طرز تهیه تیرامیسو با پتی بور فوق خوشمزه و بهتر از قنادی

آسان
آماده سازی
30 تا 60 دقیقه
پخت
60 تا 90 دقیقه

تیرامیسو مانند پاناکوتا یک دسر خوشمزه ایتالیایی است که به راحتی و در سریع‌ترین زمان می‌توانید آن را برای دورهمی و میهمانی‌هایتان تهیه کنید. این دسر را با کمترین مواد اولیه مانند بیسکویت پتی‌بور، پنیر ماسکارپونه و قهوه فوری می‌توانید درست و سرو کنید. دسر تیرامیسو معمولا با بیسکوت‌های لیدی فینگر درست می‌شوند اما در صورت نبود آن از بیسکویت‌های خوشمزه پتی‌بور هم می‌توانید استفاده کنید. در این مطلب می‌توانید طرز تهیه تیرامیسو با پتی بور را بخوانید و آن را بهتر از قنادی درست کنید.

مواد اولیه برای تهیه تیرامیسو با پتی بور

  • بیسکویت پتی‌بور یک بسته
  • پنیر ماسکارپونه ۲۰۰ گرم
  • خامه فرم گرفته ۴۰۰ گرم
  • شکر دو قاشق غذاخوری
  • قهوه اسپرسو یک پیمانه

طرز تهیه تیرامیسو با بیسکویت پتی بور

۱. قهوه را درست کنید

طرز تهیه قهوه فوری در طرز تهیه تیرامیسو با پتی بور

در اولین مرحله از طرز تهیه تیرامیسو با بیسکویت پتی بور باید قهوه را درست کنید. برای تهیه قوه دست‌تان کامل باز است چراکه هم می‌توانید یک قهوه غلیظ اسپرسو یا تّرک درست کنید هم می‌توانید از قهوه فوری یا نسکافه استفاده کنید. پس قهوه غلیظ را به روش همیشگی‌تان درست کنید. حال به مقدار دلخواه به قهوه غلیظ‌تان شکر اضافه کنید.

۲. خامه را درست کنید

مخلوط کردن خامه و پنیر ماسکارپونه در طرز تهیه تیرامیسو با پتی بور

در دومین مرحله از طرز تهیه تیرامیسو با بیسکویت پتی بور باید خامه فرم‌گرفته‌تان را درست کنید. برای این کار می‌توانید مطلب طرز تهیه خامه با کمترین مواد را در کتاب کاله خوانده و درستش کنید یا آن را به صورت آماده بخرید. حال یک کاسه مناسب انتخاب کنید تا در آن خامه فرم‌گرفته را پنیر ماسکارپونه مخلوط کنید. این دو را تا جایی بزنید که مخلوط‌تان یک‌‌دست و کرم شکل شود.

۳. بیسکویت‌ها را آماده کنید

آماده کردن بیسکویت‌های تیرامیسو

در سومین مرحله از طرز تهیه تیرامیسو با بیسکویت پتی بور باید یک ظرف مناسب برای چیدن بیسکویت‌ها انتخاب کنید. برای این کار از ظروف‌های پیرکس هم می‌توانید استفاده کنید. اگر تعداد میهمان‌هایتان کم است آن را در لیوان‌های مخصوص به صورت تک‌نفره سرو کنید. داخل ظرف سروتان را سلفون بکشید. قلم‌مو شیرینی‌پزی خود را به قهوه خنک‌شده آغشته کنید. قلم‌مو را به بیسکویت‌ها بکشید و آن‌ها را داخل ظرف به ترتیب بچینید. در این مرحله اگر کار به با قلم‌مو برایتان سخت بود می‌توانید آن ها را داخل ظرف قهوه فرو کرده و بیرون بیاورید. فقط مراقب باشید که زیاد خیس نخورند چراکه شکننده می‌شوند. حال که بیسکویت‌های آغشته به قهوه را کف ظرف چیده‌‌اید باید روی آن‌ها را با مقدار مناسبی از خامه بپوشانید. مراحل بالا را تکرار کنید تا بیسکویت‌ها و خامه‌ تمام شوند. حال با در اختیار داشتن این بیسکویت پتی‌بور می‌توانید به نه روش برای میهمانی‌هایتان درست کنید.

۴. دسر را داخل یخچال بگذارید

پاشیدن پودر کاکائو روی تیرامیسو

در این مرحله از طرز تهیه دسر تیرامیسو با بیسکویت پتی بور حواس‌تان به مقدار مایه پنیری و بیسکویت‌ باشد چراکه در آخر باید لایه رویی را خامه بریزید. در نهایت به دلخواه روی آن را کاکائو بپاشید. ظرف سروتان را سلفون بکشید. آن را برای ۲۴ ساعت در یخچال بگذارید تا طعم بگیرد. دسرتان هرچه بیشتر در یخچال بماند طعم و مزه بهتری خواهد داشت.

