طرز تهیه تیرامیسو با موز و گردو مجلسی و کافی شاپی

طرز تهیه تیرامیسو با موز و گردو
متوسط
۵ نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

تیرامیسو که برای تهیه آن سرو‌دست می‌شکنند یک دسر خوشمزه ایتالیایی محسوب می‌شود که مناسب سرو در میهمانی‌ها و کافی‌شاپ‌ها است. این دسر خوشمزه با ورود به ایران به خوبی توانست راه خودش را در دل مردم باز کند. از آن‌جا که هنر قنادان تغییر دستورهای شیرینی‌پزی است پس می‌توان گفت که روش‌های متفاوتی برای تهیه تیرامیسو هم وجود دارد. ایرانی‌ها هم آن را به ذائقه خود تغییر دادند. این‌جا می‌توانید طرز تهیه تیرامیسو با موز و گردو را بخوانید تا آن را برای مجالس شادی‌تان به صورت کاملا کافی‌شاپی درست کنید.

مواد لازم برای تهیه تیرامیسو با موز و گردو

  • زرده تخم‌مرغ دو عدد
  • شکر سفید یک‌چهارم فنجان
  • پنیر ماسکارپونه یک فنجان
  • پودر قند یک‌‌سوم فنجان
  • خامه غلیظ یک فنجان
  • وانیل دو قاشق چای‌خوری
  • بیسکویت لیدی فینگر یک بسته
  • قهوه غلیظ یک و یک‌دوم فنجان غلیظ
  • پودر کاکائو به مقدار لازم
  • گردو خرد‌شده یک فنجان
  • عسل سه و یک‌دوم قاشق غذاخوری
  • دارچین یک قاشق چای‌خوری
  • موز سه عدد

طرز تهیه تیرامیسو با موز و گردو

۱. گردو را بو دهید

در اولین مرحله از طرز تهیه تیرامیسو با موز و گردو باید مواد لازم را از ۳۰ دقیقه قبل بیرون بگذارید تا هم‌‌دمای محیط شوند. گردوها را هر اندازه که می‌خواهید خرد کنید. در یک کاسه مناسب گردو خردشده، عسل و دارچین آسیاب‌شده را با یک دیگر خوب مخلوط کنید. سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید. مخلفات کاسه را روی کاغذروغنی پخش کنید. حال سینی را با دمای ۱۷۶ درجه سانتی‌گراد برای ۹ دقیقه داخل فر بگذارید. با گذشت ۹ دقیقه سینی فر را بیرون بیاورید و مواد را زیر‌و‌رو کرده و سینی را مجدد برای شش دقیقه دیگر داخل فر بگذارید. در نهایت از فر بیرون آورده تا خنک شوند. شما با وجود گردو در دسترس‌تان به راحتی می‌‌توانید شیرینی پفکی گردویی مجلسی هم درست کنید.

۲. قهوه را درست کنید

درست کردن قهوه فوری در طرز تهیه تیرامیسو با موز و گردو

در دومین مرحله از طرز تهیه تیرامیسو با موز و گردو باید قهوه را درست کنید. قهوه‌ فوری معمولا بهترین گزینه برای این دسر ایتالیایی هستند. قهوه فوری را با همان روش همیشگی خود درست کنید. مقدار وانیل گفته‌شده را داخل قهوه داغ بریزید و مواد را با یکدیگر خوب مخلوط‌شان کنید. تا خنک شدن قهوه به سراغ درست کردن فیلینگ پنیری تیرامیسو بروید. اگر به قهوه فوری دسترسی نداشتید از اسپرسو یا نسکافه هم می‌توانید استفاده کنید.

۳. فیلینگ پنیری را آماده کنید

در سومین مرحله از طرز تهیه تیرامیسو با موز و گردو باید زرده تخم‌مرغ و شکر را با سرعت بالا حدود شش دقیقه با هم‌زن بزنید تا خوب مخلوط شوند. پنیر ماسکارپونه را به مخلوط اضافه کرده و مجدد تا یک‌دست شدن مخلوط هم بزنید. در ادامه پودرقند را هم بریزید و برای یک دقیقه دیگر مخلوط را هم بزنید. در کاسه‌ای دیگر خامه غلیظ را ریخته و با هم‌زن برای چند دقیقه بزنید. خامه زده‌شده را با پنیر ماسکارپونه مخلوط کنید. در این مرحله سرعت‌عمل‌تان در هم زدن بسیار مهم است چراکه پنیر نباید آب بیاندازد. وانیل را هم اضافه و تا یک‌دست شدن کامل، مخلوط را هم بزنید. به سراغ مرحله بعدی بروید.

