طرز تهیه شیرینی خرمایی با بیسکوییت پتی بور، مقوی و سالم

طرز تهیه شیرینی خرمایی با بیسکوییت پتی بور
آسان
۱۰ نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

شیرینی خرمایی به دلیل وجود خرما یکی از دسرهای مقوی و سالم برای تمامی افراد به ویژه کودکان به حساب می‌آید. شما به آسانی و در سریع‌ترین زمان می‌توانید این دسر را برای پذیرایی در دورهمی‌‌ها و شب‌های ماه رمضان به شکل‌های مختلف درست کنید. این شیرینی از نظر مواد و ظاهر با نان خرمایی تفاوت دارد اما مشابه دسر یخچالی است که قبلا آن را توضیح داده‌ایم. در این مطلب می‌توانید طرز تهیه شیرینی خرمایی با بیسکوییت پتی بور را بخوانید تا برای عزیزان‌تان یک میان‌وعده مقوی داشته باشید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی خرمایی با بیسکوییت پتی بور

  • خرما ۴۵۰ گرم
  • بیسکوییت پتی بور یک بسته
  • کره ۲۰ گرم
  • دارچین یک قاشق چای‌خوری
  • پودر هل نصف قاشق چای‌خوری
  • کنجد به مقدار لازم
  • پودر نارگیل به مقدار لازم

طرز تهیه شیرینی خرمایی با بیسکوییت پتی بور

۱. خرماها را آماده کنید

تفت دادن خرمای له شده با هل و دارچین

در اولین مرحله از طرز تهیه شیرینی خرمایی با بیسکوییت پتی بور ، باید مقدار خرمای گفته‌شده را به خوبی بشویید. پوست آن‌ها را بگیرید. هسته‌شان را با استفاده از دست یا چاقو جدا کنید. خرماهای پوست‌گرفته را با کمک مخلوط‌کن یا گوشت‌کوب به خوبی له کنید. از آنجایی که خرماها باید کامل یک‌دست له شده باشند، می‌توانید آن‌ها را چند بار چرخ کنید. در ادامه خرماهای له‌شده را به همراه کره با حرارت ملایم به مدت چهار دقیقه در تابه تفت دهید. در این مرحله مراقب باشید که خرماها را به صورت منظم هم بزنید. با این کار خامی آن از بین می‌رود و مزه بهتری هم به خود می‌گیرد. در آخرین لحظات تفت دادن، دارچین و هل را به خرماها اضافه کرده و خوب مخلوط کنید.

۲. مخلوط را رول کنید

در دومین مرحله از طرز تهیه شیرینی خرمایی با بیسکویت پتی‌بور باید یک پلاستیک فریزر تمیز را کامل باز کنید. دو لایه آن را با کمی روغن چرب کنید. مخلوط خرما را روی آن پخش کنید. برای جلوگیری از سوختن دست‌هایتان می‌توانید، کمی برای خنک شدن به آن زمان دهید. خرما را با کمک وردنه نازک و صاف کنید. اضافه‌های آن را بگیرید. اگر رولت خرمای زیباتری می‌خواهید باید آن را به شکل مستطیل دربیاورید. در ادامه بیسکوییت‌های بتی‌پور را به صورت لایه‌لایه روی خرما بچینید و آن را به آرامی رول کنید. رولت را در کنجد بغلتانید. در آخر آن را برای پنج ساعت در یخچال بگذارید تا خود را بگیرد.

۳. رولت را برش دهید

در آخرین مرحله از طرز تهیه شیرینی خرمایی با بیسکوییت بتی‌پور ، رولت خرمایی را از یخچال بیرون بیاورید. آن را به آرامی با چاقوی اره‌ای برش دهید. در آخر آن‌ها را داخل ظرف موردنظر بچینید سپس با پودر پسته یا نارگیل تزئین‌شان کنید. شما شیرینی خرمایی‌تان را در کنار شیر خرما داغ یا چای می‌توانید سرو کنید.

دستور تهیه شیرینی خرمایی با بیسکوییت پتی بور

نکات تکمیلی تهیه شیرینی خرمایی با بیسکوییت پتی بور

خرما یکی از پر مصرف‌ترین تنقلات به حساب می آید که می‌توان آن را هم به تنهایی مصرف کرد و هم به عنوان شیرینی و دسر. همان‌طور که در بالا متوجه شدید با خرما می‌توانید یکی از سالم‌ترین دسرها را درست کنید. نکات گفته‌شده در ادامه به شما کمک خواهد کرد تا مراحل پخت آن را به آسانی پیش ببرید.