دستور تهیه تیرامیسو با پتی بور

نکات تکمیلی تهیه تیرامیسو با بیسکویت پتی بور

تیرامیسو این دسر خوشمزه را راحت‌تر از آن‌چه که فکرش را بکنید می‌توانید درست کنید فقط در ادامه به نکات کوتاهی اشاره کرده‌ایم که کار را برایتان آسان‌تر می‌کند.

بیسکویت تیرامیسو

شما در طرز تهیه تیرامیسو برای پایه این دسر نیاز به یک لایه نازک کیک اسفنجی یا بیسکویت دارید. در اصل این دسر ایتالیایی معروف را با بیسکویت‌های لیدی فینگر درست می‌کنند با این حال اگر شما فرصت کافی برای تهیه کیک یا دسترسی به این بیسکویت‌ها نداشتید می‌توانید از پتی‌بورهای ساده، کاکائویی یا ساقه طلایی استفاده کنید.

پنیر دسر تیرامیسو

در طرز تهیه تیرامیسو باید از پنیر ماسکارپونه استفاده کرد تا احساس کنید که در کوچه‌پس‌کوچه‌های شهر ایتالیا آن را می‌خورید. پنیر ماسکارپونه بافتی پنیری و طعمی شبیه به خامه دارد پس اولین انتخاب می‌تواند آن باشد. در صورت نبود ماسکارپونه می‌توانید پنیر خامه‌ای را جایگزین آن کنید تا همان طعم، بافت و مزه را داشته باشد.

طرز تهیه تیرامیسو رژیمی

طرز تهیه تیرامیسو رژیمی با بیسکویت پتی بور

در طرز تهیه تیرامیسوی رژیمی باید از بیسکویت‌های بدون گلوتن و کم‌کالری مانند لیدی‌فینگر یا پتی‌بور استفاده کنید. برای تهیه مایه پنیری حتما از پنیرهای کم‌چرب و کم‌کالری استفاده کرده و یا حتی می‌توانید به جای خامه از پودینگ وانیلی استفاده کنید. از سویی دیگر با خواندن طرز تهیه خامه با ماست، آن را رژیمی‌ درست و استفاده کنید. از آن‌جا که این دسر خوشمزه سرشار از کالری است پس خامه کمتری در لایه‌های میانی و روز آن به کار ببرید.

نگه داری دسر تیرامیسو

به دلیل استفاده از مایه پنیری و خامه در دستور تهیه تیرامیسو نمی‌توانید آن را در دمای محیط نگه‌داری کنید. ظرف تیرامیسو را باید در یک ظرف در بسته بگذارید. پس آن را داخل یخچال گذاشته تا سالم بماند. بهترین زمان مصرف آن چهار روز پس از تهیه است.

تزئین تیرامیسو

تزئین تیرامیسو

تزئین کیک یا دسر یکی از جذاب‌ترین کارها به حساب می‌آید که می‌توانید با سلیقه خودتان آن را انجام دهید. ساده‌ترین راه تزئین هم پاشیدن پودر قهوه، پودر کاکائو یا پودر بیسکویت روی آن است. در حالی که تیرامیسو یخچالی را به روش‌های مختلفی می‌توان برای سرو در میهمانی‌ها تزئین کرد که در ادامه آن‌ها را خواهیم گفت:

  1. آجیل‌های مختلف مانند گردو و بادام زمینی به دسترتان جلوه دیگری می‌دهند. شما می‌توانید لایه رویی دسر را با خامه و پودر گردو یا بادام بپوشانید. در روشی دیگر خامه را در سطح کارتان با ماسوره مناسب شکوفه بزنید و به سلیقه خودتان مغز گردو، فندق یا پودر آن را به کار ببرید.
  2. یکی دیگر از روش‌های تزئین تیرامیسو استفاده از برش‌های میوه، کمپوت گیلاس، مارمالاد آلبالو یا سس شکلاتی در لایه رویی تیرامیسو با بیسکویت پتی بور است. شما در طرز تهیه تیرامیسو با بیسکویت پتی‌بور از برش‌‌های نازک میوه مانند موز یا توت‌فرنگی هم می‌توانید استفاده کنید. تمامی روش‌ها به ذائقه، سلیقه و مواد در دسترس‌تان بستگی دارد.

دیدگاه ها