طرز تهیه دسر گرانولا با ماست

طرز تهیه دسر گرانولا با ماست
آسان
۲ نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

گرانولا می‌تواند یک صبحانه کامل باشد، اما کسانی که دغدغه اضافه وزن و شمردن کالری‌های مصرفی روزانه را ندارند، می‌توانند این ترکیب سالم و غنی را به عنوان دسر مصرف کنند. دسر گرانولا که ماست سرشار از باکتری‌های پروبیوتیک، جو دوسر، مغزها و عسل اصلی‌ترین مواد ترکیب شده در آن هستند، گرچه شیرین و پر کالری است، اما خاصیت غذایی بالایی دارد و می‌تواند یک میان‌وعده کامل برای کودکان باشد.

محققان ایرانی می‌گویند نیمی از مردم کشورمان به بیماری‌های دستگاه گوارش دچارند و زنان، بیشتر از ناراحتی‌های مربوط به معده و روده شکایت می‌کنند. از سوی دیگر، پزشکان معتقدند که با وارد کردن باکتری‌های پروبیوتیک مفید به بدن، می‌توان به حفظ سلامت دستگاه گوارش کمک کرد و در عین حال، سیستم ایمنی بدن را هم تقویت کرد.

همین دلایل کافی است تا در این مطلب، طرز تهیه دسری برای تنظیم فعالیت دستگاه گوارش را به شما پیشنهاد کنیم. این دسر که با گرانولای سرشار از فیبر و مواد مغذی تهیه می‌شود، می‌تواند بخشی از انرژی مورد نیاز روزانه شما را تامین کند و در عین حال شما را از مشکلاتی مانند نفخ، یبوست و سوءهاضمه نجات دهد.

مواد لازم برای تهیه دسر گرانولا و ماست

  • ماست یک فنجان
  • گرانولا نصف فنجان
  • میوه خشک ریز شده یک قاشق غذاخوری
  • چهار مغز خرد شده یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه دسر گرانولا

روش ترکیب لایه‌های دسر

پیش از این طرز تهیه گرانولای خانگی را به شما آموزش داده بودیم. حالا که خودتان خوشمزه‌ترین گرانولا را آماده کرده‌اید، وقتش است که یک دسر خاص را با کمک آن بسازید.

برای ساختن این دسر، کافی است چند قاشق ماست را در شیشه بریزید، روی آن دو قاشق گرانولا و یک قاشق از میوه خشک‌ها و مغزهای گفته شده بپاشید و دوباره همین لایه‌بندی را تکرار کنید.

این ترکیب را برای چند ساعت در یخچال گذاشته و سپس نوش جان کنید.

دیدگاه ها