روش های مختلف تهیه شیرینی خرمایی

شیرینی خرمایی در شهرهای مختلف به روش‌های متفاوت درست می‌شود تا جایی که از آن به عنوان نان یا کلمپه خرمایی هم یاد می‌شود. شما دستور تهیه شیرینی خرمایی را به شکل رولی با بیسکویت سالم در بالا خواندید اما در ادامه ۲ روش دیگر را هم خواهیم گفت.

۱٫ شیرینی خرمایی توپکی

توپک خرمایی با بیسکوییت پتی بور

در دستور تهیه شیرینی خرمایی به شکل توپکی باید مراحل آماده‌سازی خرما را مانند بالا پیش ببرید. آن را در کاسه بریزید. بیسکوییت‌‌های پتی‌بور را خرد کنید. حال دارچین و پودر هل را به مخلوط اضافه کنید. مخلوط را با دست کمی ورز دهید تا مواد به خورد یکدیگر بروند. حال از مواد به هر اندازه که می‌خواهید بردارید. آن را در کف دستان‌تان گرد کرده و به شکل توپ دربیاورید. توپک‌های را در پودرنارگیل بغلتانید. در نهایت آن‌ها را با ترافل یا سس شکلاتی تزئین کرده و در ظرف موردنظر بچینید. از خواندن طرز تهیه توپک عسلی با بیسکوییت و کره بادام‌زمینی غافل نشوید.

۲٫ شیرینی خرمایی رولتی

شیرینی خرمایی با بیسکوییت پتی بور به شکل رولی

برای تهیه این شکل از شیرینی خرمایی با بیسکوییت پتی‌بور باید بعد از درست کردن و تفت دادن خرما، آن را داخل یک کاسه بریزید. بیسکوییت پتی‌بور را کمی درشت‌تر خرد کنید. بیسکوییت‌های خردشده را داخل کاسه بریزید. پودر هل و دارچین را هم اضافه کنید. با دست‌تان ورز دهید. یک پلاستیک فریزر روی سطح کارتان پهن کنید. مخلوط را روی پلاستیک به آرامی پخش کنید. پلاستیک را به جلو رول کنید. دو طرف پلاستیک را ببندید. آن را برای چند ساعت داخل یخچال بگذارید تا سفت شود. در نهایت آن را بیرون بیاورید و با چاقوی اره‌ای برش دهید. پیشنهاد ما به شما با وجود بیسکوییت پتی بور خواندن مطلب تهیه طرز تهیه دسر با بیسکوییت پتی بور است.

مواد میانی شیرینی خرمایی

خرما و بیسکوییت پتی‌بور مهم‌ترین ماده این دسر سالم و خوشمزه به حساب می‌آید. اگر به دنبال تنوع و طعم‌های متفاوت هستید برای لایه میانی آن از گردو، بادام‌زمینی، دیگر آجیل‌‌ها، بیسکوییت‌ پتی‌بور با طعم دلخواه‌ یا یکی از انواع بیسکوییت‌های ساقه طلایی استفاده کنید. پیشنهاد ما به شما خواندن طرز تهیه رنگینک با خرمای له شده در کنار این دسر است.

تزئین شیرینی خرمایی

تزئین شیرینی خرمایی

این دسر خوشمزه و مقوی را برای دورهمی‌های کودکان‌تان می‌توانید به بهترین شکل تزئین کنید. اولین تزئین غلتاندن توپک‌های خرمایی در پودرپسته، پودر نارگیل، خرده آجیل یا خرده بیسکوییت بغلتانید. شما برای تزئین رولت‌های خرمایی می‌توانید سس شکلاتی یا شیره خرما روی آن‌ها ریخته و در نهایت با ترافل‌های رنگی یا پودر پسته و پودر نارگیل تزئین کنید. نکته آخر آن‌که برای پذیرایی در میهمانی‌ها و دورهمی‌هایتان می‌توانید آن را به شکل قالبی سرو کنید. قالب‌های سیلیکونی بهترین گزینه برای این کار به حساب می‌آیند. برای دورهمی‌هایتان از پای سیب و دارچین غافل نشوید.

ادویه‌‌های شیرینی خرمایی

شما برای عطر و طعم بهتر این دسر خوشمزه از ادویه‌های متنوعی با توجه به ذائقه و سلیقه‌تان می‌توانید استفاده کنید. دارچین، پودر هل، جوز هندی و زنجبیل از مهم‌ترین آن‌ها به حساب می‌آید.

دیدگاه ها