طرز تهیه چیز کیک سن سباستین با طعم خامه‌ای و شیرینی خاص

طرز تهیه چیز کیک سن سباستین
سخت
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

چیز کیک یکی از شیرینی‌های خوشمزه و شیرینی است که تهیه می‌شود و دارای یک طعم شیرین و خامه‌ای منحصر به فرد است. اما یکی از بهترین چیزکیک‌ها، چیز کیک سن سباستین است که به دلیل طعم خامه‌ای و شیرینی که دارد، انتخابی عالی برای هر مناسبتی یا هر وعده خوراکی در خانه است. قبلا در کتاب کاله طرز تهیه چیز کیک شکلاتی را مرور کرده بودیم و در ادامه، طرز تهیه چیز کیک سن سباستین را با هم بررسی خواهیم کرد.

مواد لازم برای تهیه چیز کیک سن سباستین

  • پنیر خامه‌ای ۵۴۰ گرم
  • شکر دانه ریز ۱۹۰ گرم
  • تخم مرغ ۳ عدد
  • آرد ۱۶ گرم
  • خامه ۲۶۰ گرم
  • زست لیمو به مقدار لازم
  • وانیل ۵ گرم

طرز تهیه چیزکیک سن سباستین

تهیه مخلوط تخم مرغ

مخلوط تخم مرغ و وانیل برای چیز کیک سند سباستین

اولین مرحله از طرز تهیه چیز کیک سن سباستین این است که ابتدا تخم مرغ و وانیل را هم بزنید تا خوب مخلوط شوند بعد نصف خامه را همراه آرد اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند.

ترکیب پنیر خامه‌ای و شکر

مخلوط کردن خامه و پنیر برای تهیه چیز کیک

در ظرف دیگری پنیر خامه‌ای و شکر را با لیسک مخلوط کنید تا شکرها در پنیر حل شود، حالا مخلوط تخم مرغ را در سه مرحله به مواد پنیری اضافه کنید و کمی از خامه را به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید.

مخلوط کردن خامه و قالب زدن

ریختن مایه چیز کیک در قالب

حالا و در این مرحله از تهیه چیز کیک سن سباستین بعد از اینکه به مخلوط منسجم و روان رسیدید مابقی خامه را اضافه کرده و خیلی کم با لیسک فولد کنید و در نهایت کف و دیواره‌های قالب کمربندی ۱۸ سانتی را با کاغذ روغنی بپوشانید و بعد مواد را داخل قالب بریزید.

پخت چیزکیک

پخت چیز کیک سن سباستین

حالا و در آخرین مرحله از طرز تهیه چیز کیک سن سباستین مخلوط آماده شده را در فر با دمای ۲۲۰ درجه به مدت ۳۰ دقیقه قرار دهید. بعد از ۳۰ دقیقه قالب را از فر خارج کنید و بعد از خنک شدن، چیزکیک را از قالب خارج کرده و به مدت ۱۲ ساعت در یخچال قرار دهید و بعد برش بزنید.

نکته: می‌توانید از سس شکلات سوربن یا کاتلا برای خوشمزه‌تر شدن کیک استفاده کنید.

 

دیدگاه ها