طرز تهیه خوراک کاری تایلندی با بادام زمینی؛ یک وعده کامل و مغذی

طرز تهیه خوراک کاری بادام زمینی
آسان
2 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

خوراک کاری بادام زمینی یک غذای تایلندی بسیار لذیذ است که حاوی روغن زیتون، بادام زمینی، لوبیا سبز، فلفل دلمه‌ای و چند ماده‌ مغذی دیگر است. این غذای خوش‌طعم معمولا با برنج و سبزیجات سرو می‌شود. دستور تهیه‌ای که امروز آورده‌ایم، شامل پودر بادام زمینی تازه می‌شود که به غذا یک طعم ترد و لذت‌بخش می‌دهد. کاری بادام زمینی علاوه بر اینکه طعم بسیار خوبی دارد، یک غذای کامل و مغذی هم است. بادام زمینی حاوی امگا ۳، امگا ۶ و فیبر و پروتئین است. این مغز لذیذ خواص زیادی برای سلامتی دارد که از جمله آن‌ها می‌توانیم به کاهش وزن، کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی و پیشگیری از سنگ کیسه صفرا اشاره کنیم.

غذاهای تایلندی معمولا یا حاوی بادام زمینی نیستند یا از آن فقط برای تزیین غذا استفاده می‌کنند. اما در این غذا، بادام زمینی ماده‌ی اصلی است. تهیه این غذای مقوی کمی زمان‌بر است و به مواد نسبتا زیادی نیاز دارد. اما مطمئن باشید از تهیه آن پشیمان نخواهید شد و طعم بی‌نظیر آن رضایت شما را جلب خواهد کرد. اگر شما هم برای تهیه این غذای بین‌المللی وسوسه شده‌اید، این مطلب را از دست ندهید. در این مقاله قصد داریم طرز تهیه خوراک کاری بادام زمینی تایلندی حرفه‌ای و خوشمزه را به شما آموزش دهیم. در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه خوراک کاری بادام زمینی تایلندی

  • روغن زیتونیک قاشق غذاخوری
  • سینه مرغ دو عدد
  • لوبیا سبز 200 گرم
  • فلفل دلمه‌ای قرمز یک عدد
  • بادام زمینی بو داده نصف فنجان
  • پودر زیره یک قاشق چای‌خوری
  • پودر گشنیز یک قاشق چای‌خوری
  • پودر فلفل کاین یک چهارم قاشق چای‌خوری
  • زنجبیل تازه 10 گرم
  • سیر دو حبه
  • شیر کم چرب کالهدو پیمانه
  • آب مرغیک پیمانه
  • سس سویایک قاشق غذاخوری
  • شکر قهوه‌ای یک قاشق غذاخوری
  • آب لیموترش تازهیک قاشق غذاخوری
  • ریحان و گشنیز تازه10 گرم
  • برنج دو پیمانه

طرز تهیه خوراک کاری بادام زمینی تایلندی در خانه

مرحله اول

کاری یک غذای بین المللی و خوشمزه است که هم می‌توانید به صورت خورشت گیاهی تهیه اش کنید و هم می‌توانید با ماست و مرغ ترکیبی بی‌نظیر از آن بسازید. تایلندی‌ها کاری را با بادام زمینی هم تهیه می‌کنند که طعم بی‌نظیری دارد و خواص آن فوق العاده است. امروز می‌خواهیم طرز تهیه خورشت کاری بادام زمینی را با هم یاد بگیریم. برای شروع ابتدا پوست سینه مرغ را بگیرید و استخوان‌های آن را در بیاورید. سینه‌ها را در یک قابلمه بگذارید. قابلمه را آب کنید و روی حرارت بگذارید تا بپزند. سپس زیر حرارت را خاموش کنید و اجازه دهید سینه مرغ‌ها سرد شوند و بعد آن‌ها را خرد کنید. لوبیا سبز و فلفل دلمه‌ای را هم به قطعات ریز خرد کنید. زنجبیل را رنده کرده و سیر را ریز خرد کنید. برگ ریحان و گشنیز را هم خرد کنید.

