طرز تهیه سالاد سزار با مرغ به سبک رستورانی – ساده و خوشمزه

طرز تهیه سالاد سزار با مرغ
آسان
۱ نفر
آماده سازی
30 تا 60 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

طرز تهیه سالاد سزار با مرغ یک رسپی آسان است که می‌توان با آن سالاد سزاری تهیه کرد که جایگزین یک وعده غذایی اصلی مثل شام یا حتی ناهار باشد. چراکه این سالاد به دلیل داشتن پروتئین مرغ در مواد اولیه، شما را تا مدت زیادی سیر نگه می‌دارد. این سالاد دوست‌داشتنی سرشار از مواد مغذی است که آن را به غذایی سالم نیز تبدیل می‌کند. در مقاله‌های قبل طرز پخت سالاد سزار با سس مخصوص و طرز تهیه سالاد سزار با مرغ گریل را آموختیم و در این مقاله طرز تهیه سالاد سزار با مرغ و نکات مهم آن را با یکدیگر آموزش می‌بینیم.

مواد لازم برای تهیه سالاد سزار با مرغ

  • سینه مرغ ۱ عدد
  • نان باگت ۱ عدد
  • کاهو رسمی ۱ عدد بزرگ
  • روغن زیتون ۱/۲ پیمانه
  • پنیر پارمزان ۱ پیمانه
  • سس مایونز ۱ پیمانه
  • سس خردل ۱ قاشق غذاخوری
  • کره ۵۰ گرم
  • سیر ۲ حبه
  • لیموترش ۱ عدد
  • نمک به مقدار لازم
  • فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه سالاد سزار با مرغ

۱. گرم کردن فر و آماده کردن مواد سُس

برای پخت مرغ سالاد سزار بهتر است قبل از انجام هر کاری فر را گرم کنید. برای همین در ابتدای کار فر را با دمای ۴۰۰ درجه سانتی‌گراد روشن می‌کنیم. بعد از آن نوبت به آماده‌سازی سس سالاد سزار می‌رسد. برای این کار یک کاسه بزرگ برداشته و روی میز کار قرار دهید. ابتدا یک پیمانه سس مایونز درون کاسه می‌ریزیم. به سس مایونز به اندازه پنج قاشق چای‌خوری آب لیموترش اضافه کرده و روی آن یک قاشق غذاخوری سس خردل بریزید. در کنار این مواد به اندازه یک قاشق چای‌خوری سیر له شده نیز احتیاج داریم.

به همه این مواد نصف پیمانه پنیر پارمزان رنده شده اضافه کنید تا طعم پنیر پارمزان را در سس سالاد داشته باشیم. نمک و فلفل را هم در آخر فراموش نکنید. بعد از ریختن همه این مواد درون ظرف، نوبت به هم‌زدن و ترکیب آن‌ها با هم می‌رسد.

مواد اولیه سس سالاد سزار

۲. آماده‌سازی سس سالاد

مواد اولیه سس را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید. بعد از اینکه مواد با هم ترکیب شدند نوبت اضافه شدن روغن زیتون به آن‌هاست. به اندازه چهار تا پنج قاشق غذاخوری روغن زیتون به سس سالاد اضافه کرده و دوباره هم می‌زنیم. بهتر این است که غلظت سس سالاد سزار در نهایت مشابه تصویر زیر باشد. بعد از اینکه به این غلظت رسیدیم طعم سس را می‌چشیم تا مطمئن شویم مقدار تمام مواد به اندازه بوده است. اگر غلظت سس سالاد به مقدار دلخواه شما رقیق نبود، می‌توانید با اضافه کردن روغن زیتون، غلظت آن را تنظیم کنید. بعد از تست طعم، سس سزار را کنار گذاشته و سراغ تهیه نان مخصوص سالاد سزار می‌رویم.

سس سالاد سزار

۳. آماده‌‌کردن نان مخصوص سالاد سزار

یک عدد نان باگت فرانسوی را برداشته به اندازه‌ مکعب‌های سه سانتی‌متری درمی‌آوریم. تکه‌های نان بهتر است نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک باشند. نان را با چاقوی ارّه‌ای مخصوص نان خرد کنید تا از له‌شدن آن جلوگیری شود. بعد از تکه‌کردن نان‌ها، آن‌ها را درون یک ظرف انتقال می‌دهیم و دو قاشق غذاخوری روغن زیتون به همراه نمک و فلفل به آن اضافه می‌کنیم. تکه‌های نان را قدری با دست مخلوط می‌کنیم تا روغن زیتون و ادویه‌ها جذب بافت نان شوند. بعد از این که روغن و ادویه‌ها به خورد نان رفت، آن‌ها را درون یک ظرف پهن کرده و داخل فر قرار می‌دهیم تا به خوبی برشته و تُرد شوند.

