طرز تهیه لوبیا سبز آبپز طعم دار و خوشمزه با عطر سیر

لوبیا سبز آبپز
آسان
4 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

پیشنهاد جذاب و خوشمزه امروز ما لوبیا سبز آبپز با عطر سیر است. بارها از اهمیت سبزیجات در رژیم غذایی گفتیم و سعی داریم با دستورالعمل‌های مختلف و جذاب این مواد غذایی ارزشمند را بیشتر وارد رژیم غذایی روزمره‌تان کنیم. همانطور که می‌دانید سبزیجات دارای مقادیر زیادی از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری بدن هستند که نقش مهمی در سلامت و تغذیه انسان ایفا می‌کنند و وجود آن‌ها در رژیم غذایی روزانه به شدت باعث کاهش بیماری‌های قلبی، سکته مغزی، سرطان و سایر بیماری‌های مزمن می‌شود.

اگر از آن دسته افرادی هستید که به طور کلی سبزیجات زیاد مصرف نمی‌کنید، این مواد سرشار از آنتی اکسیدان و فیبر را حتما چه به صورت مجزا و چه همراه غذا وارد تغذیه‌تان کنید. این دستورالعمل لوبیا سبز آبپز و طعم‌دار که می‌خواهیم در اختیارتان قرار دهیم، هم به عنوان دورچین در بسیاری از خوراک‌ها و غذاها و هم به طور جداگانه به عنوان میان وعده و اسنک و هم برای استفاده در کوکوی لوبیا سبز می‌توانید نوش جان کنید. لوبیا سبز طعم دار با روش جذابی مزه‌دار شده که این روش را می‌توانید یاد بگیرید و با سبزیجات دیگری مثل کدو و بروکلی هم امتحان کنید.

مواد لازم برای تهیه لوبیا سبز آبپز طعم دار و خوشمزه با عطر سیر

  • لوبیا سبز230 گرم
  • آبیک‌چهارم پیمانه
  • کرهیک قاشق غذاخوری
  • سیر (خرد شده)یک قاشق غذاخوری
  • عصاره مرغیک قاشق غذاخوری

طرز تهیه لوبیا سبز آبپز طعم دار و خوشمزه با عطر سیر

مرحله اول

لوبیا سبز آبپز طعم‌دار شده را می‌توانید به عنوان یک دورچین خوشمزه در کنار بشقاب سبزیجات، خوراک بره یا خوراک مرغ  سرو کنید و از آن لذت ببرید. برای تهیه این دورچین ساده و گیاهی ابتدا باید مقداری آب داخل قابلمه ریخته و روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید. لوبیا سبزها  را داخل آب جوش ریخته و حدود پنج دقیقه بپزید تا نرم شوند. سپس آن‌ها را آبکش کرده و صبر کنید تا آب اضافی‌شان خارج شود.

مرحله دوم

یک تابه را روی حرارت قرار دهید. کره را روی حرارت ذوب کنید. لوبیا سبز را داخل تابه بریزید. حبه‌های سیر را هم رنده کنید. بگذارید لوبیا سبز با سیر و کره کمی تفت خورده و مزه‌دار شود. سپس عصاره مرغ را داخل یک‌چهارم پیمانه آب حل کرده و به تابه اضافه کنید. بعد از چند دقیقه که مزه‌ها به خورد هم رفتند، لوبیا سبز آبپز طعم دار شده را داخل یک ظرف مناسب سرو کنید؛ نوش جان!

فوت و فن‌های طرز تهیه لوبیا سبز طعم دار

  • در کنار لوبیا سبز می‌توانید سبزیجات دیگری هم به همین روش مزه‌دار کنید و یک بشقاب سبزیجات داشته باشید.
  • لوبیا سبز طعم دار شده را می‌توانید کنار انواع غذاها مثل کتلت، کوکو و داخل ساندویچ و حتی به عنوان دورچین در انواع خوراک و استیک استفاده کنید.

دیدگاه ها