۴. تیرامیسو را آماده کنید

در چهارمین مرحله از طرز تهیه تیرامیسو با موز و گردو باید موزها را مطابق با سلیقه‌تان خرد کنید. ظرف مورد نظرتان را برای چیدن لیدی‌فینگرها انتخاب کنید. بیسکویت‌ها را دانه‌دانه به آرامی در قهوه فرو کرده و در کف ظرف‌تان بچینید. فیلینگ پنیری‌تان را با یک لیسک روی آن‌ها بکشید. حال به مفدار لازم گردوهای دارچینی و موز را روی فیلینگ بچینید. این کار را تا جایی تکرار کنید که به لایه آخر برسید. روی آن عسل، کمی دارچین و پودر کاکائو  بپاشید تا مزه دیگری از تیرامیسو را ببینید. قالب را با پلاستیک خوب بپوشانید یا در آن را بگذارید. ظرف را یک شبانه‌روز در یخچال بگذارید تا مزه‌ها به خورد یکدیگر بروند. با در دسترس بودن موز و گردو، کیک موز و گردو بدون فر را هم می‌توانید درست کنید.

دستور تهیه تیرامیسو با موز و گردو

نکات تکمیلی تهیه تیرامیسو با موز و گردو

تهیه تیرامیسو هم مثل تهیه هر دسر دیگری نیاز به صبر و حوصله و البته رعایت نکات و در نظر گرفتن فوت‌وفن‌های تخصصی آن دارد.

بهترین بیسکویت برای تهیه تیرامیسو

بیسکویت لیدی فینگر در طرز تهیه تیرامیسو

بهترین انتخابی که برای این دسر ایتالیایی خوشمزه می‌توانید داشته باشید همان بیسکویت‌های لیدی‌فینگر است. اگر شما به این نوع بیسکویت دسترسی نداشتید و از آن‌سو زمان هم داشتید می‌توانید کیک اسفنجی به عنوان پایه استفاده کنید. با این حال اگر شما فرصت کافی برای تهیه کیک یا دسترسی به این بیسکویت‌ها نداشتید می‌توانید از پتی‌بورهای ساده، کاکائویی یا ساقه طلایی استفاده کنید.

پنیر خامه ای مناسب تیرامیسو

انتخاب پنیر در طرز تهیه تیرامیسو با موز و گردو یک انتخاب مهم است چراکه در مزه و طعم این دسر بسیار تاثیر می‌گذارد. قنادان ایتالیایی پنیر ماسکارپونه اولین انتخاب‌شان است در صورتی که شما به این پنیر دسترسی ندارید بهترین جایگزین برایتان پنیر لبنه یا خامه‌ای است.

انتخاب کاکائو مناسب تیرامیسو

استفاده از پودرکاکائو در تزئین و طرز تهیه تیرامیسو

کاکائو در طرز تهیه تیرامیسو با موز و گردو به آن طعم جادویی می‌دهد با این‌حال اگر طعم آن را دوست نداشتید می‌توانید آن را با تکه‌های شکلات یا قهوه آسیاب‌شده استفاده کنید.

لایه‌‌های تیرامیسو

در طرز تهیه تیرامیسو تعداد لایه‌های آن کاملا به ذائقه خودتان بستگی دارد اما در بهترین حالت باید سه لایه داشته باشد تا راحت‌‌تر بتوانید آن را برش بزنید. اگر برش زدن برایتان سخت است آن‌ها را داخل لیوان‌های شیک هم می‌توانید بچینید.

تزئین تیرامیسو موز و گردو

تزئین کیک یا دسر یکی از جذاب‌ترین کارها به حساب می‌آید که می‌توانید با سلیقه خودتان آن را انجام دهید. ساده‌ترین راه تزئین هم پاشیدن پودر قهوه، پودر کاکائو یا پودر بیسکویت روی آن است. در حالی که تیرامیسو یخچالی را به روش‌های مختلفی می‌توان برای سرو در میهمانی‌ها تزئین کرد که در ادامه آن‌ها را خواهیم گفت:

  1. آجیل‌های مختلف مانند گردو و بادام زمینی به دسترتان جلوه دیگری می‌دهند. شما می‌توانید لایه رویی دسر را با خامه و پودر گردو یا بادام بپوشانید. در روشی دیگر خامه را در سطح کارتان با ماسوره مناسب شکوفه بزنید و به سلیقه خودتان مغز گردو، فندق یا پودر آن را به کار ببرید.
  2. یکی دیگر از روش‌های تزئین تیرامیسو استفاده از برش‌های میوه، کمپوت گیلاس، مارمالاد آلبالو یا سس شکلاتی در لایه رویی تیرامیسو با بیسکویت پتی بور است. شما در طرز تهیه تیرامیسو با بیسکویت پتی‌بور از برش‌‌های نازک میوه مانند موز یا توت‌فرنگی هم می‌توانید استفاده کنید. تمامی روش‌ها به ذائقه، سلیقه و مواد در دسترس‌تان بستگی دارد.

دیدگاه ها