طرز تهیه آش سورانه کرمانشاهی با گوشت

آش سورانه کرمانشاهی
آسان
5 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
60 تا 90 دقیقه

چه خوب که با کمی جستجو کردن در سایت‌ها یا  خواندن کتاب‌های آشپزی، غذاهای محلی شهرهای دیگری از کشورمان را یاد بگیریم و بپزیم. برای مثال آش سورانه کرمانشاهی که هم با گوشت می‌توانید درست کنید، هم بدون گوشت! یک آش خوشمزه و متفاوت است که با رب انار و گیاه سورانه تهیه می‌شود. سورانه گیاهی خودرو و شبیه تره و سیر که در انتها به رنگ ارغوانی است. با طرز تهیه این آش همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه آش سورانه کرمانشاهی

  • گوشت چرخ کرده400 گرم
  • گیاه سورانه2 دسته
  • پیاز داغ5 قاشق غذاخوری
  • رب انار5 قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل و زردچوبه به مقدار لازم
  • روغن به مقدار لازم
  • شکربه مقدار لازم

طرز تهیه آش سورانه کرمانشاهی

مرحله اول

اول از هر کاری برگ‌های گیاه سورانه را از هم جدا کرده و سر زرد آن را جدا کنید. سپس آن‌ها را تمیز بشویید و داخل آبکش بچینید تا آب آن‌ها حسابی گرفته شود.

مرحله دوم

یک تخته کار بردارید و برگ‌های گیاه سورانه را به طول دو سانتی‌متر برش بزنید.

مرحله سوم

مقداری روغن داخل یک تابه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. گیاه سورانه را داخل روغن ریخته و بعد از اضافه کردن مقداری نمک و فلفل، کمی با روغن تفت دهید.

مرحله چهارم

سه لیوان آب به قابلمه اضافه کنید و صبر کنید تا به جوش بیاید. سپس در قابلمه را بگذارید و صبر کنید تا گیاه سورانه بپزد.

مرحله پنجم

در این فاصله که گیاه سورانه در حال پختن است، گوشت چرخ کرده را در تابه با مقداری روغن تفت دهید تا رنگ آن عوض شود. سپس دو قاشق غذاخوری پیازداغ و به مقدار لازم نمک و زردچوبه و فلفل سیاه اضافه کنید و کمی به تفت دادن ادامه دهید. حدود دو دقیقه زمان کافی است.

مرحله ششم

در این مرحله گوشت تفت داده شده را با قابلمه سبزی اضافه کنید. حدود بیست دقیقه صبر کنید. سپس رب انار را اضافه کرده و بعد آن اگر مایل بودید که آش طعمش ملس شود، مقداری شکر اضافه کنید.

مرحله هفتم

حدود نیم ساعت دیگر صبر  کنید تا آش سورانه جا بیفتد. سپس پیاز داغ را اضافه کرده و بعد از چند جوش حرارت را خاموش کنید.

از دیگر آش‌های مشابه که انار هم در آن به کار رفته می‌توان به آش انار شیرازی اشاره داشت. از دیگر آش‌های کرمانشاه هم آش عباسعلی کرمانشاهی است.

 

دیدگاه ها