طرز تهیه گاناش با خامه صبحانه

طرز تهیه گاناش با خامه
آسان
4 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

طرز تهیه گاناش با خامه بسیار ساده و با مواد اولیه بسیار جزیی است. در واقع، گاناش شکلاتی با خامه صبحانه که در این دستورالعمل روش تهیه آن را آموزش می‌دهیم چیزی بیشتر از یک امولسیون یکدست از شکلات تلخ و خامه پرچرب نیست.

در این دستور آشپزی تمام نکات برای تهیه یک سس شکلاتی خوشمزه گردآوری شده است. اگر برای کیک یا دسر یا همراه با سالاد میوه به دنبال یک سس خوشمزه هستید، گاناش شکلاتی را پیشنهاد می‌کنیم.

اگر می‌خواهید گاناش شکلاتی بافت و طعم بهتری داشته باشد، پس با دقت تمامی مراحل تهیه را مطالعه و پیگیری کنید. در پایان، موارد استفاده از گاناش هم برای آشنایی بیشتر شما آورده شده است.

فراموش نکنید مهم‌ترین نکته برای تهیه گاناش شکلاتی، استفاده از شکلات مرغوب و باکیفیت است. با چیپس شکلاتی هم می‌توانید گاناش درست کنید، اما باید از کیفیت آن مطمئن باشید.

مواد لازم در طرز تهیه گاناش با خامه

  • شکلات نیمه شیرین ریز خرد شده دو تکه (هرکدام 113 گرم)
  • خامه صبحانه کاله 240 میلی‌لیتر

مراحل طرز تهیه گاناش با خامه

مرحله اول

برای تهیه گاناش شکلاتی ابتدا باید شکلات‌های خرد شده را داخل یک کاسه متوسط که در برابر حرارت مقاوم است، بریزید. سپس، خامه را درون یک قابلمه کوچک ریخته و روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید.

مرحله دوم

به محض جوش آمدن، خامه را از روی حرارت بردارید و شکلات را به آن اضافه کنید. حدود دو تا سه دقیقه صبر کنید تا شکلات به آرامی نرم شود. در این مدت به هیچ عنوان مواد را هم نزنید تا گرمای خامه باعث ذوب شدن شکلات شود.

مرحله سوم

به کمک یک قاشق فلزی یا کفگیر پلاستیکی، مواد را خیلی آرام هم بزنید تا به طور کامل با یک‌دیگر ترکیب شده و شکلات ذوب شود. هر چه شکلات را ریزتر خرد کرده باشید، راحت‌تر داخل خامه ذوب می‌شود.

مرحله چهارم

گاناش را به مدت دو ساعت داخل یخچال قرار دهید تا خنک و غلیظ شود. بعد از این مدت می‌توانید با قاشق یا با قیف و ماسوره دسر مورد علاقه‌تان را تزئین کنید.

نکات طرز تهیه گاناش شکلاتی

  • اگر با همزن برقی گاناش را به مدت چهار تا هشت دقیقه هم بزنید، رنگ آن روشن‌تر می‌شود، پف می‌کند و بهتر فرم می‌گیرد.
  • برای نگهداری گاناش از یک ظرف در بسته استفاده کنید. در این حالت، گاناش تا حدود پنج روز در یخچال و تا سه ماه در فریزر قابل نگهداری است. برای استفاده مجدد، در داخل یک قابلمه مقداری آب ریخته و روی حرارت قرار دهید تا آب گرم شود. ظرف را به آرامی در داخل آب قرار دهید تا گاناش آرام آرام نرم شود.
  • می‌توانید برای سریع‌تر خنک‌تر شدن گاناش، از یخچال استفاده کنید. البته این کار ممکن است سس شکلاتی شما را خراب کند. بهتر این است اجازه دهید مایه گاناش به آرامی در دمای اتاق خنک شود.
  • گاناش در صورتی خوشمزه می‌شود که از شکلات مرغوب استفاده کنید. در صورت نیاز می‌توانید از چیپس شکلات با کیفیت هم استفاده کنید.
  • گاناش شکلاتی را می‌توانید مثل خامه قنادی فرم دهید و از قیف و ماسوره برای تزئین کیک و دسر استفاده کنید.
  • بهترین ابزار برای خرد کردن شکلات یک چاقوی دندانه دار بزرگ است.

دیدگاه ها