طرز تهیه دسر یلدایی پاناکوتا با طرح هندوانه؛ همراه با نکات و فوت و فن ها

طرز تهیه دسر یلدایی پاناکوتا
متوسط
3 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
60 تا 90 دقیقه

در این شب یلدا چه چیزی بهتر از ایده‌ای برای دسر شب یلدا با هندوانه! امروز به سراغ طرز تهیه دسر یلدایی پاناکوتا رفته‌ایم. تهیه این دسر قرمز خوشمزه بسیار آسان است؛ چرا که با پاناکوتای آماده دیگر نیاز نیست زحمت آماده کردن مایه دسر را به خود بدهید. کافی است دسر پاناکوتا آماده را روی حرارت کمی داغ کنید تا از حالت جامد خارج شود.

سی‌ام آذر ماه هر سال برای ما جشن خداحافظی با روزهای کوتاه پاییزی است. ما هر سال در این روز به مناسبت یلدا در کنار خانواده و افرادی که دوستشان داریم تا نیمه شب به انتظار روزهای روشن آینده بیدار می‌مانیم. در این بلندترین شب سال رسم این است که تفالی به حافظ زده شود و در کنارش خوراکی‌های خوشمزه پاییزی، آجیل و دسرهای یلدایی خورده شود.

با خوردن خوراکی‌های سنتی خوشمزه مثل: آجیل، شیرینی، دسرهای یلدایی و میوه‌هایی مانند: هندوانه، انار و کدو از نعمت‌هایی که در اختیارمان قرار داده شده است به نوعی شکرگزاری می‌کنیم. پیشنهاد جذاب ما برای یلدای امسال یک دسر یلدایی پاناکوتا است که با طرح هندوانه‌‌اش رنگ بیشتری به سفره یلدای شما خواهد می‌بخشید.

در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا طرز تهیه دسر یلدایی پاناکوتا را با تمام نکاتش به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه دسر یلدایی پاناکوتا

  • دسر پاناکوتا کالهیک بسته
  • پودر ژله هندوانهبه مقدار لازم
  • پودر ژله موهیتوبه مقدار لازم
  • شکلات تخته‌ای 50 گرم

طرز تهیه دسر یلدایی پاناکوتا

مرحله اول

برای تهیه دسر یلدایی پاناکوتا ابتدا یک بسته دسر پاناکوتا را در قابلمه‌ای که روی حرارت ملایم قرار داده‌اید بریزید و با قاشقی چوبی به آرامی هم بزنید تا نرم و رقیق شود. سپس، آن را از روی حرارت بردارید و داخل سه کاسه تمیز بریزید.

مرحله دوم

پودر ژله هندوانه و موهیتو را جدا جدا داخل یک پیمانه آب سرد بریزید و به روش بن ماری حل کنید تا مایه ژله شما آماده شود. اگر خیلی آشنایی با روش تهیه ژله ندارید، کافیست پشت بسته‌‎بندی را مطالعه کنید. کار سختی نیست.

مرحله سوم

پس از آماده شدن مایه ژله، مقداری از ژله هندوانه را داخل یک کاسه پاناکوتا و مقداری از ژله موهیتو را داخل کاسه دیگر پاناکوتا بریزید و هم بزنید.

مرحله چهارم

سه لیوان بلند برای دسر آماده کنید و یک سوم از حجم لیوان‌ها را با پاناکوتای موهیتو پر کنید. سپس، لیوان‌ها را به مدت 20 دقیقه داخل یخچال قرار دهید تا مایه داخل آن‌ها سفت شود.

مرحله پنجم

پس از سفت شدن لایه اول دسر، لیوان ها را از یخچال بیرون بیاورید و لایه دوم سفید رنگ پاناکوتا را داخل آن‌ها بریزید، به صورتی که دو سوم لیوان‌ها پر شود. سپس، آن‌ها را مجددا داخل یخچال قرار دهید تا برای 15 دقیقه دیگر در سرما بمانند.

مرحله ششم

در آخر لیوان‌ها را با پاناکوتای قرمز رنگ هندوانه‌ای پر کنید و برای 30 دقیقه دیگر داخل یخچال قرار دهید تا دسر یلدایی پاناکوتا شما آماده شود.

مرحله هفتم

پس از گذشت سی دقیقه و سفت شدن دسر می‌توانید لیوان‌ها را از یخچال خارج کنید و روی آن ها را با شکلات آب شده تزیین کنید. دسر یلدایی پاناکوتای هندوانه‌ای شما آماده است. نوش جان!

دیدگاه ها