طرز تهیه لازانیای سیب زمینی با پنیر پارمسان همراه با ویدیو

لازانیای سیب زمینی
متوسط
6 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
30 تا 60 دقیقه

امروز قصد داریم تا با هم یک لازانیای سیب زمینی متفاوت و خوشمزه با لایه‌ای از گوشت، پنیر موزارلای تازه و پنیر پارمسان تهیه کنیم. طعم‌دهنده این غذای خوشمزه پنیر پارمسان است که یکی از پنیرهای ایتالیایی معروف و محبوبی است که به شکل جامد یا پودر شده شما می‌توانید از آن استفاده کنید. یک کیلوگرم از پنیر پارمسان از ۲۲ تا ۲۴ کیلوگرم شیر تازه گاو تهیه شده و سرشار از پروتئین، کلسیم و فسفر می‌باشد. جالب است بدانید که پروتئین موجود در پنیر پارمسان از پروتئین موجود در گوشت قرمز نیز بیشتر است و در عین‌ حال هضم آن بسیار آسان‌تر می‌باشد. برای آماده شدن این پنیر باید حداقل ۸ ماه صبر کرد و نهایت زمان مورد انتظار هم ۴ سال است. طبیعی است که هرچقدر پارمسان قدیمی‌تر باشد، کیفیت و قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود.

یکی از مهمترین کاربردهای پنیر پارمسان برای تهیه نان سیر و سالاد سزار است. هرچند برای انواع غذاهای ایرانی و فرنگی مانند اسپاگتی، سوپ، سوس و سوفله به عنوان طعم‌دهنده می‌توان از پنیر پارمسان بهره برد. ما در این رسپی می‌خواهیم با پنیر پارمزان یک لازانیای جدید و بدون خمیر درست کنیم. در واقع در این روش، ما به جای خمیر لازانیا از پنیر و ورقه‌های نازک سیب زمینی استفاده می‌کنیم. در ادامه با طرز تهیه لازانیای سیب زمینی با پنیر پارمسان و موزارلا همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه لازانیای سیب ‌زمینی با پنیر پارمسان

  • روغن زیتونبه مقدار لازم
  • سیب‌زمینیدو عدد
  • پیاز (خرد شده)یک عدد
  • سیر (خرد شده)یک حبه
  • گوشت چرخ کرده300 گرم
  • پوره گوجه فرنگیدو پیمانه
  • اسفناج250 گرم
  • پنیر موزارلا کاله150 گرم
  • پنیر پارمسان کاله100 گرم
  • جعفری تازهبه مقدار لازم
  • نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه لازانیای سیب‌زمینی با پنیر پارمسان

مرحله اول

لازانیا یک غذای ایتالیایی خوشمزه و محبوب است که انواع هیجان‌انگیز و متنوعی داشته و شما می‌توانید این غذا را در شکل‌ها و طعم‌های متفاوت مانند لازانیای بادمجان، لازانیای سبزیجات یا میت بال و لازانیای سیب زمینی امتحان کنید. همانطور که در مواد اولیه مشاهده کرده‌اید در تهیه این نوع از لازانیا از خمیر لازانیا استفاده نمی‌کنیم و به جای آن از ورقه‌های نازک سیب‌زمینی و پنیر موزارالا و پارمسان تازه کمک می‌گیریم. برای شروع ابتدا مقداری روغن زیتون داخل ظرف سرامیکی مخصوص فر بریزید و با فرچه آن را کف ظرف پخش کنید و مقداری نمک کف ظرف بپاشید. دو عدد سیب‌زمینی را به صورت نازک حلقه حلقه کنید و حلقه‌ها را کف ظرف بچینید.

مرحله دوم

در  یک ماهیتابه نچسب مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط گاز قرار دهید. پیاز را نگینی خرد کرده به همراه سیر خرد شده به مدت شش تا هفت دقیقه داخل ماهیتابه تفت دهید و روی آن فلفل و نمک بپاشید. سپس گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا با سیرداغ و پیاز داغ خوب ترکیب شود و تغییر رنگ دهد. پس از 10 دقیقه  پوره گوجه فرنگی را روی مخلوط گوشت چرخ کرده بریزید و هم بزنید.

مرحله سوم

حالا مخلوط گوشت و گوجه فرنگی را داخل ظرف روی سیب‌زمینی‌ها بریزید. برگ‌های اسفناج تازه را نیز یکی یکی روی گوشت‌ها بچینید طوری که کاملا روی مواد پوشیده شود. سپس پنیر موزارلای توپی را برش بزنید و روی اسفناج‌ها را کاملا با ورقه‌های موزارلا بپوشانید. یک لایه نیز پنیر پارمسان پودری اضافه کنید.

مرحله چهارم

در یک مرحله دیگر دوباره سیب‌زمینی، گوشت، اسفناج، پنیر موزارلا و پنیر پارمسان را روی هم اضافه کنید. سپس ظرف را به مدت ۲۰ دقیقه داخل فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد قرار دهد تا مواد خوب پخته و برشته شونند و پنیر داخل آن‌ها آب شده و روی آن طلایی شود. لازانیای سیب‌ زمینی خانگی شما آماده است. با مقداری فلفل سیاه و چند برگ ریحان آن را تزیین و نوش جان کنید!

دیدگاه ها