برانچ چیست؟ به همراه طرز تهیه تست فرانسوی

متوسط
۶ نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
30 تا 60 دقیقه

کلمه برانچ از ترکیب دو کلمه Breakfast و Lunch ایجاد شده است و همان طور که از معنی این دو کلمه پیداست به ترکیب صبحانه و ناهار گفته می‌شود. در واقع برانچ صبحانه‌ای است که دیرتر از ساعت معمول و معمولا در حجم بیشتر بین ۱۰ صبح تا ۲ بعدازظهر خورده می‌شود. مفهوم برانچ در اواخر سده نوزدهم در انگلستان به وجود آمده و در اوایل قرن بیستم در آمریکا محبوبیت پیدا کرد. از آنجا که بیشتر افراد تنها در روزهای تعطیل فرصت دارند بیشتر در تخت‌خواب بمانند، برانچ وعده غذایی است که آخر هفته‌ها تهیه می‌شود.

خوراکی‌هایی که یک میز برانچ شامل آن‌ها می‌شود معمولا به شکل بوفه سرو می‌شوند؛ از خوراکی‌های یک صبحانه سنتی مثل پنیر، سوسیس و پنکیک بگیرید تا غذاهایی که برای ناهار خورده می‌شوند مثل ماهی و سرخ کردنی‌ها. یکی از خوراکی‌هایی که می‌توانید برای برانچ درست کنید تُست فرانسوی کرم بروله با توت فرنگی است که می‌خواهیم طرز تهیه آن را در این مطلب توضیح دهیم.

مواد لازم برای تهیه نان تست مخصوص

  • نان تست فرانسوی۵۰۰ گرم
  • تخم مرغپنج عدد به اضافه دوعدد زرده
  • شکردو قاشق غذاخوری
  • شیر توت فرنگی کالهسه فنجان
  • آب پرتقالیک قاشق غذاخوری
  • پودر وانیلیک قاشق چای‌خوری
  • خلال پوست پرتقالیک قاشق مرباخوری
  • نمکبه مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه مربای توت فرنگی

  • توت فرنگیپنج عدد
  • شکرسه قاشق غذاخوری
  • آب پرتقالدو قاشق چای‌خوری
  • کره کاله۱۰۰ گرم
  • شکر قهوه‌اییک فنجان

طرز تهیه  تست فرانسوی با مربای توت فرنگی برای برانچ

تست فرانسوی

حداقل از ۲ تا ۴ ساعت قبل فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم کنید. تکه‌های نان را روی سینی فر که از قبل روی آن کاغذ روغنی قرار داده‌اید بچینید. بعد از قرار دادن سینی داخل فر گرم، فورا فر را خاموش کنید و بگذارید ۲۰ تا ۳۰ دقیقه نان‌ها داخل فر بمانند تا بر اثر گرما خشک شوند. می‌توانید به جای این کار از دستگاه تُستِر استفاده کنید.

تخم‌مرغ‌ها را به همراه زرده اضافی و شکر هم بزنید تا نرم و یکدست شوند. شیر توت فرنگی، آب پرتقال، وانیل، خلال پوست پرتقال و نمک را به تخم‌مرغ ها اضافه کنید.

نان‌های تست شده را کف یک تابه بزرگ بخوابانید، مخلوط به دست آمده را روی آن بریزید و ۱۵ دقیقه کنار بگذارید. نان‌ها را پشت و رو کنید و ۳۰ دقیقه دیگر هم به حال خود بگذارید. (می‌توانید روی آن‌ها را بپوشانید و شب داخل یخچال قرار دهید.

مربای توت فرنگی

توت فرنگی‌ها، شکر و آب پرتقال را در یک کاسه با هم مخلوط کنید و به مدت ۳۰ دقیقه در دمای اتاق کنار بگذارید تا توت فرنگی ها آب بیاندازند و نرم شوند.

فر را کمی زودتر با ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید. کره را در یک ماهیتابه کوچک با حرارت زیاد گرم کنید، سپس شکر قهوه‌ای را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا نرم شود.

یک کاغذ روغنی را روی یک پد سیلیکونی آشپزی قرار داده، مخلوط شکر را به طور مساوی روی آن بریزید، نان‌های خیس شده را روی شکرها قرار دهید و در آخر ۲۰ دقیقه داخل فر بگذارید تا طلایی شوند و پف کنند.

نان‌ های تست را در حالی که سمت شکری آن‌ها رو به بالا است در ظرف مخصوص سرو کنید و روی آن‌ها را با مربای توت فرنگی که درست کرده‌اید بپوشانید.

تهیه این دسر دو ساعتی وقت لازم دارد اما نتیجه آن بسیار لذت بخش است.

دیدگاه ها

  1. چرا باز یک کلمه خارجی دیدید ،بدون تحقیق چیز نوشتید!!
    ما در ایران هم یک میان وعده بین صبح و ظهر داریم که بین کشاورزان خصوصا شمال کشور سالهاست رواج داره که به (غیرنهار) معروفه و به خاطر تامین انرژی از دست رفته در حین کار سخت کشاورزی تناول میشه.
    پس برای انگلیس نیست…

    1. دوست عزیز این مقاله طرز تهیه تست فرانسوی است و درباره مفهوم برانچ که یک واژه فرانسویه صحبت شده. این موضوع به این معنی نیست که در کشورمون همچین میان‌وعده ای با این ویژگی وجود نداره یا از کشور انگلیس آمده. تشکر از حسن توجه شما.

    2. دوست عزیز این مقاله طرز تهیه تست فرانسوی است و درباره مفهوم برانچ که یک واژه فرانسویه صحبت شده. این موضوع به این معنی نیست که در کشورمون همچین میان‌وعده ای با این ویژگی وجود ندارد یا از کشور انگلیس آمده. تشکر از حسن توجه شما