نان مخصوص سالاد سزار

۴. مزه‌دار کردن و تفت‌دادن سینه مرغ

بعد از قرار دادن نان‌ها در فر وقت آن رسیده تا مرغ را مزه‌دار کنیم. برای این کار سینه مرغ را درون یک سینی قرار دهید و به آن نمک، فلفل و در صورت تمایل ادویه مخصوص مرغ یا هر ادویه‌ای که دوست دارید بزنید. برای بهتر مزه‌دار شدن مرغ بهتر است این کار را برای طرف دیگر مرغ‌ها نیز تکرار کنید. بعد از این کار یک ماهیتابه را روی شعله قرار دهید و بعد از اینکه روغن گرم شد درون آن به اندازه دو تا سه قاشق غذاخوری روغن بریزید و مرغ‌ را درون آن قرار دهید. در انتخاب روغن می‌توانید از روغن آووکادو که نقطه دود بالایی دارد استفاده کنید.

برای هر طرف دو تا سه دقیقه زمان برای سرخ‌شدن کافی است. بعد از اینکه هر دو طرف مرغ سرخ شد، چند تکه کره درون روغن قرار دهید و بعد از آب شدن، کره‌ها را با قاشق روی مرغ‌ها بریزید و سعی کنید تمام کره به خوبی به خورد مرغ رفته و حسابی به آن آغشته شود. بعد از اینکه مرغ‌ها به خوبی تفت خوردند، تکه‌های نان‌ را از فر خارج کرده و دمای آن را از ۴۰۰ به ۱۶۵ درجه سانتی‌گراد کاهش می‌دهیم. حالا نوبت مرغ‌هاست که به فر انتقال پیدا کنند تا حسابی مغزپخت شوند.

تفت دادن سینه مرغ برای سالاد سزار

 

۵. خرد کردن کاهو و ترکیب آن با سایر مواد

یک عدد کاهوی رسمی را برداشته، به خوبی بشویید و آب‌گیری کنید. کاهوی شسته شده را به تکه‌های نسبتا درشت خرد کنید و درون یک کاسه بزرگ بریزید. اکنون می‌توانید تکه‌های نان تُست‌ شده را که از فر درآورده‌اید روی کاهوها بریزید. نصف پیمانه پنیر پارمزان رنده‌شده را روی مخلوط کاهو و نان ریخته و سُس سالاد را به مواد درون کاسه اضافه کنید. حالا تمام مواد را به آرامی با هم مخلوط کنید تا سس در تمام سالاد به صورت یکدست پخش شود. سس سالاد باید متناسب با مقدار کاهو باشد، به طوری‌‌که نان‌ها خیس نشوند و کاهو در سس شناور نباشد. 

ترکیب‌کردن سس و کاهو

۶. سرو کردن سالاد در ظرف و اضافه کردن مرغ

دیگر وقت آن رسیده که سالاد را از درون کاسه به بشقاب مخصوص سرو منتقل کنید. اگر شما هم از طرفداران پنیر پارمزان هستید، می‌توانید چند تکه از آن را به عنوان تزئین روی سالاد قرار بدهید. حالا باید مرغ را به ترکیب اصلی اضافه کنیم. می‌توانید بعد از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه مرغ را از فر خارج کنید. حتما توجه داشته باشید که دمای داخل گوشت مرغ نیز باید به ۱۷۶ درجه سانتی‌گراد رسیده باشد.

بعد از اینکه مرغ قدری خنک شد، آن را روی تخته قرار داده و سعی‌کنید با برش‌های اُریب زدن، آن را تکه کنید. این برش‌ها باعث می‌شوند که بافت مرغ حفظ شده و ظرف سالاد شما هم ظاهر زیباتری داشته باشد. بعد از تکه کردن مرغ‌ها به شکل تصویر زیر، می‌توانید روی آن مقداری آب لیموترش بریزید تا طعم بهتری به خود بگیرد. حالا می‌توانید مرغ را به کنار ظرف سالاد انتقال داده و از سالاد سزار خود لذت ببرید.

سالاد سزار با مرغ

سوالات متداول درباره طرز تهیه سالاد سزار با مرغ

از آنجا که در این مقاله به توضیح طرز تهیه سالاد سزار با مرغ پرداختیم، در اینجا به چند پرسش مهم درباره این سالاد پاسخ می‌دهیم:

طرز تهیه سالاد سزار رژیمی چه تفاوتی با این رسپی دارد؟

برای داشتن یک سالاد سزار رژیمی می‌توانید در تهیه سس سالاد، به جای سس مایونز از ماست یونانی یا ماست ایسلندی استفاده کنید. البته ماست یونانی و ایسلندی تفاوت‌هایی نیز دارند که می‌توانید با بررسی این تفاوت‌ها انتخاب مناسب‌تری داشته باشید.

سالاد سزار با مرغ گریل شده را در کنار چه غذاهایی می‌توان سرو کرد؟

اگرچه سالاد سزار به تنهایی می‌تواند یک وعده غذایی کامل باشد، اما با این حال این سالاد را می‌توان در کنار غذاهای نسبتا سبک مثل سبزیجات پخته، پاستا، نان سیر و … سرو کرد.

مرغ سالاد سزار را به چه روش‌هایی می‌توان سرو کرد؟

رایج‌ترین شیوه برای پخت مرغ سالاد سزار روش گریل و کبابی‌کردن است. اگرچه سالاد سزار با مرغ سوخاری و پنیری نیز در رستوران‌ها سرو می‌شود.

دیدگاه ها