طرز تهیه سس ماست؛ یک چاشنی رژیمی و کم کالری

طرز تهیه سس ماست
آسان
2 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

اگر از آن دسته افرادی هستید که همراه با غذاهایی مثل فست فود‌ و سالاد عادت به خوردن مقدار زیادی سس دارید، شما به قولی به جای این که غذا را با سس بخورید، سس را با غذا می‌خورید. اما وقت آن است کمی در عادت غذایی‌تان تجدید نظر کنید. سس‌ها معمولا کالری بالایی دارند که مصرف زیاد آن‌ها می‌تواند سلامتی قلب و عروق شما را به خطر بیندازد. امروز می‌خواهیم طرز تهیه سس ماست را به عنوان جایگزین سس‌های چرب آموزش دهیم.

سس ماست می‌تواند جایگزین فوق‌العاده‌ای برای سس مایونز باشد، به خصوص نوع رژیمی آن که با ماست کم‌چرب سون تهیه می‌شود. راین سس رژیمی را می‌توانید در کنار انواع سالاد، فست‌فود‌ها و غذاهای نونی مثل: انواع کوکو، سمبوسه و پیراشکی نیز سرو کنید. برای تهیه آن از ماست همزده که بافت نرم‌تر و لطیف‌تری دارد استفاده می‌شود. در ادامه با طرز تهیه سس ماست رژیمی و خوشمزه همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه سس ماست

  • آب لیمو تازه شش قاشق غذاخوری
  • سیر (ریز رنده شده) یک حبه
  • نمک کوشر یک قاشق چای‌خوری
  • فلفل سیاه تازه آسیاب شدهیک قاشق چای‌خوری
  • ماست سون کم‌چرب کالهدو فنجان

طرز تهیه سس ماست رژیمی

مرحله اول

برای شروع تهیه یک سس ماست خوشمزه، یک کاسه متوسط بردارید. حبه‌ سیر را پوست بگیرید و با اندازه ریز در داخل ماست رنده کنید. آبلیموی تازه، سیر رنده شده، نمک و فلفل را داخل کاسه ریخته و با هم مخلوط کنید.

مرحله دوم

بعد از آن که مواد را خوب هم زدید، در ظرف را با سلفون بپوشانید و آن را داخل یخچال نگهداری کنید.

فوت و فن‌های طرز تهیه سس ماست

  • بافت سس هر چقدر نرم و لطیف‌تر باشد، برای سرو در کنار سالاد و غذاهای رژیمی مثل: بشقاب سبزیجات، استیک مرغ و استیک بره ظاهر بهتری دارد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم از ماست سون کم‌چرب استفاده کنید.
  • برای طعم‌دهی و معطر کردن سس ماست، بنا بر غذا یا سالادی که می‌خواهید آن را در کنارش سرو کنید، می‌توانید از سبزیجات و ادویه‌های دیگری هم استفاده کنید. برای مثال: آویشن یا نعنا می‌توانند چاشنی‌های مناسبی برای افزودن به این سس سالم باشند.
  • در صورت نگهداری در یخچال آن را داخل یک ظرف در بسته که هوا به آن نفوذ نکند قرار دهید. به این ترتیب، این سس را می‌توانید تا چند روز مصرف کنید.

دیدگاه ها