مرحله دوم

برای رست کردن یا بو دادن بادام زمینی در فر، از قبل فر را روی ۱۷۵ درجه سانتی‌گراد بگذارید تا گرم شود. سپس بادام‌ زمینی‌ها را داخل سینی فر بریزید و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در فر بگذارید تا برشته شوند. بادام زمینی‌ها را روی اجاق هم می‌توانید بو داده و برشته کنید. به این صورت که آن‌ها را داخل ماهیتابه بریزید و ماهیتابه را روی حرارت متوسط بگذارید. بادام زمینی‌ها را مدام هم بزنید تا به رنگ قهوه‌ای در بیایند. سپس زیر حرارت را خاموش کنید. چند عدد از بادام‌زمینی‌های رست شده را برای تزیین کنار بگذارید و مابقی را آسیاب کنید. پودر بادام زمینی‌ها را کنار بگذارید.

مرحله سوم

برنج را از قبل چند ساعت خیس کرده و آن را آبکش کنید. یک ماهیتابه را روی حرارت بگذارید و روغن زیتون را اضافه کنید. سینه‌های مرغ خرد شده را درون ماهیتابه بریزید. اجازه دهید سینه‌های مرغ به مدت ۵ دقیقه روی حرارت سرخ شوند. سپس آن‌ها را از ماهیتابه خارج کرده و کنار بگذارید.

مرحله چهارم

لوبیا سبز و فلفل دلمه‌ای قرمز را اضافه کنید و آن‌ها را به مدت تقریبا چهار دقیقه و تا زمانی که تا حدودی قهوه‌ای رنگ شوند، سرخ کنید. لوبیا سبز و فلفل دلمه‌ای را از ماهیتابه خارج کرده و کنار بگذارید. سپس در کاسه غذاساز (یا همزن)، پودر بادام زمینی، پودر زیره، پودر گشنیز، پودر فلفل کاین، زنجبیل و سیر را اضافه کرده و آن‌ها را چند پالس بزنید تا یک خمیر یکدست درست شود. خمیر کاری را نیز ‌کنار بگذارید.

مرحله پنجم

یک قابلمه را روی حرارت متوسط بگذارید و شیر کم چرب را به آن اضافه کنید. اگر دوست داشته باشید می‌توانید از شیر نارگیل هم استفاده کنید. شیر را مدام هم بزنید تا غلیظ شود. هم زدن را حدود پنج دقیقه ادامه دهید. سپس سس سویا را اضافه کنید.

مرحله ششم

خمیر کاری را به قابلمه اضافه کنید و هم زدن را ادامه دهید. آرام آرام آب مرغ را اضافه کنید و مدام هم بزنید. هم زدن را تا زمانی ادامه دهید که چربی مخلوط جدا شود و عطر سس در بیاید. منظور از چربی همان روغن قرمز رنگی است که روی سطح سس شکل می‌گیرد. سپس شکر قهوه‌ای را اضافه کرده و خوب هم بزنید.

مرحله هفتم

مرغ و سبزیجات پخته شده را نیز در این مرحله به قابلمه اضافه کرده و هم بزنید تا با سس کاری خوب مخلوط شوند. زیر حرارت را کم کنید و اجازه دهید خوراک کاری شما به مدت 10 دقیقه و تا زمانی که مواد مزه سس را بگیرند، روی حرارت باشد.

مرحله هشتم

بعد از اینکه خورش کاری شما کامل جا افتاد آن را از روی حرارت بردارید و آب لیمو ترش را به آن اضافه کنید. سپس خورش را در ظرف مخصوص بریزید و با برگ‌های تازه ریحان و گشنیز خرد شده تزیین کنید و بادام زمینی‌های رست شده که کنار گذاشته بودید را روی آن بریزید. خوراک کاری بادام زمینی شما آماده است و شما می‌توانید ان را برنج یا نان پیتا نوش جان کنید.

چند نکته برای تهیه خوراک کاری بادام زمینی

  • اگر گیاه‌خوار هستید، به جای سینه مرغ از توفو یا سیب ‌زمینی و آب به جای آب مرغ استفاده کنید.
  • می‌توانید به جای روغن زیتون از روغن بادام زمینی یا روغن معمولی استفاده کنید.

دیدگاه ها