طرز تهیه سالاد اندونزی با کشمش – دستور ساده و خوشمزه

طرز تهیه سالاد اندونزی با کشمش
آسان
4 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

همیشه سالاد، یکی از پیش غذاهای محبوب محسوب می‌شود. البته میزان فیبر موجود در مواد سالادها، یکی از دلایلی است که انتخاب این نوع پیش غذا را تبدیل به انتخاب مطلوبی می‌کند. سالادها و به‌طور کلی سبزیجات می‌توانند به هضم بهتر غذا کمک کنند و این موضوع، فارغ از خوشمزگی این نوع پیش‌غذا، مسئله مهمی است. البته نباید فراموش کنیم که وجود بسیاری از سس‌های سالاد، می‌توانند از میزان رژیمی بودن سالادها بکاهند. سالادها انواع بسیار مختلفی دارند و سالاد اندونزی با کشمش می‌تواند یک انتخاب فوق‌العاده باشد. ما در ادامه طرز تهیه سالاد اندونزی با کشمش را به ساده‌ترین شکل ممکن شرح داده‌ایم.

مواد اولیه لازم در طرز تهیه سالاد اندونزی با کشمش

  • کلم قرمز یک فنجان
  • کلم سفید دو فنجان
  • سوسیس نصف پیمانه
  • نخود فرنگی و ذرت نصف فنجان
  • سس مایونز نصف فنجان
  • خیار شور چهار عدد متوسط
  • هویج دو عدد
  • کشمش میزان دلخواه
  • نمک میزان دلخواه
  • فلفل سیاه میزان دلخواه

طرز تهیه سالاد اندونزی با کشمش

۱. خرد کردن کلم‌ها

ریز کردن کلم در طرز تهیه سالاد اندونزی با کشمش

پس از آن‌که کلم‌ها را به خوبی شستید، آنها را به شکل رشته‌ای خرد کنید. برای آنکه بتوانید این کار را سریع‌تر انجام دهید، یک رنده بزرگ به شما کمک خواهد کرد. پس از اتمام خرد کردن، کلم‌های سفید و قرمز خرد شده را داخل یک کاسه بزرگ بریزید.

۲. افزودن نخود و ذرت به سالاد

لازم است نخود و ذرت مورد نیاز در سالاد را بپزید. پخت نخود و ذرت زمان زیادی نمی‌خواهد، اما با این حال می‌توان از کنسرو‌های آماده هم استفاده کرد و به این روند سرعت بخشید. فراموش نکنید اگر قرار است خودتان آنها را بپزید، لازم است نخود و ذرت با مقداری نمک پخته شوند.

۳. آماده کردن هویج‌ها

حال نوبت به هویج‌ها می‌رسد. برای تهیه این سالاد شما می‌توانید به دلخواه خود از هویج پخته یا هویج خام استفاده کنید. برای ظاهر جذاب‌تر سالادتان، به شما پیشنهاد می‌کنیم که هویج‌ها را مانند کلم‌ها، به صورت رشته‌ای خرد کنید که این روش، بیشتر با هویج خام سازگار است. درصورتی‌که تصمیم دارید هویج‌هایتان را بپزید، از روش بخارپز استفاده کنید.

۴. اضافه کردن خیارشور و سوسیس به سالاد اندونزی

سوسیس آب پز در طرز تهیه سالاد اندونزی با کشمش

سوسیس‌ها را از قبل با پوست داخل قابلمه آب انداخته و آنها را بپزید. در همین زمان خیارشورها را ریز کنید و پس از پخته شدن سوسیس‌ها، آنها را رشته برش دهید. وجود سوسیس و خیارشور در طرز تهیه سالاد اندونزی با کشمش، در سالاد شما طعم فوق‌العاده دلچسبی را ایجاد می‌کند.

۵. آماده کردن سس سالاد اندونزی با کشمش

برای تهیه سس سالاد اندونزی با کشمش، کافی است در مقدار مایونز گفته شده نمک و فلفل بزنید. پس از اضافه کردن ادویه‌ها به مایونز، آن را آنقدر به هم بزنید تا ترکیب یکدستی حاصل شود. در این مرحله در صورتی که علاقه دارید، می‌توانید مقداری آبلیمو به سس اضافه کنید.

برای این سالاد و هر سالاد دیگری می‌توانید هم از سس مایونز آماده استفاده کنید و هم طرز تهیه سس مایونز را در کتاب کاله بخوانید و خودتان در خانه سس مورد نیازتان را آماده کنید.

۶. افزودن کشمش مرحله پایانی در طرز تهیه سالاد اندونزی با کشمش

حال که تمام موادی که نیاز به پخته شدن یا خرد شدن داشته‌اند را در طرز تهیه سالاد اندونزی با کشمش استفاده کرده‌اید، نوبت کشمش است. کشمش‌های بدون دم را درون مخلوط مواد بریزید و به‌خوبی، بدون آنکه مواد را له کنید به‌هم بزنید.

پس از پایان این مرحله لازم است سالاد به مدت دو ساعت در یخچال بماند تا طعم مواد به یکدیگر نفوذ کند. پس از دو ساعت، سالاد اندونزی آماده و قابل سرو است.

نکات مهم برای طرز تهیه سالاد اندونزی با کشمش

معمولا تهیه سالاد امر ساده‌ای است. اما فارغ از نوع غذا یا پیش‌غذایی که آماده می‌کنیم، همیشه نکاتی وجود دارد که می‌تواند آن را تبدیل به انتخاب مطلوب‌تری کند. اگر شما هم به دنبال اجرای نکات بهتر تهیه این سالاد هستید، این بخش برای شماست.

کشمش مورد استفاده در طرز تهیه سالاد اندونزی باید از چه نوع کشمشی باشد؟

نمی‌توان یک قانون کلی برای کشمش مورد استفاده در طرز تهیه سالاد اندونزی تعیین کرد. اما با این وجود اگر انتخاب خاصی برای کشمش ندارید، به شما کشمش پلویی را پیشنهاد می‌کنیم. بهتر است پیش از مصرف هر نوع کشمش، آن را به مدت ۱۰ الی ۲۰ دقیقه در آب خیس کنید تا به‌خوبی نرم شود.

چطور از قارچ در طرز تهیه سالاد اندونزی با کشمش استفاده کنیم؟

اگر بخواهید کمی سالادتان را مغذی‌تر کنید و مقداری پروتئین به آن اضافه کنید، قارچ انتخاب خوبی است. قارچ را می‌توانید به دو صورت خام و کمی تفت داده‌شده در سالاد اندونزی مورد استفاده قرار دهید.

چطور سالاد قالبی داشته باشیم؟

اگر این سالاد را برای مهمانی تهیه می‌کنید، می‌توانید آن را به صورت قالبی تهیه کنید. برای این منظور ابتدا مقداری آب در قالب خود بریزید و سپس یک پلاستیک فریزر نازک را در قالب پهن کنید. آب موجود در قالب به چسبیدن پلاستیک به سطح کمک می‌کند. سپس سالاد را سمت خشک پلاستیک بریزید و با پشت قاشق آن را فشار دهید تا تمام نقاط قالب را پر کند. حال با قرار دادن سالاد در یخچال می‌توانید پس از گذشت مدتی و با جدا کردن پلاستیک، یک سالاد قالبی داشته باشید.

دیدگاه ها