید.
  • برای بهتر شدن طعم غذا، می‌توانید در نهایت چند قطره آب‌لیمو تازه روی کیک‌ها بچکانید.

دیدگاه ها