طرز تهیه مرغ تریاکی

آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

مرغ تریاکی یکی از خوشمزه‌ترین غذاهایی است که می‌توان با گوشت مرغ تهیه کرد. طرز تهیه این غذا بسیار ساده است و با هزینه متوسط و به سادگی می‌توانید آن را در منزل تهیه کنید. در ادامه مطلب با طرز تهیه مرغ تریاکی آشنا خواهید شد.

مواد لازم مرغ تریاکی

  • با پوست و بدون استخوان ران مرغ دو عدد
  • آرد نشاستهبه مقدار لازم
  • روغنیک قاشق غذا خوری
  • آب سیب۵۰ میلی لیتر
  • سس سویایک قاشق غذا خوری
  • شکردو قاشق چایی خوری
  • سرکهیک قاشق چایی خوری
  • زنجبیلپنج گرم

طرز تهیه مرغ تریاکی

مرحله اول

ران مرغ را روی تخته بگذارید و از قسمت فرورفتگی، هر یک از ران‌ها را دو قسمت کنید تا چهار تکه گوشت فیله ران داشته باشید.

مرحله دوم

برای اینکه ضخامت هر تکه از فیله‌ها یکسان باشد، از وسط قسمت ضخیم‌تر گوشت آن را افقی ببرید اما کارد را تا آخر نبرید تا جدا نشود. این کار را در هر دو سمت راست و چپ انجام دهید، تکه‌های بریده شده را باز کنید و بدین ترتیب سطح فیله مرغ دو برابر می‌شود.

مرحله سوم

هنگامی که هر چهار تکه مرغ را به این روش بریدید، آن‌ها را با مقداری آرد نشاسته بپوشانید و بعد آرد اضافی را از آن‌ها جدا کنید.

مرحله چهارم

در یک کاسه کوچک سس تریاکی را آماده کنید. آب سیب، سس سویا، شکر، سرکه و زنجبیل رنده شده را در کاسه ریخته و مخلوط کنید.

مرحله پنجم

در یک ماهی تابه بزرگ روغن بریزید و فیله‌ها را طوری در آن قرار دهید که قسمت پوست آن در زیر قرار بگیرد. کمی فیله ها را به اطراف حرکت دهید و با شعله متوسط سرخ کنید تا طلایی شوند.

مرحله ششم

گوشت ها را پشت و رو کرده و در ماهی تابه را بگذارید تا با حرارت ملایم به مدت 4 دقیقه دیگر بپزد. اگر چنگال را در گوشت مرغ فرو کردید و آبی که خارج شد، بی‌رنگ بود یعنی مرغ پخته است. سپس آن را از ماهی تابه خارج کنید.

مرحله هفتم

با یک کاغذ آشپزخانه چربی اضافی گوشت در ماهی تابه را پاک کنید و بعد سس تری-یاکی را در آن بریزید. وقتی سس گرم شد، فیله را به تابه برگردانید و آن را در سس غوطه ور کنید.وقتی سس غلیظ‌تر شد و کاملا فیله‌ها را پوشاند گوشت را از ماهی تابه درآوردید.

مرحله هشتم

فیله‌ها را طوری روی تخته قرار دهید که پوست آن‌ها رو به بالا قرار گیرد، سپس بصورت نوارهایی با عرض 1 سانتیمتر برش دهید. فیله‌ها را در ظرف قرار داده و در کنار سبزیجات و یک قاچ لیمو سرو کنید.

دیدگاه ها