طرز تهیه چیز کیک کاتلا ، کیکی شیرین و خامه ای

طرز تهیه چیز کیک کاتلا
متوسط
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

چیز کیک کاتلا، یکی از شیرینی‌های خوشمزه و شیرین است که با استفاده از محصول کاتلا یا مربای شیر کاله که حاصل حرارت دادن شیر بدون افزودن شکر است، تهیه می‌شود. این مربا دارای یک طعم شیرین و خامه‌ای منحصر به فرد است و همین باعث شده که چیز کیک کاتلا انتخابی عالی برای هر مناسبت یا هر وعده خوراکی در خانه باشد. در ادامه، همراه ما باشید تا طرز تهیه چیز کیک کاتلا را مرور کنیم. قبلا در کتاب کاله طرز تهیه چیز کیک سن سباستین را بررسی کرده بودیم بنابراین اگر عاشق چیز کیک هستید حتما آن را هم امتحان کنید.

مواد لازم برای تهیه چیز کیک کاتلا

  • خامه سولیانو ۴۰۰ گرم
  • پنیر ماسکارپونه کاله ۵۰۰ گرم
  • کاتلا ۱۰۰ گرم
  • شیر ۳۰۰ گرم
  • ژلاتین ۲۵ گرم
  • عسل ۲۵ گرم

طرز تهیه چیزکیک کاتلا

۱. پختن کیک اسفنجی

اولین مرحله از طرز تهیه چیز کیک کاتلا این است که کیک اسفنجی را آماده کنید. برای آماده کردن کیک یا از پودر کیک آماده استفاده کنید یا طرز تهیه کیک اسفنجی ساده را در کتاب کاله بخوانید.

۲. آماده کردن مواد فیلینگ چیز کیک

تهیه فیلینگ چیز کیک کاتلا

ابتدا ماسکارپونه را با همزن هم بزنید تا کاملا یکدست شود. سپس خامه سولیانو کاله فرم گرفته را اضافه کرده و دوباره هم بزنید تا یکدست شود. بعد کاتلا را اضافه کنید و باز هم مواد را هم بزنید. حالا و در این مرحله شیر جوشیده شده، ژلاتین و عسل را مخلوط کرده و به ترکیب اضافه کنید. به این ترتیب فیلینگ شما برای چیزکیک آماده است.

فیلینگ و فراستینگ چیز کیک کاتلا

طرز تهیه چیزکیک کاتلا

اکنون که کیک آماده شده و خنک شده و فیلینگ چیز کیک هم آماده شده است داخل کیک را خالی کنید و مواد فیلینگ را داخلش بریزید و چیزکیک را به مدت ۲ تا ۳ ساعت داخل فریزر قرار دهید. پس از خارج کردن چیز کیک از فریزر می‌توانید روی چیز کیک را با کارامل کاور کنید و به اسلایس‌های ۸ یا ۱۲ تایی برش دهید.

نکاتی در مورد کاتلا

کاتلا که به آن مربای شیر می‌گویند در دنیا به عنوان دولسه دلچه شناخته می‌شود. این دسر خوشمزه از طریق حرارت ملایم شیر به دست می‌آید و طعم آن شبیه شکلات تافی است اما ظاهری کاراملی دارد. کاتلا را هم می‌توان به عنوان یک مربا در صبحانه مصرف کرد هم آن را برای تهیه کیک‌ها به کار برد.

دیدگاه ها