طرز تهیه سس کاتلا مناسب استفاده در انواع کیک

طرز تهیه سس کاتلا سوربن
آسان
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

سس کاتلا یکی از محصولات خوشمزه و محبوب در دنیای قنادی‌ است. این سس، از ماده اصلی و محصولی به نام کاتلا تهیه می‌شود. این سس می‌تواند به عنوان تزیین یا فیلینگ در دسرها، کیک‌ها و شیرینی‌ها مورد استفاده قرار گیرد. در این رسپی ما به شما نشان خواهیم داد طرز تهیه سس کاتلا در خانه چیست. این سس اغلب با وافل، پنکیک، چیزکیک، انواع کیک به عنوان یک دسر جانبی یا روکش آن‌ها استفاده و میل می‌شود و باعث ه خوشمزه‌تر شدن شیرینی‌ها کمک می‌کند. در ادامه همراه ما باشید تا با هم طرز تهیه سس کاتلای جذاب و فوق‌العاده را بیاموزیم.

مواد لازم برای تهیه سس کاتلا

  • کاتلا ۴۷۰ گرم
  • خاک قند ۲۲۵ گرم
  • گلیز صدفی سوربن ۱۵۰ گرم
  • شکلات سفید سکه‌ای سوربن ۲۳۰ گرم
  • ورق ژلاتین ۱۰ عدد
  • آب گرم ۱۲۰ گرم

طرز تهیه سس کاتلا

۱. آماده کردن مواد

مخلوط کردن مواد برای تهیه سس کاتلا

اولین مرحله از طرز تهیه سس کاتلا این است که کاتلا، خاک قند، گلیز صدفی و آب را ترکیب کرده و روی اجاق گاز به دمای ۸۰ درجه می‌رسانیم.

۲. اضافه کردن شکلات و ژلاتین به ترکیب

بلندر کردن سس کاتلا

سپس اجاق را خاموش کرده و ابتدا شکلات و سپس ژلاتین را به آن اضافه کرده و شروع به بلندر کردن می‌کنیم. پس از ۳ تا ۴ دقیقه بلندر کردن، سس کاتلا آماده است.

سس کاتلا نسبت به سس فرانسوی معمول براق‌تر است، حالت کشسانی ندارد و قیمت تمام شده آن به نصف کاهش می‌یابد.

کاتلا دسری خوشمزه و متفاوت

کاتلا یک دسر خوشمزه است که به آن مربای شیر یا شیرینی از شیر هم می‌گویند. این دسر نوعی شیرینی غلیظ به رنگ کرمی دارد که شبیه به کارامل است. کاتلا به طور مشخصی ضخیم‌تر از سس کارامل است بنابراین اغلب به عنوان تزئین یا پر کردن برای کلوچه‌ها و کیک‌ها استفاده می‌شود. طرز تهیه چیزکیک کاتلا و طرز تهیه رولت کاتلا را می‌توانید در کتاب کاله بخوانید.

دیدگاه ها