طرز تهیه مافین سبزیجات و تخم مرغ ؛ غذایی مقوی برای کودکان

طرز تهیه مافین تخم مرغ و سبزیجات
آسان
۶ نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

حتما خودتان می‌دانید که مصرف لبنیات به رشد و سلامت استخوان‌های فرزندتان کمک می‌کند؛ اما فراموش نکنید که مصرف تخم‌مرغ هم برای تامین پروتئین و ویتامین D مورد نیاز بدن او اهمیت دارد. اگر کودک شما به این ماده غذایی ارزشمند حساسیت ندارد، باید بهانه‌های جذاب و متفاوتی را برای اضافه کردن تخم‌مرغ به رژیم غذایی هفتگی او پیدا کنید. ما طرز تهیه مافین سبزیجات و تخم مرغ را به شما آموزش می‌دهیم. میان‌وعده مقوی و کاملی که می‌توانید آن را با ایده‌‌های خلاقانه تزیین کنید.

مواد لازم برای تهیه مافین سبزیجات و تخم مرغ

  • روغن برای چرب کردن ظرفبه مقدار لازم
  • یک عددهویج کوچک
  • نصفکدو کوچک
  • نخود فرنگی ۲۵ گرم
  • تخم مرغ شش عدد
  • پنیر فتا ۲۵ گرم

طرز تهیه مافین سبزیجات و تخم مرغ

مرحله اول

فر را روی ۱۸۰ تا ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید و هر شش ظرف مافین را برای گرم شدن در فر قرار دهید.

مرحله دوم

هویج را نگینی خرد کنید و همراه با حلقه‌های کدو، نخود فرنگی و ۲ قاشق غذاخوری آب در ماکرو ویو قرار دهید و برای سه تا پنج دقیقه بپزید. (در میانه پخت کار ماکرو ویو را متوقف کنید و در صورت پخته شدن سبزیجات، آنها را از دستگاه بیرون بیاورید.

مرحله سوم

تخم‌مرغ‌ها را با همزن برقی بزنید و پنیر فتا تکه شده را همراه با سبزیجات در ظرف تخم مرغ بریزید. حالا کف و دور ظرف‌های مافین گرم شده را با برس روغن‌کشی کنید و مواد را در این شش ظرف بریزید.

مرحله چهارم

ظرف‌ها را برای ۱۵ دقیقه در فر قرار دهید. در این زمان تخم‌مرغ‌ها پف می‌کنند و مافین‌های کوچک شما می‌پزند. آنها را از فر بیرون بیاورید و برای دو دقیقه در دمای محیط قرار دهید. سپس با یک چاقو اطراف مافین را از ظرف جدا کنید. مراقب باشید که برای جدا کردن مافین‌ها از جداره ظرف و بیرون آوردنشان، به آنها آسیب نزنید.

دیدگاه ها