طرز تهیه لازانیا در توستر با تصویر – خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه لازانیا در توستر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

احتمالا برای خیلی‌ها تهیه و پخت لازانیا چه تهیه لازانیای ساده باشد چه تهیه لازانیای رولی دشوار به نظر برسد اما اگر لازانیا را با توستر بپزید قطعا برایتان بسیار آسان خواهد بود. فقط باید همه چیز را در مورد لایه‌های لازانیا دقت کنید و با دستور پخت تصویری زیر یک غذای خوشمزه برای خود و خانواده تهیه کنید. طرز تهیه لازانیا در توستر را با جزییات آن در ادامه بررسی می‌کنیم.

مواد لازم برای تهیه لازانیا در توستر

  • لازانیا ۱۲ عدد
  • گوشت چرخ کرده ۵۰۰ گرم
  • پنیر پارمزان (رنده شده) ۲/۵ فنجان
  • نمک و فلفل به مقدار لازم
  • پنیر موزارلا ۳/۵ فنجان

طرز تهیه لازانیا در توستر

۱. آماده کردن سس لازانیا

اولین مرحله از طرز تهیه لازانیا در توستر این است که سس لازانیا یا همان مواد میانی لازانیا را فراهم کنید. برای این کار در یک ماهیتابه مناسب مقداری روغن بریزید و وقتی کمی داغ شد پیاز خرد شده را اضافه کنید تا طلایی شود. وقتی پیاز طلایی شد سیر را اضافه کنید و تفت دهید. کمی که بوی سیر در‌آمد وقت آن رسیده که گوشت چرخ‌کرده را اضافه کنید و تفت دهید تا گوشت قهوه‌ای شود سپس نمک، فلفل و آویشن را اضافه کنید و خوب با مواد مخلوط کنید. در نهایت سس گوجه، پوره گوجه و رب گوجه را اضافه کنید و اجازه دهید مخلوط به مدت ۲۰ دقیقه بپزد. بعد آن را کناری بگذارید تا کمی خنک شود.

۲. پخت لازانیا

اکنون زمان آن است که ورقه‌های لازانیا را درست مثل ماکارونی در آب جوش بگذارید و اجازه بدهید کمی نرم شود بعد آن را آبکش کنید. حالا در یک ظرف مناسب توستر، یک لایه از لازانیا بچینید بعد روی آن را یک لایه سس لازانیا بریزید و رویش را یک لایه پنیر پیتزا بچینید و این کار را تا اتمام تمام مواد انجام دهید. روی لایه آخر را با پنیر پارمزان پودری پر کنید و ظرف را در توستر با دمای ۱۸۰ درجه سلسیوس به مدت ۱۵ دقیقه در توستر بگذارید تا لازانیا بپزد.

نکات تکمیلی برای تهیه لازانیا

طرز تهیه لازانیا در توستر

پخت لازانیا از آن دسته کارهایی است که سخت نیست اما نیاز به دقت و حوصله دارد. بنابراین در ادامه نکات و فوت‌وفن‌های تهیه هرچه بهتر آن را مرور می‌کنیم.

استفاده از سس بشامل در تهیه انواع لازانیا

لازانیایی که تهیه آن را مرور کردیم سس بشامل نداشت اما سس بشامل یکی از بهترین سس‌ها برای طعم لازانیاست که به راحتی می‌توانید آن را تهیه کنید و لازانیای خود را خوشمزه‌تر کنید. طرز تهیه سس بشامل را که ترکیبی از آرد و شیر و آب است را می‌توانید در کتاب کاله بخوانید.

انواع روش پخت لازانیا

لازانیا را معمولا در فر تهیه می‌کنند تا رویش هم خوب طلایی و گریل شود. در روش تهیه لازانیا با فر بهتر است حتما روی لایه آخر لازانیا قبل از قرار دادن در فر آب اسپری کنید تا لازانیا سفت و خشک نشود.

یکی دیگر از روش‌های پخت لازانیا این است که‌ آن را در ماهیتابه یا قابلمه بپزید. این روش ساده را همیشه با هر امکاناتی می‌توانید امتحان کنید. طرز تهیه لازانیا بدون فر یا در قابلمه را در کتاب کاله بخوانید.

اما سوای این دو روش می‌توانید لازانیا را در توستر یا مایکروویو هم بپزید. طرز تهیه لازانیا در مایکروویو را هم قبلا در کتاب کاله با توضیحات کامل آورده‌ایم، حتما بخوانید و امتحان کنید.

در کنار روش‌های پخت لازانیا، تهیه لازانیا با مواد مختلف هم روش دیگر تهیه این غذاست. اگر دوست دارید لازانیا را با مرغ امتحان کنید، می‌توانید طرز تهیه لازانیا با مرغ رستورانی با و بدون فر و طرز تهیه لازانیا بدون فر با گوشت چرخ کرده در سه سوت را هم در کتاب کاله بخوانید.

دیدگاه ها